Ga naar inhoud

melk?


Urkel

Aanbevolen berichten

Hallo!!!

Ik heb echt de zoekfunctie gebruikt, en ook het almachtige google kon mij eigenlijk niet echt verder helpen(die hielp me wel aan dit forum) maar ik kan nergens terug vinden of dat mijn konijn van 8 maanden ( en alstie nog ouder word) ook halfvolle melk kan geven.

Meestal eet ik smorgens als ontbijt beschuit met melk, en dan komt urkel altijd even op schoot zitten en eet vrolijk mee. maar kan het geen kwaad eigenlijk?

ik merk niet dattie er ziek van word of diarree krijgt maar misschien dattie van binnen het allemaal niet goed kan verwerken en er pas later last van krijgt...

aangepast door Urkel
Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt allemaal logisch!!!

jammer dattie het zo lekker vind!!! hij drinkt die 3 eetlepels per dag achter elkaar op!!!

en likt daarna zijn pootjes erbij af

maar ja aan een :beurk: konijn heb ik natuurlijk niks :)

ik zal me eigen eens wat meer gaan verdiepen in groene soorten voor um. hij eet vooral korrels nu, en een groot sla blad per dag, maar lees hier overal dat het eigenlijk anders om moet zijn...

wat mij wel opviel, voordat hij ingeent word 3weken geleden geloof ik (we waren wat laat) was hij gek op biscuits (kaakjes) en minder verzot op andijvie en ander soort groene dingen, maar sinds die in enting lijkt zijn smaak wel verandert te zijn en eet hij die groene zooi achter elkaar op (ook zijn hooi lijkt ie een stuk interesanter te vinden (dit zou kunnen komen omdat we nu gekruid hooi hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, maar ook maria kaakjes lijken mij niet geschikt. moet je even checken hoor ,maar volgens mij zit daar veel zout in, en het lijkt mij dat er ook wel iets van melk of boter wordt gebruikt om die koekjes te maken.

dat een konijn zoiets lekkerder vind dan groenvoer is ook een kwestie van wennen. een konijn zal alles wel eten wat hij lekker vind ruiken, en als je koekjes aanbied, eet het koekjes. bied je alleen groen aan, dan vinden ze dat, op den duur, ook heerlijk. de mijne krijgen nooit koekjes, brood of konijnensnoep, en ze vallen elkaar gewoon letterlijk aan als ze een blaadje witlof krijgen, zo lekker vinden ze het. en je gunt je nijn het beste natuurlijk, maar dat hij iets lekker vind betekent niet dat het ook goed is voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vergeleken en het is nog minder dan ik aanmerkelijk dacht, voor mij was het de bedoeling om te zeggen dat als je toch een koekje geeft je beter Maria koekjes kan geven zie hier het verschil en in Biscuits zitten ook ijzer, fostor, calcium en kalium wat in Maria-koekjes niet zit. Er zit wel zout inderdaad in dat wel.

Biscuits

- 418 energy

- 2,0 g water

- 8,5 g eitwitten

- 78 g koolhydraten

- 52 g suikers

- 7,5 g vetten

- 0,3 g natrium

- 2,0 g vezels

Maria

- 112 energy

- 0,1 g water

- 0,5 g eiwitten

- 4,8 g koolhydraten

- 1,3 g suikers

- 0,6 g vetten

- >0,1 g natrium

- 0,1 g vezels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cake zonder eieren enzo?

Ik wil je niet beledigen Kiwi en ook niet al die andere mensen die veganist zijn of waren maar dan denk ik echt zo van, veganist oke. Alleen, in ongeveer álles zit wel iéts van dieren verwerkt. Dan zou je ergens heen moeten gaan waar je lekker in je blote niksie kan rondhuppelen want ja, kleding, daar worden soms ook weer rupsen voor gebruikt. Bij ongeveer alles worden wel dieren gebruikt. Bijvoorbeeld rode kleurstof, worden ook weer dieren voor doodgemaakt. Want dat wordt gemaakt van een of andere kever. Ik vind veganise maar een vaag gedoe. Verder heb ik wel alle respect voor die mensen hoor. Maar van veganisten krijg ik ook het idee dat ze in rare 100% biologische kleding lopen en op rare schoenen en dat ze alleen maar 100% biologisch eten. En vervolgens denk ik, hoe houd je dat vol????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cake zonder eieren enzo?

Ik heb heeeeerlijke cupcakerecepten uit dit boek :love:

9781569242735.jpg

Alleen, in ongeveer álles zit wel iéts van dieren verwerkt.

In heel veel, maar niet in alles.

kleding, daar worden soms ook weer rupsen voor gebruikt.

Alleen voor zijde. En dat gebruik(te) ik dus inderdaad ook niet. Verder ook geen wol en leer (maar dat komt beiden niet van rupsen hoor :P).

Maar van veganisten krijg ik ook het idee dat ze in rare 100% biologische kleding lopen en op rare schoenen en dat ze alleen maar 100% biologisch eten. En vervolgens denk ik, hoe houd je dat vol????????

Er heersen inderdaad heel wat vooroordelen over veganisten. Zoals dat ze allemaal mager en bleek zijn bijvoorbeeld. Dan heb je mij dus duidelijk nog nooit gezien. :lol:

Verder vind ik zelf dat ik hele normale kleding en schoenen aan heb hoor (op dit moment: spijkerbroek, zwart shirt met lange mouwen en blauwe (nep)Allstars, valt toch wel mee? ;)). En nee ik eet niet 100% biologisch, en deed dat ook niet toen ik nog veganist was. En dat hield ik prima vol hoor, ik had er zelf geen enkele moeite mee. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er heersen inderdaad heel wat vooroordelen over veganisten. Zoals dat ze allemaal mager en bleek zijn bijvoorbeeld. Dan heb je mij dus duidelijk nog nooit gezien. :lol:

dat klopt heb je nog nooit gezien ;)

maar dan komt bij mij de vraag op: wrm ben je dan gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .