Ga naar inhoud

29 oktober castratie Sophie


bikkel

Aanbevolen berichten

ja het gaat dan toch gebeuren....onze Sophie blijft onrustig en daarbij plast ze op dit moment het hele huis onder......dus we hebben zojuist gebeld!!! Ik mag haar om 9.00 brengen, dan krijg ik na de operatie telefoon hoe het gegaan is en daarna bellen ze wanneer ik haar mag ophalen.

Spannend.....maar ik heb wel nog even de tijd om alles na te lezen over nazorg! Aangezien Bikkel een echte goedzak is wil ik kijken om ze niet te scheiden, ik blijf wel in de buurt om te kijken hoe het gaat. Ik ben 6 dgn vrij dus ik hoop dat ze binnen die tijd wel voldoende opknapt om ze beiden weer alleen te laten!

Morgen gaan we al kennismaken want ik heb maar meteen een afspraak voor de enting voor myx gemaakt. Er zitten dan 3 weken tussen de operatie en enting dus ik neem aan dat dat voldoende is.

Ik heb nu voor beiden een dubbele kooi, kan ik dan beter nog een losse kooi erbij zetten dat ze daar alleen in kan of gewoon haar eigen kooi klaarmaken? En als kruikje, ik heb zelf een kruik of kan ik beter de snuggelsafe bestellen?

Verdere tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 338
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een castratie van een voedster kost al snel rond de 150 euro.

Ik heb het wel eens wat goedkoper gehoord maar dat is ook een beetje afhankelijk van waar je woont.

@ Bikkel:

Ik heb Fuz en Sisi ook niet gescheiden toen Sisi gecastreerd werd in Mei.

Fuz is zelfs mee geweest naar de da. Daar zijn ze wel gescheiden geweest maar op de terugweg heb ik ze weer lekker samen in het mandje gedaan.

Fuz was erg lief voor Sisi en dat is allemaal prima gegaan.

Ik zou denk ik wel zorgen dat ze maar 1 verdieping kunnen gebruiken want echt springen lijkt me niet verstandig (evt met rennetje voor meer ruimte?).

Bij Sisi ging het allemaal vrij makkelijk moet ik zeggen. Ze at dezelfde dag alweer genoeg zelf en heeft ook gewoon los gelopen (de 1e dag wel niet zo lang). Ze deed uit haarzelf gewoon rustiger aan, erg leuk om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook meelezen !! Spannend ...

Ik gebruikte bij de castratie van Cachou en Cassis gewoon een kruik van mezelf. Ik had wel de hoes eraf gedaan en er een "slechte" doek rond gewikkeld dus als "ie plaste kon dit geen kwaad :)

Veel succes alvast :D

Oh Ja, bij mijn DA kost een castratie van een ram € 60 en bij een voedster € 120. Maar dat verschilt per DA ;)

aangepast door sippi__x
Castratie-kosten vergeten te vemelden =)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn en Minky zijn ook niet gescheiden na Minky's castratie. Nijn is meegeweest naar de DA. Daar zijn ze weer bij elkaar gezet toen Minky wakker werd Ook hier thuis hebben ze gewoon bij elkaar gezeten. Minky was ook direct heel erg wakker en weer levendig. Nijn was heel lief voor Minky, ging tegen haar aanliggen (helaas wel boven op de snuggle safe, die voor Minky bedoeld was) en waste haar. Minky at na 2 dagen weer goed. Tot die tijd hebben we haar gedwangvoerd met Critical Care (=vergelijkbaar met Science Recovery). Minky is 14 september geholpen, een maand geleden, en het gaat helemaal super met haar, de wond is mooi genezen.

Voor de castratie van Nijn (ram) hebben we € 65 betaald (was afgelopen december). De kosten voor Minky waren € 139.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voedster heeft geen warmte nodig....de wond word warm dus ze zal op een kale bodem willen liggen......ondanks de handoeken die zal ze weg krabben.

wel siseral belangerijk en pijnstilling eet ze anvonds niet zul je moeten dwang voeren.

Ik heb een voedster gehad die 3 dagen niet wilde eten en een de zelfde avond wel....dus heel verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo terug van de da.....Bikkel heeft de myx enting gehad en Sophie beide omdat ze nog geen entingen heeft gehad.

Bikkel zag er prima uit, niet te dik en woog 3,1 kg!! Sophie heeft ze alleen de entingen gegeven want ze was gestrest en wilde haar niet langer plagen...wel nog even gewogen, precies 1,5 kg!!!

Voor de 3 entingen was ik 47,50 kwijt. De castratie kost 82,50 incl. medicijnen.

Ik moet haar om 9.00 brengen, ze is dan meteen aan de beurt...ze mag niet nuchter zijn! en ik mag eten van thuis meegeven omdat ze dat gewend is en dat misschien eerder eet dan het voer van hun. Verder gaf ze aan dat Bikkel ws even zal aftasten als ze terug komt ivm vreemde geuren maar ik kan ze gewoon samen laten. Qua temperatuur gaf ze aan dat Sophie niet eerder weg mag zolang ze haar temp niet zelf kan regelen dus ze moet goed wakker zijn, allert en op temp en dan mag ze mee.

Al met al een goede ervaring vandaag bij deze da....was de 1e keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jaja morgenvroeg is het zover.....iedere keer als ik haar aankijk en ik mag haar aanraken denk ik; oh meis je moest eens weten.....mijn man zei gisteren al; daar gaat onze vertrouwensband.....het moet maar even!

Ik maak morgen als zij bij de dokter is alles klaar...heb witte badlakens gekocht en een groot wit laken voor onder de ren, kan ik ook goed zien of ze vocht verliest.

Ik ben vrij tot en met dinsdag dus kan haar goed vertroetelen. Ik hoop dat ze in ieder geval morgen einde dag iets eet dan is dat al een zorg minder voor me......ik laat bikkel thuis, anders heb ik 2 konijnen in de stress dus ik breng haar alleen weg!

Ik zal jullie op de hoogte houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo nog even en dan gaan we Sophie wegbrengen.....ik heb hooi, ss, zonnebloempitjes en groenvoer al klaarstaan voor mee te nemen.....hopelijk stimuleren ze daar dat ze eet als ze enigszins bij is...

Als ik terugkom ga ik de ziekenboeg klaarzetten...de dubbele kooi gaat even weg en een enkele kooi zet ik neer met de ren eromheen. Ik heb een kruikje en badlakens voor in de kooi. Ik vind het reuze spannend!

Ik heb trouwens carpofen drops als pijnstilling in huis....is dit ook goed? Ik vraag sowieso de metacam. Ik heb ook nog critical care van Bella dus als het nodig is....

Ik heb net een bak groen in d eren gezet en een appeltje en mevrouw is flink aan het knabbelen....goed zo vul de darmpjes maar haha....

tot straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo we hebben ons meisje weggebracht......ze werd eerst nog een keer gewogen en daarna kreeg ze premedicatie waarvan ze suf werd....ik was er niet zo op voorbereid dat ze dat deed waar ik nog bij was maar toch ook wel fijn....ik heb haar vast gehouden totdat ze wegzakte en toen heb ik haar in een kooi gelegd...ze begon te tandenknarsen en volgens de da was dat van verzet....brrrrr!

Ik krijg telefoon als de operatie klaar is en daarna bellen ze wanneer ze naar huis mag, ze mag pas naar huis als ze weer goed wakker is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben zojuist gebeld dat de operatie klaar is, ze lag lekker te slapen!

Alles zag er goed uit, baarmoeder was iets vergroot maar dat dacht ze al ivm de 3 nestjes...(Sophie was een fokvoedster..geboren bij bunnyranchchanty).

Tegen 14 uur krijg ik telefoon wanneer ik ze mag halen....hier alles klaar gemaakt voor de zieke...Bikkel is alles aan het verkennen, ben benieuwd straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sabina, heel veel succes straks met Sophie!

Het moet toch best eng zijn geweest om bij de DA je kleine meid zo weg te zien zakken.. Ik heb dat gelukkig niet meegemaakt, maar was dan ook al aan het grienen toen we opweg waren naar de DA.. Ben daar echt geen held in..

Zet em op Sophietje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .