Ga naar inhoud

Geven jullie meer biks in de winter?


Vivian

Aanbevolen berichten

Ja, wat de titel zegt dus :he: Ik gaf tot vorig jaar aan 2x per dag een bodempje biks. In de zomer ben ik overgegaan op 1x, maar is het beter om in de winter wat meer te geven of niet? Het ene konijntje (Droppie) weegt ongeveer 900 gram en het andere konijntje (Mazzel) weegt ongeveer 1350 gram, ze zijn uitgegroeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten zowieso de hoeveelheid biks krijgen die ze nodig hebben.

Opzich snap ik dat je meer geeft aangezien je konijn zichzelf ook warm moet houden in de winter en dat hij dus genoeg energie moet hebben.

Ik geef altijd nog het zelfde en veel bodembedekking in de winter in de zomer hebben ze niks van bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ze niet meer geven. ze verbruiken misschien meer energie met zichzelf warm houden, maar ze zullen ook vaker stilzitten in hun hok vanwege het slechtere weer. dan verbruiken ze minder, en dat heft het wel op denk ik. mocht ik nou merken dat ze afvallen ofzo, dan zal ik wel meer biks gaan geven. maar biks is hier geen hoofdvoer. ik zou er dan denk ik eerder voor kiezen om eens een stukje wortel of appel te geven, of meer groenvoer ofzo. en ik zorg dat ze voldoende stro hebben om zich warm te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopefarms is 25 gram per kilo, Science Selective 10 tot 15 gram per kilo per dag. Ik geef ook altijd evenveel, als ze meer willen eten dan normaal kunnen ze hooi eten.

Je kunt jouw konijnen dus zo'n 55 gram per dag geven (samen), en je kunt zelf weten of je dat in 1 of in 2 keer geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .