Ga naar inhoud

scheef ondertandje


Deetjuhh

Aanbevolen berichten

@sascha:

Jij hebt vast zelf geen kinderen?? Ik heb jaren met kids gewerkt en altijd gezworen dat ik nooit kinderen zou slaan. Op mijn werk is het NOOIT gebeurd maar nu ik zelf 24/7 mama ben van 2 kinderen, heb ik helaas ook wel eens een "tik" op de billen van mijn zoon gegeven...Nee dat doe je niet voor je plezier en ook niet als ze "een keer" brutaal zijn, maar geloof me kids kunnen heel ver gaan!! Oordeel dus niet over zoiets voordat je zelf kindern hebt opgevoed!

AMEN!

dit wou ik dus ook typen.

mijne is momenteel 2 jaar en heb hem nog 'maar' 2 x een tik gegeven.

hij zit nu in de nee/drifbuifase(tegelijk nou dat is lekker kan ik je vertellen)

deetjuhh: als je de da belt krijg je ook geen bandje die zegt bij welke da je terecht kan?

anders morgen ochtend zo vroeg mogelijk bellen.

de mijne is vanaf half 8 telefoninsch bereikbaar.

en scholen beginnen rond half 9 toch??(sorry ben daar al 8 jaar uit:))

aangepast door patje1983
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@patje:

ik heb een zoon van bijna 7 en een dochter van 2,5! Bij mij is de jongste echt zo'n voorbarig meisje die heel braaf is met af en toe een uitschieter, maar mijn zoon is een ander geval!! Hij loopt bij een orthopedagoog...en we hebben met hem heel wat te stellen! Ik zou hem nooit meer kwijt willen, maar af en toe...!!

En wat mij betreft is dat met dieren ook zo! Hoe lief ook, wij zijn de baas letterlijk en figuurlijk, dus als een hond bijv niet luisterd word hij ook gestraft. Als we niet meer kunnen straffen dan zouden de rollen snel omdraaien, worden de kinderen en dieren de baas....geloof niet dat het dan zo goed zal gaan!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gemist.. Je denkt idd toch niet dat ik op mijn 16e al kinderen heb?

Maar toevallig pas ik wel erg vaak op. Nog nooit is het voor gekomen dat ik een kind een tik wilde geven, en dat doe ik ook gewoon niet.. Bovendien is 1 knul licht autistisch. Dus ik weet heus wel waar je over praat ;)

En ik heb me wat driftbuien met een aantal kinderen meegemaakt, maar ik blijf erbij dat een koude douche veel meer inpact heeft dan een tik die pijn doet en nergens op slaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk schrik je van zo'n beet en maak je dan misschien een onverwachte beweging, maar vervolgens niet naar de DA gaan kƔn gewoon niet.. En dan kunnen we wel allemaal gaan zeggen dat Deetjuhh daar ook niks aan kan doen, maar dat kan natuurlijk wel. Bovendien zit Deetjuhh's moeder hier niet op het forum. En ƭk ga dan niet zeggen 'o, je moeder wil niet, nou dan hoef je niet naar de DA hoor..', dan maar negatief zijn, maar hier moet gewoon naar gekeken worden.. Klaar.

Zelf naar de dierenarts is toch meer een kwestie van willen dan van kunnen. So what als je straf krijgt, denk ik dan... Want intussen zijn we bijna een week verder dacht ik.. 'Arm konijn op de fiets', wat dacht je van 'arm konijn met z'n vergroeide tanden'?

Dat het eigenlijk de verantwoordelijkheid van je moeder is is helemaal waar.. Maar ja. Volwassenen zijn soms zo volwassen nog niet. Heb precies (nou ja, niet helemaal) hetzelfde probleem gehad, alleen ging de knop bij mijn ouders gelukkig gauw om..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee wil ik trouwens absoluut niet zeggen dat je allemaal dingen die niet mogen moet gaan doen hoor! Ten eerste is het natuurlijk jouw keuze om heen te gaan (Ć³f niet heen te gaan) en ten tweede, wat niet mag, dat mag niet.. En ik snap dat je dat ook niet zomaar doet dan. (Ik tenminste niet.) Alleen jouw konijntje heeft niemand behalve jou, hij is helemaal afhankelijk van wat jij nu beslist. Ondanks dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, eigenlijk.

Wat ik meer wilde zeggen is dat het praktisch gezien Ć©cht niet onmogelijk is. Ben zelf vaak genoeg met het OV naar de dierenarts geweest met mijn eigen konijnen en met mijn oppaskonijn heb ik het op de fiets gedaan.. Natuurlijk, ideaal is dat niet, maar het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk schrik je van zo'n beet en maak je dan misschien een onverwachte beweging, maar vervolgens niet naar de DA gaan kƔn gewoon niet.. En dan kunnen we wel allemaal gaan zeggen dat Deetjuhh daar ook niks aan kan doen, maar dat kan natuurlijk wel. Bovendien zit Deetjuhh's moeder hier niet op het forum. En ƭk ga dan niet zeggen 'o, je moeder wil niet, nou dan hoef je niet naar de DA hoor..', dan maar negatief zijn, maar hier moet gewoon naar gekeken worden.. Klaar.

Zelf naar de dierenarts is toch meer een kwestie van willen dan van kunnen. So what als je straf krijgt, denk ik dan... Want intussen zijn we bijna een week verder dacht ik.. 'Arm konijn op de fiets', wat dacht je van 'arm konijn met z'n vergroeide tanden'?

Dat het eigenlijk de verantwoordelijkheid van je moeder is is helemaal waar.. Maar ja. Volwassenen zijn soms zo volwassen nog niet. Heb precies (nou ja, niet helemaal) hetzelfde probleem gehad, alleen ging de knop bij mijn ouders gelukkig gauw om..

je weet niet waarover je praat, hier thuis is het denk ik heel anders dan jij denkt!

Ik ben btw naar de dierenarts geweest vrijdag,, maar ik had eff geen tijd om het hier te vertellen. Ze zeiden dat waarschijnlijk beide ondertandjes gebroken zijn en dat ze daar niks aan kunnen doen, want als ze het gaan trekken kan hij helemaal niet meer eten.

We moeten het nu gewoon in de gaten houden of het niet te scheef gaat groeien.

We hadden verteld hoe het kwam,, en weten jullie hoe de dierenarts reageerden?

Dat het heeel vaak voor komt en soms nog erger en dat we dus niet de enige waren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet niet waarover je praat, hier thuis is het denk ik heel anders dan jij denkt!

Nou en? Waar een wil is is een weg. Voor mijn beestje zou ik door het vuur gaan, hoe streng ze thuis ook zijn. Maar goed, dat zijn de keuzes die je maakt hĆØ.

Maar goed dat je naar de dierenarts bent geweest, ik hoop dat zijn tandjes goed teruggroeien. If not, konijnen kunnen prima zonder tanden leven, hier op het forum zitten ook genoeg. Je zult de groente wat kleiner moeten snijden, verder niks.. O.a. Vivian heeft een konijntje zonder tanden, vraag haar anders eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en? Waar een wil is is een weg. Voor mijn beestje zou ik door het vuur gaan, hoe streng ze thuis ook zijn. Maar goed, dat zijn de keuzes die je maakt hĆØ.

.

sorry dollie, dit vind ik kort door de bocht.

je weet idd niet hoe het daar thuis er aan toe gaat.

ik heb zelf redelijk makkelijke ouders gehad.

maar me hartsvriendin had ouders met losse handjes, en ook al deed ze het goed dan nog kreeg ze rammels.

op den duur durfde zei ook niets meer!!

en mijn broertje zijn geboorte vriendje(ze zijn naast elkaar op de conveuse afdeliong gekomen en nooit meer van elkaars zeide geweken)

dat jongentje was de zoon van een alcoholist en mocht ook alleen in zijn kamer zitten, als die thuis was.

en moest alles letterlijk overleggen waar die heen ging.

en die ouders reden ook 3 tot 5 x langs of die daar ook echt wel was!!

dus ik vind niet dat je mag oordelen of ze alles heeft geproberrt.

deetjhe ik hoop dat de tandjes goed groeiten, en idd heb ik ook vaker gelezen dat zonder tandjes goed te lezen is.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dollie, dit vind ik kort door de bocht.

En om te zeggen dat ze niet naar de DA kan omdat ze 14 is, is net zo kort door de bocht. Uiteindelijk ƭs het ook gewoon een keuze, waartussen weet ik inderdaad niet maar ik weet wel wat ik gekozen had. Uiteindelijk is alles opgelost gelukkig, maar het zou niet de eerste keer zijn dat een konijn onnodig overlijdt. Als het echt niet kan, kan het echt niet, maar vaak genoeg kan het wƩl. En dan is de stap om zelf naar de DA te gaan achteraf toch minder groot dan gedacht en zijn ze blij dat ze het toch gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij weet wat jij had gekozen met de ouders die je nu hebt ja!!

ik weet 100% zeker als jij een van die ouders had gehad had die ik boven noemde dat jij 100% zeker niet alleen naar de dierenarts zou gaan.

want dat word je van kindsafaan aangeleerd dat je klappen krijgt als je iets 'fout' doet!

dus ik vind het idd te kort door de bocht.

je zou (net als andere forumleden) niet over iemand thuissituatie moeten oordelen.

je weet NOOIT wat daar in huis gebeurt. en je kan niet door het scherm kijken.

en ja onnodig pijn is idd absoluut niet leuk. en eigenlijk hoor je dan geen dieren te hebben. maar soms is het helaas niet anders kwa ouders die anders denken dan de kinderen, en over het levensbelang van een dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij weet wat jij had gekozen met de ouders die je nu hebt ja!!

ik weet 100% zeker als jij een van die ouders had gehad had die ik boven noemde dat jij 100% zeker niet alleen naar de dierenarts zou gaan.

want dat word je van kindsafaan aangeleerd dat je klappen krijgt als je iets 'fout' doet!

En Ć­k weet 100% zeker dat ik mijn konijn nooit zou laten stikken. :)

Waarbij ik niet zeg dat Deetjuh dat gedaan heeft want die is immers naar de dierenarts gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Ć­k weet 100% zeker dat ik mijn konijn nooit zou laten stikken. :)

Waarbij ik niet zeg dat Deetjuh dat gedaan heeft want die is immers naar de dierenarts gegaan.

oke, ik ga hier niet verder op in!

het enige wat ik zeg nog hier op is:

er zijn nog steeds gezinnen die hun kinderen helemaal kappot slaan als ze zich tniet aan de 'regels' van de ouders houden.

als je dat soort ouders heb denk je wel 100x na voor je zo iets doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik ga hier niet verder op in!

het enige wat ik zeg nog hier op is:

er zijn nog steeds gezinnen die hun kinderen helemaal kappot slaan als ze zich tniet aan de 'regels' van de ouders houden.

als je dat soort ouders heb denk je wel 100x na voor je zo iets doet!

Ik zeg niet dat ik er niet honderd keer over zou nadenken en ook niet dat ik het niet verschrikkelijk zou vinden. Ik zeg alleen dat ik mijn dier nooit zomaar zou laten stikken. Ik snap heus wel wat je bedoelt maar zo zit ik niet in elkaar. Er is altijd wel een manier waarop het wƩl mogelijk is. En dan doel ik niet eens op het ontlopen van straf, maar als je ouders zo in elkaar zitten krijg je vast vaker straf om mindere dingen.

Maar dit heeft helemaal niks meer met de situatie in dit topic te maken, jij zegt er niks meer over (heel verstandig van je) dus laat ik dat ook maar doen.

@ Deetjuh: Nogmaals, ik hoop echt dat hij gauw opknapt! Zonder tanden gaat het wel maar mƩt is natuurlijk net wat makkelijker voor de arme schat.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog even @sascha:

pff 16!! meid je moet nog een hoop leren in het leven en vooral nog heel veel ervaring opdoen!!

Ik pastte toen ik zo oud was ook altijd op en natuurlijk heb ik de kinderen nooit met een vinger aangeraakt!!! Ik heb ook met kinderen gewerkt...van zwaar autisten tot jeugdhulperlening.....

Op jouw leeftijd hiled ik ook stug vol om nooit kinderen te slaan!!

Maar als je later (veel later) wel zelf kinderen zal krijgen, dan denk je er misschien anders over!!

Gelukkig duurt dat voo rjou nog heel lang!!

Ik zou willen dat ik nog 16 was!! Lekker onbezorgd leventje, met je ouders die voor je zorgen...geen huishouden runnen met 2 kids enz enz....

Heel leuk dat je oppast op andere kinderen daar kun je veel van leren!

Later als het je eigen kinderen zijn dan zul je wel merken dat het dan heel anders gaat!!

24 uur per dag kids om je heen is heel vermoeiend kan ik je zeggen!!

Ik hou heel veel van mijn kinderen en we doen (te)vaak leuke dingen met ze, maar als ze te ver gaan....ja dan pak ik af en toe hun arm wel even vast hoor!! en die tik op de billen die ik NOOIT zou geven....die hebben ze helaas al gehad hoor!

@deettjuhh:

Ik hoop dat de DA kan helpen!! En je moeder is heel erg geschrokken van wat ze gdaan heeft!! dat weet ik zeker, Het is alleen voor een moeder heel moeilijk om tegen haar kind te zeggen dat ze fout is geweest!!

je moeder is misschien ook wel een beetje bang voor wat de DA gaat zeggen...

succes ermee meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet weer niet waar je over praat ;)

Zo makkelijk is mijn hele leven niet hoor.. Maar dat gaat jou verder ook niks aan. Ik blijf voet bij stuk houden, ik sla geen mensen/dieren of wat dan ook. En natuurlijk pak je een kind wel eens bij de arm vast, maar slaan daar begin ik niet aan. Zoals ik al vertelde, een koude douche werkt veel beter. Bovendien weet ik genoeg hoor, heeft verder niks met levenservaring te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sacha: weer niet waar ik over praat?? hmmm Ik wil jou graag nog een spreken als je 16 jaar ouder bent!! ....dan zul je inzien dat levenservaring niet alleen te maken heeft met een makkelijk leven o.i.d. want wie heeft gezegd dat ik jouw leven makkelijk vind? en dat ik dat niet had toen ik zo oud was als jij? Lang geleden troewens!! maar goed dit soort discussies horen hier niet en ik vind het zonde om mijn tijd eraan te besteden!

Laten we gewoon on-topic verder gaan dat is wel wijs denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na best een tijdje niet op BB geweest te zijn omdat ik het inmiddels spuugzat was, dacht ik laat ik eens kijken hoe het gaat met dat scheve tandje. Best een dom besluit van mij, aangezien het het zoveelste topic is waar mensen ruzie gaan maken met elkaar om iets dat niet eens over het topic gaat.

Gezinnen die kinderen kapot slaan, het wel of niet hebben van levenservaring. Tss, waar gaat dit wel niet over?!? De mensen die denken zĆ³ volwassen te zijn en een been here done that gevoel te hebben, mogen voor sommige levenslessen zelf eens terug naar de kleuterklas ipv zich te mengen in een topic om even lekker uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn meer bezig met jullie zelf dan advies geven aan Deetjuh! Tjonge jonge zeg, je moet elkaar niet afkraken, maar hulp bieden aan de mensen die dat vragen. Juist zeggen wat jij zou doen. Wat er uiteindelijk gebeurt is de keuze aan de mensen die advies vragen en het is niet aan ons om te oordelen of dat goed of fout is.

Vanaf nu gewoon weer ontopic

Heejj Deetjuh, hoe is het nu met je konijntje.. Tandjes nog in zijn kleine mondje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .