Ga naar inhoud

Castratie Queenny


_Danielle

Aanbevolen berichten

Queenny; het zusje van Bonkie, die helaas zondagochtend, na doodziek te zijn geweest, overleden is...

Queenny en Bonkie zaten alleen, ze komen beide uit een oepsnestje van mij en zijn verhuisd naar m'n tante. Ze zaten met de kooien wel tegen elkaar, dus hadden op een manier wel gezelschap van elkaar, maar toch had ik er nu geen vrede meer mee dat ze apart zaten (toendertijd was ik me daar nog niet van bewust).

Nu komt Queenny dus binnenkort samen te zitten met een leuke ram (als het goed is de knapperd Dribbel, die nu nog bij Sascha woont). Ook krijgen ze een nieuw hok met ren. Dribbel wordt uiteraard ook gecastreerd, maar bij Queenny stond het ook nog steeds in de planning, en nu heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt.. Ik wilde het al steeds laten doen, maar het werd op de één of andere manier steeds vooruit geschoven... Nu dit met Bonkie gebeurd is, wil ik me helemaal focussen op haar en en haar graag een mooi(er) leven geven. Dus nu ze nog alleen zit, wordt ze gecastreerd, zodat ze binnenkort gekoppeld kan worden.

Morgen wordt ze gecastreerd. Ze staat nu al hier, zodat ze even kan wennen aan dit huis, en ze morgen na haar operatie niet ineens in een vreemd huis komt.

Ik vind het wel spannend hoor... Ondanks dat ze niet meer helemaal van mij zijn/waren, voelt dat toch nog een beetje zo. Maar dat lijkt me logisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vanochtend hebben we haar om 8.45u bij de dierenarts gebracht..

Heb wel gezegd dat ik haar keutels wat aan de kleine kant vond en dat er wat haar inzat, maar dat het nog niet zorgwekkend was. Hij heeft gevoeld en voelde inderdaad het één en ander in de maag zitten (volle maag), maar het was inderdaad niet zorgwekkend. Hij heeft gezegd dat ik de laxatract ook aan haar mag geven, nu even als preventie dat het niet erger wordt. Het mag sowieso gegeven worden als preventie zei hij, als ze heel erg verharen.

Ze zou als één van de eerste geopereerd worden, en in principe halen we haar om 2u op. Hij zei dat hij ook eerder kon bellen in het geval ze al heel snel wakker zou zijn en heel kwiek was, omdat ze ze graag zo snel mogelijk naar huis, in een prettigere omgeving hebben.

Dus.. We hebben niets gehoord, en dan moesten we ervan uitgaan dat alles goed was verlopen.. Dus we gaan haar over een uurtje lekker ophalen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze was net alweer aardig kwiek, maar ze had nog niet zelf gegeten. Ik heb haar dus net wat dwangvoer gegeven en ook haar pijnstilling en laxatract. Die muts vond het gewoon lekker, dus het gaf niet al te veel problemen. Ondertussen met haar zitten kroelen, en kreeg zelfs een likje op m'n arm (weet niet of dat per ongeluk ging, maar ik vond het hoe dan ook lief).

Net zat ze uitgebreid aan haar hooi te snuffelen, dus ze krijgt alweer wat interesse in haar eten. Nu maar hopen dat ze vannacht gewoon lekker zelf gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Queenny gaat nog steeds niet zoals het hoort... Ze is ontzettend kwiek en nieuwsgierig en ik heb absoluut niet het idee dat ze pijn heeft of zich niet lekker voelt...

Alleen ze eet nauwelijks.. Af en toe werkt ze een sprietje hooi naar binnen, maar dat is het. Ik heb haar al van alles aangeboden, maar ze wil het niet.. Ze draait heel eigenwijs haar koppie weg...

Ik ben bang dat ze dezelfde kant op gaat als Bonkie en dat ze nu een vol gevoel heeft van die haren in haar maag... (of ik vermoed dat ze misschien iets met haar gebitje heeft) Hoe dan ook, ik moet morgen met Droppie naar de DA, dus morgen neem ik haar mee.

Wel had ik een vraagje voor de kenners onder ons: kan het kwaad/is het verstanding om Queenny cisaral te geven? (laxatract en pijnstillers krijgt ze al)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat kwaad kan Danielle...

Normaal behoud ik me van dit soort uitspraken aangezien ik geen dierenarts ben... Maar veel voedsters krijgen na castratie standaard primperan en/ of ciseral.

Gezien de mogelijke problemen die bij haar bekend zijn zou ik dat persoonlijk wel geven...

Heeft ze nog helemaal niks op sinds thuiskomst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies.. Daarom geef ik haar ook niet constant.. Heb haar alleen gisteravond een beetje gegeven, omdat ik er zeker van wilde zijn dat ze voor de nacht wat binnen had en ik met een beetje een gerust hart naar bed kon gaan.

Ze is wel heel vrolijk en geeft absoluut geen zieke indruk (heeft net overigens ook haar bdk's opgegeten), maar ik ben bang dat er iets aan het beginnen is (hetzij een verstopping, of evt. beginnende haakjes).

Ze heeft overigens wel gekeuteld vandaag.

Heb haar peterselie gegeven, wortel, appel, ze wil het allemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zagen die keutels er uit?

Tja, de vraag is hoe weinig ze heeft gegeten...

Probeer haar ook echt te pesten met hooi en groen. Soms nemen ze dan echt per ongeluk een hapje.

Als je haar dwangvoert met héél erg kleine hoeveelheden, kan dat eigenlijk niet zo'n risico zijn... wat er ook aan de hand is.

Maar dan heb ik het wel over 1ml om de 2u ofzo.

Maar ze keutelt wel gewoon... wat doet je zo denken aan een mogelijke verstopping? Sommige voedsters hebben na castratie echt gewoon meer tijd nodig om op te knappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keutels zijn niet erg klein, maar ook niet groot.. Echt van die keuteltjes die mijn voedstertjes ook hadden toen ze net gecastreerd waren...

Nou.. Ik heb net een voedstertje verloren afgelopen weekend, die had een enorme verstopping... Ik ben ook bang dat zij hetzelfde krijgt, en omdat ze nog niet echt wil eten, wordt die angst alleen maar groter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .