Ga naar inhoud

Hoe zit dat met wortel/loof


Romy16

Aanbevolen berichten

Wortel kun je toch bewaren voor wanneer ze wortel krijgen ?!

Nou, ik doe een maand met één winterpeen.. Zo lang blijft die ook weer niet goed.. Als je elke dag een flinke hoeveelheid loof wil geven zonder wortel, dan moet je of elke dag zelf wortel geven of je gooit het weg.. Of je moet aan loof zonder wortel komen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kruiden op de markt koop vraag ik altijd om los loof, maar helaas heb ik niet altijd het geluk dat ze dat hebben. En dan hebben de konijnen pech tot de wortels ook op zijn en ik een nieuwe bos koop. En ik eet zelf ook regelmatig wortels, wat ik ook al deed voor ik konijnen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

los loof is maar een dag goed dus pas op! Anders krijg je gas vorming bij het konijn.( niet onbeperkt voeren ik weet niet hoe je daar aan komt)

Loof dient vers van de wortel afgehaald te worden.

En goed van kleur te zijn.

Dus je houd het langer goed met de wortels er aan.

Nou, Poo en Muis krijgen elke dag een flinke berg wortelloof, dat soms wel drie dagen "oud" is. Het ziet er dan nog steeds perfect uit, zelfs als ik het drie dagen geleden van de wortel afgehaald heb. Onbeperkt krijgen ze het dus inderdaad, 's ochtends en 's avonds. Vinden ze heerlijk.

En gas? Nee hoor, hebben ze nooit van wortelloof. Dus...weet niet hoe je aan je info komt, maar hier klopt die info in ieder geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het vaak zo lang mogelijk aan de wortels zitten, maar als mijn moeder het op dag één koopt om het zo maar te zeggen en op dag twee al kookt, hou ik nog loof voor één dag over en dat gaat dan de koelkast in. Ook nooit problemen mee gehad.

Maar hoe komt dat dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy bedoelt waarschijnlijk, als je loof wat slap gaat worden. Iig geen vers wortelloof dan kan het gasvorming veroorzaken.

Ik geef hier het loof van een wortel per keer. Zo heb ik altijd een goede hoeveelheid.

Ja goed, maar dat geldt voor alle groenten, ik denk niet dat er hier mensen bij zijn die zo scheel zijn dat ze hun nijn halfzwarte, rotte groenten gaan voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .