Ga naar inhoud

witlof


fluffy89

Aanbevolen berichten

kan een konijn darmgas krijgen van witlof?

mijn konijn heeft sinds vanmorgen een borrelende bij, verder maakt hij geen zieke indruk gelukkig. hij eet/drinkt en poept gewoon en ik heb ook niet het idee dat hij pijn heeft.

maar hij krijgt nu sinds een paar dagen witlof, dus ik vroeg me af of de borrelende darmen daar van zouden kunnen komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof is een hele veilige groente, ik zou niets zomaar uitsluiten maar het lijkt me niet dat witlof voor gas zorgt. Maar zolang hij goed eet, drinkt en poept en levendig is hoef je je geen zorgen te maken hoor. Geluidjes in de buik hoor je sowieso wel een beetje te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat mij nou niet helemaal duidelijk is over witlof, is het calciumgedeelte. Ik heb wel vaker gelezen dat witlof veel calcium bevat en dus zou kunnen zorgen voor blaasgruis/stenen toestand. Wat is hier nou van waar? Is het een broodje aap verhaal? Want daarom voer ik maar heel weinig witlof eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt juist gezegt dat er te weinig calcium in zit? Door Boghy.. Maar dat zou dan alleen opgaan als je alleen maar witlof (en echt NIKS anders) geeft lijkt me.. Genoeg calcium in andere dingen, k geloof zelfs op 't randje van te veel.

Nou ja, zolang je niet alleen witlof geeft en inderdaad niet TE veel, zal het wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .