Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie


bikkel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ze is weer thuis......

alles is goed gegaan, ze loopt rond, is goed wakker, snoept van de zonnebloempitjes...jeetje wat een verschil met Bella, nu zie ik pas hoe ziek Bella is geweest want dat was een slap ding toen ik haar ging halen en Sophie zit rechtop, wast zichzelf...ze had bij de dokter nog niks gegeten!

Ze heeft nog een prik met primperid gekregen voor de darmen, ze krijgt 2 keer per dag 5 dgn bactrimel antibiotica en ik heb carprofen pijnstilling dus we kunnen effe vooruit!!

Ben blij dat ons meisje er weer is....nu tijd voor vertroetelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot nu toe heeft ze alleen een paar zonnebloempitjes op bij thuiskomst.....ze heeft wel al gekeuteld en zojuist zag ik haar wat drinken....ik heb nu het groenvoer in de ren gezet maar daar kijkt ze niet naar om.....vanaf wanneer moet ik gaan dwangvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een beetje blijven plagen (met eten natuurlijk) en anders vanavond laat desnoods een keertje dwangvoeren.. Althans dat is wat ik met Nijn probeerde maar Nijn houdt niet van spuitjes en dus ook niet van dwangvoeren dus dat is me niet gelukt :P

Nijn ging de volgende dag rond een uurtje of 11 vanzelf weer eten, toen knapte ze heel snel op.. Begon met een sprietje hooi en die avond zat ze alweer aan de SS..

Sterkte voor Sophie en natuurlijk voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist de bactrime, ciseral en carprofen gegeven....ging niet van harte!

ik heb al geprobeerd of ze peterselie wilt en andijvie maar helaas.....ook hooi eet ze nog niet....het enige wat ze eet zijn zonnebloempitjes. Ik had een plukje hooi voor haar neergelegd over de pitjes heen en dan eet ze de pitjes tussen het hooi uit...troela!

Wel drinkt ze water en ze wast zich regelmatig, keuteltjes vind ik ook regelmatig, wel kleintjes.

We moeten haar maar even de tijd geven......ze huppelt regelmatig door de ren en gaat ook door de tunnel dus ze oogt niet ziek ofzo....

aangepast door bikkel
spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet nog niet, wel keuteld ze, dat deed ze al gelijk gisteren bij thuiskomst. Ze wandelt door de kamer alsof er niks aan de hand is, ligt nu op haar lievelingsplekje...Vannacht om 4.00 even gaan kijken, nieuwe kruik gemaakt en wat zonnebloempitjes gegeven en die eet ze dus wel! Ze is niet dol op de medicijnen, ook bactrimel niet maar Sophie eet ook geen verse banaan....

Ik heb nu vers groenvoer er weer neergelegd, hopelijk nodigt dat uit!

Bikkel vindt het volgens mij maar niks, hij snuffelt aan haar maar gaat er niet bij liggen...w.s nog teveel doktersgeuren. Het litteken ziet er goed uit en is ook maar klein.

Ik heb vanmorgen weer ciseral, bactrimel en carprofen gegeven....moet ik dit blijven doen? Bactrimel moest 5 dgn....maar de rest?

@Kelly, Wendy heeft haar geopereerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze niet of niet zoals gewoonlijk eet zou ik de pijnstilling en de darmstimulans zeker blijven geven.

Pijn kan namelijk een reden zijn om niet te eten en dat de darmen op gang blijven is ook erg belangrijk. Lekker mee doorgaan nog even dus.

Heeft ze buiten de pitjes om al iets anders gehad? Heb je haar nog gedwangvoerd?

Wat je ook nog kunt proberen is van SS een bikspapje voor haar maken en haar dat op een schoteltje aanbieden... Soms willen ze dat wel eens oplikken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft ondertussenvanhet hooi geknabbelt en heeft ze wat sellderij gegeten, ik denk een takje of 5.

Verder vind ik wel keuteltjes en plast ze ook...

Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft, ze maakt absoluut geen zieke indruk maar net lag ze weer bij de lamp en hoorde ik haar knorren....maar als je dan kijkt dan is ze helemaal dromerig dus ik weet niet of dit van pijn is of van het dromen....

Terwijl ik dit typ eet ze weer van het bord met groen....

Ik had critical care klaargemaakt maar dat vind ze ook niks, zal ik als er einde van de dag geen verandering is een beetje dwangvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze eet weer groente en hooi dus ik zou zo nog niet dwangvoeren.

Gewoon de medicijnen blijven geven en na loop van tijd zie je toch wel wanneer ze geen pijn meer heeft.

Dwangvoeren doe ik altijd met een grote spuit 10 ml, in de houtgreep en in het bekkie doen.

Konijn heeft er een hekel aan maar goed wat moet dat moet. Hij spuugd ook nog wel eens wat uit maar het meerendeel gaat er wel in en anders likt hij het wel weg en komt het dus automatisch in zijn maagje :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nu iig weer wat groen... Laat r maar eens even dr gangetje gaan.

Je moet wel even opletten dat ze niet al te veel bewegingsruimte heeft en dat ze niet gaat springen ivm haar wond..

Het is toch, ook al gedraagt ze zich er niet naar, een behoorlijk fikse ingreep geweest.

Ik zou met de pijnstilling zeker tot morgenavond nog doorgaan... sowieso voor de zekerheid...ze zal zonder de pijnstilling toch nog wel pijn hebben namelijk.

Ik zou eens wat van haar gewone, vertrouwde biks wellen in water en haar dat aanbieden op een bordje...

Die geur is bekend en vertrouwd voor haar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .