Ga naar inhoud

Castratie Queenny


_Danielle

Aanbevolen berichten

Misschien de groente klein snijden...Ollie eet bijv geen andijvieblad maar als ik het snij eet hij het wel...

:mdr: tja ik had ooit een fransoos die ook alleen gesneden wortel wilde :lol:....logeerde hier wist ik veel dat zijn baasjes dat deden?

Hij kreeg een halve peen en bleef mij strak aan kijken van ennnnn :mdr:

Ik dacht het zal toch niet he!!!!:P Ja het was zo.

meer hier over in me weblog ......

Kun je zeker proberen Daan dan ruikt ze het groen ook beter.

Anders kijk een of je wilgen takken met het groen er aan kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Fijn dat het inmiddels aan de betere hand is Daan,

Het is wel erg veel wat je allemaal voor je kiezen krijgt de laatste tijd..

Veel zorgen voor Bonkie, erg intensieve en zware dagen, waarna het ook nog eens verkeerd af loopt.

Nu Queeny en natuurlijk mag dit allemaal weer eens niet soepel verlopen. En dan nog niet te vergeten hoe lang jullie al zo je best doen voor Droppie.

Diep respect voor je doorzettingsvermogen.

Vergeet je niet ook een beetje aan jezelf te denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:mdr: tja ik had ooit een fransoos die ook alleen gesneden wortel wilde :lol:....logeerde hier wist ik veel dat zijn baasjes dat deden?

Hij kreeg een halve peen en bleef mij strak aan kijken van ennnnn :mdr:

Ik dacht het zal toch niet he!!!!:P Ja het was zo.

meer hier over in me weblog ......

Kun je zeker proberen Daan dan ruikt ze het groen ook beter.

Anders kijk een of je wilgen takken met het groen er aan kan vinden.

Hahaha dat heeft het konijn van mijn vriend ook! Die moet alleen zijn wortelen in de lengte gesneden hebben, in 4 partjes! :P Je ruikt dan wel de wortelgeur meteen, daar zal het dan inderdaad aan liggen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mevrouwtje eet vandaag weer vrolijk door.. (is nog steeds een drama om haar medicijnen te geven overigens)

Ze is zelfs weer zo gek op haar hooitjes, dat ze erin is gaan slapen vanmiddag.. (of ze had zoveel gegeten, dat ze er moe van werd en tijdens het eten in slaap viel)

1493xg1.jpg

2e1xbly.jpg

Na een halfuur schrok ze ineens wakker, en ging ze weer vrolijk verder waar ze gebleven was.. Tja, de lekkerste hooitjes liggen altijd onderop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht*

Ze dacht dat ik er nog wel een zorg bij kon hebben.... Gisteravond laat kwamen we erachter dat haar wond ontstoken is, het werd helemaal dik (begin v/d avond zag het er nog prima uit).. Dus hebben gisteravond om 23u nog spoedarts gebeld en vriend van m'n moeder heeft antibiotica gehaalt (enrofloxoral drops), en vanmiddag om kwart over 2 gaan we met haar op controle bij de eigen DA.

Nóg een spuitje wat ik haar moet geven... En het is al zo'n gevecht... Ik zit iedere keer onder de schrammen en rode vlekken, en ben al nerveus als ik moet beginnen, omdat ze zó tekeer gaat en ik bang ben om haar pijn te doen... Ze is na haar medicijnen ook heel erg boos en gaat in een hoek zitten mokken en heel woest haar snuit wassen...

Tuttebol.. Als ze nou eens meewerkt... Scheelt heel veel stress voor mij, maar ook zeker voor haar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het even laten weten! Dankjewel voor je aanbod..

Wond is nagekeken, is inderdaad ontstoken, goed dat we al met antibiotica waren begonnen. Maar ze moet er echt van af blijven nu, anders is het niet goed en gaat het ook nooit genezen... DA had net een heel karwei achter de rug met gaasjes, pleisters e.d. én een verband om alles bij elkaar te houden. We stappen de auto uit, en het ligt er al weer af.......

Nu zijn we op zoek naar een rompertje, maar ze is zo klein, dat we echt een klein rompertje moeten hebben... Ik weet niet waar je rompertjes voor prematuurtjes kunt kopen hier in de buurt... Hebben wel een buurvrouw die een prematuurtje heeft gehad, maar die zijn nu niet thuis, dus daar zal ik het straks nog eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft nu een rompertje aan (vastgeplakt met tape)... Het staat eigenlijk wel heel schattig (hoewel ik het niet schattig wil vinden, want het is helemaal niet leuk)...

Hopelijk blijft dit zitten, anders weet ik ook niet meer wat ik moet verzinnen... Ze moet één keer per dag een schoon gaasje op haar wond en dan haar zalf. Morgen gaat ze weer mee naar de DA (moeten voor Droppie) en vrijdag ook (moeten we ook voor Droppie) en dan controleert ze haar wond gelijk weer...

33beaec.jpg

30nb19z.jpg

Wel heel sneu.. Ze is nu haar rompertje aan het wassen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond is tot 2x toe haar rompertje uit gegaan met het geven van de medicijnen (doordat ze zich afzet in mijn armen, bleef het rompertje achter in mijn handen en zat het konijn in het hok... Bijna een grappig gezicht..)

Toch weer 2x (in m'n eentje, was trots op mezelf, haha) aangetrokken...

Vanochtend toen ik haar medicijnen wilde geven, merkte ik 2 dingen. Toen ik haar uit haar hok pakte, merkte ik dat haar kont wat viezig was, en 5 min. later hing er een hele bal ontlasting aan. Daarnaast zat ze maar aan haar bekje te likken en heel zachtjes te knarsetanden... Ik moest haar haar medicijnen nog geven, maar had de laxatract even achterwege gelaten, omdat dat me nu niet zo'n goed idee leek.

Halfuur later moesten we naar de dierenarts, en die heeft haar helemaal schoongemaakt. Volgens haar waren het haar blindedarmkeutels die helemaal vastgeplakt zaten en het leek haar ook een goed idee om (even) met de laxatract te stoppen.

Heb haar dus ook gevraagd om naar haar gebitje te kijken (vermoedde dat ze daar last van had ivm knarsetanden en likken) en ze had geen haakjes, maar wel een kleine bloeduitstorting in haar bekje. Die kan dus ook degelijk een ongemakkelijk/pijnlijk gevoel geven in het bekje.

Doordat ze de pleisters van haar buik had getrokken, was haar hele huid geirriteerd en had ze wat bloeduitstortingen op haar buik zitten.. Dus we hebben nu geen nieuwe pleisters op haar buik geplakt, maar een schoon gaasje in haar romper geplakt, zodat die er precies overheen valt en ze geen irritatie heeft.

Hopelijk blijft dit goed zitten.. De romper in ieder geval wel.. (afkloppen!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Ze weet de aandacht goed op zich te vestigen en te houden.. En ze weet ook goed hoe ze me zorgen kan laten maken.. Ze doet haar naam wel eer aan.. :he:

Medicijnen gaat ook vrij relaxed nu.. Heb een maniertje gevonden hoe ik dit het beste kan doen, en het is vrij rustig voor haar, maar ook voor mij. Ik zet haar boven op de bank (hebben woonkamer boven, daar staat ook haar kooi) en laat haar eventjes heen en weer lopen en aan me ruiken enzo. En dan pak ik het eerste spuitje, leg mijn hand rustig over haar hoofd en zet hem tussen haar tandjes.. Dan opent ze haar bekkie en spuit ik het er snel in.. Dan geef ik haar ook even de kans om het weg te slikken en haar bekkie af te likken enz. en dan kom ik met het volgende spuitje.

Ik pak haar nu ook niet meer, dat geeft ook veel stress.. Ze loopt heel makkelijk haar vervoersbak in, dus ze vervoer ik haar van en naar haar hok.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor romper kun je ook kijken naar een soort verband ( sok)voor mensen hun benen.

wat ze vaak onder gips doen. bij de da is drogist he :mdr:

dat sluit meer aan op haar lichaam en kun je de pootjes er uit knippen.

Het heet Tubigrip en je kunt het ook online kopen op www.drogisterij.net

Succes met het herstel van Queenny!

oh, Zwarte Panter je was me voor :)

aangepast door Chellief
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!

Die romper blijft op zich heel goed zitten hoor.. Hij sluit ook redelijk goed aan op haar lijfje.. In principe moet ze die nog wel een aantal dagen aan, zodat haar wond de kans krijgt om te genezen...

Zo'n medical petshirt, wat is dat precies? Zou dat iets zijn voor Queenny?

Overigens ga ik straks weer met haar naar de DA... Ik had haar net uit haar hok voor haar medicijnen, en ik vond haar wat stilletjes... Zoals ik al omschreef is het nogal een dier met pit en is ze heel druk.. Nu was ze wat suffig, en ik hoorde harde borrelende geluiden uit haar buik komen.. Ben dus bang dat ze nu ook nog gas heeft...

Ze heeft net nog wel gedronken en gegeten gelukkig....

*zucht* Houdt het dan nooit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek even de website op...

Het is het principe van een rompertje, maar speciaal ontworpen voor honden en katten. Maar de kleinste maar past perfect voor konijnen.

En het grootste voordeel is dat ze gewoon kunnen keutelen (en als je een extra gaatje knipt, kunnen ze ook gewoon plassen).

edit: http://www.medicalpetshirts.com/pages/31nl_index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .