Ga naar inhoud

Castratie Queenny


_Danielle

Aanbevolen berichten

Dus een vermoedelijke haarbal wat het andere konijntje ook had van het weekend....naast de externe omstandig heden. tosie darm.....kun je echt niks aan doen.

Dwang voeren in de zin van bix is bij een haarbal niet te adviseren( maag is vol o.a) enkel groen voer zelf laten eten, en voldoende vocht. hooithee, roosvice lax ect

Door de pijnstilling zal ze enkel groen eten wat ze kan en wil.

de laxatract en de siseral houden haar darmen aan de gang.

Je bent er optijd bij dus ik verwacht dat het helemaal goed gaat komen.

En laat haar lekker lopen als ze dat wil dat is heel goed voor de darmen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik hoop 't zo...

Ik kan wel janken dat dit nu weer gebeurd... Ik hoop echt dat ik haar er door heen krijg... Ben helemaal op....

Net had ze trouwens weer wat nattere keutels... Heeft net laxatract, carprofen en cisaral gekregen, en protexine (kan het overigens geen kwaad, om die dingen tegelijkertijd te geven? Wil haar zo min mogelijk stress geven en in het één keer doen...)

Zal morgenochtend verschillende soorten groenten voor haar halen, in de hoop dat ze die gaat eten... (ondanks dat ze het niet gewend is om groenvoer te eten..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is nog steeds stronteigenwijs, doet lekker d'r eigen ding...

Vannacht heeft ze (volgens mij) niets gegeten.. Had van alles een bepaalde hoeveelheid neergelegd zodat ik het nog een beetje na kon tellen, en alles lag hetzelfde.. Kan natuurlijk niet zien of ze wat hooi heeft gegeten...

Ik heb haar nu zo'n 1,5u/2u in de ren zitten en heb haar in de gaten gehouden terwijl ik de konijntjes aan het verschonen was. Ze heeft een paar rondjes gerend en is heel vrolijk en huppelt echt... Maar eten doet ze nog steeds niet echt.. Ze speelt wel met haar hooi, en net heeft ze volgens mij wel een paar sprietjes naar binnen gewerkt, maar echt eten kun je het niet noemen.

Heb vanochtend allerlei groenten gehaald (witlof, andijvie, rucola, wortelloof en basilicum) en ze vindt het helemaal niet interessant... Heb op een gegeven moment met de witlof voor haar neus zitten pesten, tussen haar tandjes gewerkt enz. en toen begon ze te knabbelen op de witlof. 'Yes', dacht ik! Nou, mevrouw nam me in de maling.. Ze heeft er alleen op gekauwd... Hoopte dat ze dan misschien dacht dat het toch wel lekker was en ze zou gaan eten, maar dat deed ze niet. Word er een beetje wanhopig van.. Ze speelt er wel mee, en ze is heel vrolijk, maar ze wil gewoon niet eten...

Ze heeft overigens net wel goed gedronken uit haar waterbak.

Oja, en ze heeft vannacht gekeuteld. Geen kettingkeutels, maar nog wel keutels met haar erin (keutels leken ook iets groter)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag kwam ik erachter dat ze haar wond heeft opengemaakt... Dus daar heeft ze nu ook een zalfje voor en ze moet een sok of iets dergelijks om.

Ze is echt heel lastig... Ze is ontzettend wild en heeft geen zin in dat getut aan haar... Met medicijnen geven doet ze lastig, ik kan haar niet normaal oppakken, want dan begint ze woest te spartelen. En ze is ontzettend eigenwijs en laat haar eten nog steeds staan. Ze vindt het heel grappig om door het waterbak heen te rennen en er vervolgens iedere keer opnieuw achter te komen dat haar poten dan nat worden.

DA hoorde gelukkig nog wel darmgeluiden, en ze heeft net ook nog gepoept bij de DA. Keutels zijn wel echt klein nu... Ze vindt dat ze er nog wel heel goed uit ziet en haar temperatuur was ook helemaal goed (39.2). Behandeling doorgaan, net zoals bij Bonkie. Ze vond het prima dat ik gisteravond zelf met de cisaral begonnen was, die mag ze nu weer 3x per dag.

Dwangvoer mag wel, maar héle kleine beetjes per keer.. Ze moet toch wat binnenkrijgen, maar ze moet inderdaad niet teveel krijgen ivm de verstopping.

Ben alleen een beetje wanhopig... Weet niet meer zo goed hoe ik haar aan het eten moet krijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Queenny, doe es niet zo eigenwijs en ga eten!

Ik heb echt bewondering voor je, Daniëlle, en ook voor je moeder. Jullie zorgen al zo lang zo intensief voor Droppie, dan wordt Bonkie ziek en kan ze direct bij jullie terecht, zorgen jullie echt geweldig voor haar tot op het laatste moment, vervolgens staan jullie alweer klaar voor Queenny.. Echt, wow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Ik blijf volhouden, ik wikkel haar in een handdoek en neem haar mee, maar ook dan laat ze merken dat ze het er niet mee eens is...

Gisteren bij de DA liet ze ook goed merken hoeveel pit ze nog heeft...

Ik kan nu wel zeggen dat ik echt gek van haar wordt en een beetje wanhopig wordt... Net zat ik een boterham te eten, en scheurde een stukje van mn broodje af om te kijken of ze dat wel wilde eten.. Werd ze me toch enthousiast en deed haar bekkie open (ik helemaal blij, dacht dat ze het aan wilde pakken), rent ze weg... En daarna wilde ze het niet meer...

Ik weet niet meer wat ik moet doen.. Ze werkt me echt op alle fronten tegen... Ik blijf haar helpen, maar zolang ze zelf niet meewerkt, gaat er niet zoveel gebeuren denk ik...

Ze blijft overigens keutelen.. Dus er nog steeds beweging.. Maar ze moet natuurlijk wel gaan eten.. (heb haar gisteren een beetje dwangvoer gegeven, dat ze toch weer iets binnen heeft)

Ook heeft ze vannacht weer aan haar wondje gezeten, het is ietwat ontstoken nu.. Het is gelukkig niet helemaal open.. Hebben die zalf er weer op gesmeerd (ook voor ontstoken wondjes), moesten we ook met z'n 2en doen, want ook hier werkte ze natuurlijk tegen...

Ze is echt ongelooflijk eigenwijs.. Zodra ik m'n vinger naar haar uitsteek, rent ze al alle kanten op..

Ik ben gefrustreerd.. Zit met een zieke kat die nog maar een paar dagen te leven heeft, die heeft heel veel verzorging nodig, Queenny heeft veel verzorging nodig en werkt dus tegen... Ik moet overal honderd keer bij nadenken omdat ik bang ben iets verkeerd te doen (bijv. dosering verkeerd) omdat ik zo'n zombie ben op het moment...

Ze moet gewoon gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeeeraaaa, ze eet!!!!! :party: Ineens kreeg ze het te pakken vanmiddag en begon ze spontaan zelf te eten.. Super blij was ik! Dat scheelt me weer zoveel zorgen...! Dit was nog het enige wat ze nog moest doen om er weer bovenop te kunnen komen...

Keutels zijn nog steeds iniminie, maar ze keutelt nog steeds, da's het belangrijkste.. Dat ze nu zelf weer begint te eten, is natuurlijk ook super, dat betekent dat er toch echt wat gebeurt in die buik... Ze krijgt weer ruimte en dus trek in eten...

Ze heeft hooi gegeten, groenten wil ze nog steeds niet, maar ze heeft wel echt goed gegeten.. Hele plukken hooi gingen er naar binnen! :)

Vandaag heeft ze de hele middag in de ren gezeten, die had ik nu beneden in de tuin gezet, zodat ik haar in de gaten kon blijven houden.

Ook is ze vandaag ontzettend aan het spelen en rennen geweest, ze voelt zich echt duidelijk goed...

Drinken doet ze ook nog steeds goed (doet ze gelukkig helemaal zelf, gisteren ook).

Gisteren zat ze op het dakterras in haar ren, en toen zag ik al dat ze het duidelijk lekker vond in die ren... Queenny met haar zesgangenmenu (die ze dus niet aangeraakt had);

dcszsi.jpg

Vandaag in de ren, tijdens een rondje rennen:

1to51h.jpg

Als bewijs, dat ze echt hooi aan het eten was:

2a6a5a9.jpg

Ze mogen nooit op stro na castratie, maar deze sukkel gaat met haar wond in het hooi liggen, terwijl ze op een zachte doek kan gaan liggen....

w9whhl.jpg

Ik was er even bij gaan liggen, en dat vond ze wel interessant.. Kon ze lekker klimmen..!

2n8pnyw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Ik blijf volhouden, ik wikkel haar in een handdoek en neem haar mee, maar ook dan laat ze merken dat ze het er niet mee eens is...

Gisteren bij de DA liet ze ook goed merken hoeveel pit ze nog heeft...

Dat is altijd een goed teken!

Ik kan nu wel zeggen dat ik echt gek van haar wordt en een beetje wanhopig wordt... Net zat ik een boterham te eten, en scheurde een stukje van mn broodje af om te kijken of ze dat wel wilde eten.. Werd ze me toch enthousiast en deed haar bekkie open (ik helemaal blij, dacht dat ze het aan wilde pakken), rent ze weg... En daarna wilde ze het niet meer...

Zolang jij de medicijnen geeft moet je niet te ongerust worden daan!!

Dit heeft tijd nodig Vergeet niet de maag zit vol zolang er keutels zijn is het prima.Al zijn ze kleiner, dat is nog steeds een goed teken.

Je houd met de medicatie de darmen op gang dus maak je er niet te ongerust over.

Ik weet niet meer wat ik moet doen.. Ze werkt me echt op alle fronten tegen... Ik blijf haar helpen, maar zolang ze zelf niet meewerkt, gaat er niet zoveel gebeuren denk ik...

Ze kan wel 6 dagen niet eten en het gaan redden dus doe rustig aan

Voldoende vocht is nu het belangerijkste!

Ze blijft overigens keutelen.. Dus er nog steeds beweging.. Maar ze moet natuurlijk wel gaan eten.. (heb haar gisteren een beetje dwangvoer gegeven, dat ze toch weer iets binnen heeft)

Blijf het groen stimuleren op een leuke manier !Smeer dwang voer op haar voor poten en laat haar dat zelf af likken :mdr: tipje.....konijnen zijn ijdeltuiten en dit werkt geweldig goed.

En scheeld jouw een hoop dwang.

Ook heeft ze vannacht weer aan haar wondje gezeten, het is ietwat ontstoken nu.. Het is gelukkig niet helemaal open.. Hebben die zalf er weer op gesmeerd (ook voor ontstoken wondjes), moesten we ook met z'n 2en doen, want ook hier werkte ze natuurlijk tegen...

Hier moet je wel met je da over overleggen of je geen ab er bij moet geven.

Ze is echt ongelooflijk eigenwijs.. Zodra ik m'n vinger naar haar uitsteek, rent ze al alle kanten op..

Ja dat denk is soms van Daan ook wel eens lol:mdr: Blijft de spirit houden he!

Ik ben gefrustreerd.. Zit met een zieke kat die nog maar een paar dagen te leven heeft, die heeft heel veel verzorging nodig, Queenny heeft veel verzorging nodig en werkt dus tegen... Ik moet overal honderd keer bij nadenken omdat ik bang ben iets verkeerd te doen (bijv. dosering verkeerd) omdat ik zo'n zombie ben op het moment...

Duidelijk op papier zetten en desnoods af strepen.....Ik vul alle spuitjes en leg die op volgorde werkt hier het fijnste.Kan ik ook niks vergeten.

Ze moet gewoon gaan eten...

Nou sterkte er mee Daan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .