Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie


bikkel

Aanbevolen berichten

nou het bikspapje gaat er niet in haha....ze komt wel regelmatig van het groen snoepen, ze zoekt eerst naar de selderij en een paar hapjes witlof en peterselie. Zojuist liep ze langs Bikkel en ze tilt haar staart op en sproeit zo over zn rug...blehhh dus de hormonen zijn nog in volle gang! Ik vind dat ze maar een klein sneetje heeft, ik schat luciferlengte, ik had zoals bij Bella een hele snee over de buik verwacht. Over 10 dgn moeten de hechtingen eruit....ik neem dan wel Bikkel mee voor de steun!

Verder heb ik de oude kooi weer opgezet want ze gaat niet in de kooi en Bikkel is een beetje de kluts kwijt met die vreemde kooi, en handdoeken etc...Bikkel laat nu wel zn bdk liggen maar dat had ik wel verwacht, er ligt van alles voor Sophie en hij eet daar ook van....ach een paar dgn en dan hoop ik dat alles langzaam weer bij het oude is.

Moet ik met stro en aubiose wachten totdat de hechtingen eruit zijn?

Straks krijgt ze weer haar medicijnen zodat ze weer pijnstilling heeft voor de nacht.

Ik zal straks wel eens wat foto's plaatsen....camera is leeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vanmorgen weer de vervelende medicijnen gegeven...ze vindt het vreselijk, na die tijd graaft ze en bijt ze in mijn trui, dat deed Bikkel ook altijd! Ik heb vanmorgen een extra spuitje met water gegeven en toch ook een beetje critical care....vanmorgen lagen er aaneen geplakte keuteltjes, draadjes ertussen, harde stukjes en plakkerig....ik weet niet of het normaal is na een castratie dat de ontlasting anders is.....ze eet wel mondjesmaat maar beduidend minder dan ze normaal doet! Biks heeft ze helemaal nog niet gegeten......ze snoept wel van de hooitunnel en vanmorgen heb ik weer een berg groen in de ren gelegd, hopelijk gaat ze dadelijk van snoepen. Ik heb vanmorgen weer siceral, bactrimel en carprofen gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch even naar de DA geweest...ze ging op een gegeven moment helemaal opgerold liggen en maakte rare geluidjes.....bij de DA gaven ze aan dat ze wat vocht moest hebben, 60 cc onder de huid ingespoten, een flinke pijnstiller, primperid en nog iets voor alles op gang te brengen...ze gaf aan dat ze haar even over een drempeltje heen moesten helpen...om 12.00 moet er verandering zijn.....en anders gaan dwangvoeren!

Net op de terugweg snel bij de boer selderij, rucola en peterselie gehaald....Sophie in de ren gezet met haar koffertje, ze huppelt eruit en eet meteen van het groen!!! We moeten haar in de gaten houden, eet ze morgen nog niet zelf dan moet ik bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij sherrifke ging het na de pijnstilling die ze bij de DA had gekregen binnen een uur meteen een heel stuk vooruit..

Ik had het idee dat de metacam, wat ik haar thuis gaf, niet echt veel voor haar deed.. tevens was ze ook geen voorstander van het spul en is menig shirtje gemarkeerd met een gaatje..

Arme sophie!! Hoop dat je meisje zich snel weer beter voelt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het lastig hoor.....wanneer doet ze het goed? Bij thuiskomst at ze meteen 4 stengels selderij en een paar sprietjes hooi en een paar slokjes water, dit was rond 11.00...daarna niks meer! Moet ik haar nu laten rusten of toch gaan dwangvoeren?

Ze zit zich regelmatig te wassen en komt ook wel van haar plaats....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een potje olvarite in huis? Ik heb het toen op gevoel gedaan. Sherrif at heel weinig, bijna niks buiten de blaadjes basilicum. Toen heb ik haar een spuitje olvarite gedwangvoert. Dat ging er veel beter in dan ik had gedacht, ze slikte het meteen door. Hoewel het proces op zich niet zo prettig is natuurlijk.

Ik denk niet dat je er slecht aan zou doen om Sophie te dwangvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar zelf nu gaan dwangvoeren!

Gewoon een papje maken van Ss biks of speciaal dwangvoer. In een spuit doen en dan in het bekkie spuiten. Vinden ze niet leuk maar goed dan maar ff met z'n 2en doen want de darmen moeten gestimuleerd worden.

Heb je nog wel pijnmedicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik weet het niet.....ik denk dat ik gewoon te bezorgd ben na die ervaring met Bella.

Ze ligt nu languit, ze doet ook echt de oogjes dicht en slaapt....ze heeft net een klein stukje andijvie op, klein stukje selderij en een klein stukje peterselie....hooi verplaats ze alleen maar eet ze niet...alleen vind ik aleen plasjes en geen keuteltjes, maar wat ik begrijp kan dat even duren....

Ik geef haar dadelijk weer een beetje critical care en hopelijk komen er dan ook keuteltjes...

Ze maakt in ieder geval geen rare geluidjes meer en maakt ze geen zieke indruk en huppelt ze af en toe door de ren en dan weer eens door de woonkamer....ze wast zich regelmatig en het wondje ziet er goed uit....

Klinkt het een beetje positief?

ik zal even foto's plaatsen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee heb ik niet, alleen critical care maar ik begreep dat ze van olvarit gas kunnen krijgen dus dat durf ik niet...

Toen we vanmorgen terug kwamen zette ik het reiskoffertje in de ren, ze huppelt eruit, rent naar het groen en eet meteen selderij en peterselie!!! duhhhh hoe maak ik mn baasje gek!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .