Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie


bikkel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vandaag naar de DA voor de hechtingen....ik had Bikkel meegenomen voor desteun en ik zeg nog zo mooi oh Bikkel had de hechtingen zelf al verwijderd haha wat blijkt Sophie ook!!! Stond ik daar....ze heeft nog even aan haar buikje gevoelt en was allemaal prima en Bikkel even snel de nageltjes geknipt en toen weer naar huis!!!

Nu weer lekker genieten van onze nijnjtes en hopelijk zien we de da alleen nog maar met enten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heeft Sophie een kleine terugval....

gisteren naar de da geweest....alles was oke. Ben 's middags naar de dierenwinkle geweest voor een hooitunnel, wilgenbal en nieuw hooi....toen ik dit in de kamer legde reageerde ze niet echt enthousiast maar dacht laat haar maar even....toen ik om 18.00 het groen in de ren legde kwam ze ook niet spontaan.....ik ben toen gaan sporten en toen ik terugkwam zei mn man dat ze niet had gegeten, tja een paar toefjes peterselie, ik heb toen uit voorzorg carprofen gegeven en na een half uur begon ze te eten....misschien dat met aan het buikje voelen ze pijn heeft gekregen?

Vanmorgen kwam ze ook niet op de ss af, heb nu dus weer carprofen gegeven en ciseral want de keuteltjes worden weer kleiner.....wat nu?

Ze heeft zojuist wel weer groen gegeten maar ze komt niet echt spontaan aanhuppelen naar het eten, verder is ze wel actief!

Moet nu werken tot 12.45, bel dadelijk even naar de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buik zal nog wel erg gevoelig zijn. En dan ook nog de stress van op en neer naar de DA... ze kunnen zo stressen... mss heeft ze wat gas?

Ben benieuwd wat de DA zal zeggen. maar eigenlijk hoop dat ze straks gewoon lekker heeft gegeten en dat ze er weer kiplekker aan is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou igg de pijnstilling nog blijven geven, vooral als je ziet dat ze daarna wel gaat eten. Dan heeft ze blijkbaar toch nog ergens pijn. Cisaral en metocloral kan volgens mij ook geen kwaad, vooral als de keutels er niet normaal uit zien. Maar je moet natuurlijk wel even overleggen met de DA. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zojuist gebeld en ik moet haar even in de gaten houden....mag pijnstilling en ciseral geven maar het moet niet te lang duren , dan moet ik even langskomen en dan krijgt ze medicatie gespoten....w.s is dit wel van de stress!!!

bah Sophietje houd ons wel lekker bezig!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, om 17.00 konden we weer terecht bij de da.....ze heeft d ehele dag boven in de kooi gelegen, ineengedoken in een hoekje! Ik kom om 16.00 thuis, pak haar uit de kooi en neem haar op de bank....na een tijdje ze tik terug op de grond, ze rent de ren in, eet van het groen, van het hooi en huppelt vrolijk rondt...grrrrr toch besloten om naar de da te gaan want ik ben een paar dagen alleen thuis en wilde niet zo de nacht ingaan.....ze blijkt gewoon een nijntje te zijn dat gauw reageerd met de darmen dus bij stress stopt ze met eten....dus dat moeten we gewoon in de gaten houden. Bikkel daarintegen die bibbert een uurtje en is daarna weer de oude terwijl Sophie heel rustig is tijdens de autorit en da-bezoekjes maar daarna van slag raakt!!! Ze heeft pijnstilling, darmmedicatie en extra vocht dus dit zou weer voldoende moeten zijn!!

Haar buik was prima, geen gas, geen harde stukken maar de ontlasting is weer wisselend, kleine keuteltjes, blindedarmkeuteltjes en slijmkeuteltjes dus de darmen zijn wel van slag......

nou tot zover!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn nijntje Tipsy moet dinsdag onder het mes voor een castratie (voedster) maar als ik dit verhaal zo lees, krijg ik flink de zenuwen hoor! Haar broertje Toby is een maand geleden gecastreerd en dat vond ik al eng. Hier zie ik erg tegenop hoor. Het is ook geen kroel konijntje, dus vasthouden om medicijnen en voedsel te gaan geven, zal niet meevallen. Ik moet ze binnen houden zei de da, want ze lopen bij mij op het balkon, en dat is nu te koud voor haar. Haar moeder Tientje loopt daar ook bij. Ik ben bang dat ik ze daarna weer opnieuw zal moeten koppelen, want ik denk niet dat het wijs is om ze alledrie in een binnenkooi te zetten na de operatie. Mag ik vragen hoe oud Sophie is? Mijn nijntje is nu 7 maanden. Ik zal hier ook wel berichten hoe het gaat/gegaan is, maar ik vind het doodeng. Toch heb ik veel aan je verhaal gehad, weet ik ook wat ik een beetje moet verwachten.

Hoe gaat het nu met Sophie? is ze weer helemaal de oude, hoeveel dagen heeft het gedruurd voordat ze begon te herstellen? (eten dus) volgens mij een dag of 2/3?

aangepast door Jolanda1963
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Sophie is 2,5 jaar....ze is op donderdags geholpen, op zaterdag zijn we naar d eda geweest voor een oppepper en vanaf de woensdag was ze weer helemaal de oude. De terugval heeft w.s te maken met verandering van de situatie en Sophie stopt dan meteen met eten terwijl Bikkel een hele snelle ademhaling krijgt en een uur ligt te hijgen haha maar die pakt daarna gewoon weer de draad op....onze situatie is wel dat wij in mei een voedster hebben verloren na een darmverstopping en uiteindelijk coccidiose kreeg en dat we daadoor extra alleert waren en ook wat mij betreft zenuwachtiger.....maar ze is nu weer de oude en doet weer haar ding dus we kunnen weer met een gerust hart van ons koppeltje genieten!

Lees je goed in van te voren en ga er maar vanuit dat het goed gaat!

Succes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het blijft altijd rottig hoor, als je dieren ziek zijn. Ik ben ongeveer een jaar geleden een konijntje kwijt geraakt aan lymfeklierkanker. Die moest ik ook dwangvoederen en zo, een regelrechte ramp voor hem. Het diertje was pas 1½ jaar oud en ik had hem als piepklein konijntje van de trambaan afgehaald. Vond het zo triest!

Toen heb ik een konijn gekocht op een kinderboerderij, die bleek dus zwanger te zijn en kreeg 7 jongen. 1 ging dood en die 6 anderen zijn gelukkig groot worden. Ik heb er voor 4 een goed tehuis gevonden en 2 zelf gehouden. Nu gaat 1 van hen dus dinsdag onder het mes, omdat ze vreselijk dominant en territoriaal is.

Ik vind het doodeng hoor, konijnen en narcose vind ik maar niks. Ik heb al heel veel gelezen en ook een gesprek met de DA gehad erover. Ik moet het maar over me heen laten komen. Gelukkig is ze jong en gezond, maar dat zegt gewoon niet alles.

ik laat hier zeker nog weten hoe het is gegaan.

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .