Ga naar inhoud

Help, konijn eet niet meer en is suf !!!!


Robert J

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik heb een konijn, Beertje, van bijna 8 jaar wat begin van de zomervakantie niet meer wilde eten en heel suf was.

dus wij naar de DA, die zei het zijn z'n nieren dus aan het infuus en een "opkikker"

toen ging het weer een tijdje goed en toen weer het zelfde weer niet eten en suf dus wij weer naar de DA, weer infuus en een opkikker en dit maal antibiotica weer voor de nieren zei hij, een derde keer zou hij hem in laten slapen.

Het hielp niet meer hij reageerde ook niet op de antibiotica en ineens kwam hij tot leven en heeft nog nooit zoveel gegeten en gedronken in heel zijn leven:bounce:

Maar NU net voordat we morgen naar ons werk moeten stopt hij weer met eten en is weer suf.

wel heeft het konijn in de tussentijd ontlasting gehad met slijmerig spul ertussen en ook veel witte drap en soms een witte sliert, heel vies allemaal:beurk:

het gekke is dat hij gisteravond om een uur of 24 uur nog als een gek op een worteltje af vloog en vanmorge heel suf was.

Ik had hem net in m'n armen en zag ik tot mijn verbazing dat hij allemaal zwarte dingetjes in z'n vacht heeft en volgens mij zacht ik ook iets heel sne weg kruipen in z'n vacht, of ik ben gek :mdr:

Nu denk ik dus, na enig zoeken op internet, dat hij wormen heeft ipv. steeds iets aan z'n nieren.

omdat:

- Hij heeft steeds periodes dat hij suf is en dan weer op klaart.

- Hij heeft heel soms slijm bij z'n poep.

- Heel soms een witte sliert uit z'n kont.

- En vreet de oren van je hoofd, als hij niet suf is.

- Hij heeft zwarte dingetjes in z'n vacht, ik denk uitwerpselen van vlooien.

dus nu is mijn vraag, WAT MOET IK DOEN.

morgen kan ik bij de dierenarts wel een antiworm middel ophalen maar welke, stronghold of panacur of.....

en stel dat z'n darme stil gevallen zijn door de wormen (kan dat?) hoe krijg ik dat dan weer op gang???

Hoor graag al jullie wijze raad en ervaring.

Groetjes van MIJ en m'n nu stille konijn Beertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heeft de dierenarts vastgesteld dat het aan zijn nieren lag? Bloedonderzoek?

Daarbij zeg ik: ga naar een andere da. Een konijnkundige da!

Pfoe, ik zeg het wel vaak ineens, dat mensen naar een andere da moeten, je zou bijna denken dat de dierenartsen in Nederland weinig van konijnen weten :arf: *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij heeft geen bloed onderzoek gedaan hij voelde bij z'n nieren en zei dat het z'n nieren waren dat hij het merkte aan de reactie van het konijn

maar dit alles lijkt toch op wormen en als ik een andtie worm midel haal kan het toch geen kwaad?

en stel dat de darmen een beetje stil liggen, moet ik dan gewoon dwang voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut geen gekke gedachten, omdat wormen de tussengastheer zijn van vlooien zou het helemaal niet gek zijn.

Sowieso zou ik hem dan ontwormen met panacur en ontvlooien met stronghold. Als de darmen stil liggen moet je dwangvoeren, maar ook darmstimulerende medicijnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen tussengastheer van vlooien? Volgens mij was het net andersom :P

Ik ben niet zo'n heel groot voorstander van behandelen zonder onderzoek. Nou ja, het 'vlooienonderzoek' heb je eigenlijk zelf al gedaan maar het lijkt me verstandig om naar een goede dierenarts te gaan die zowel de ontlasting controleert om te zien óf dit een worminfectie is en wélke soort worm. Overigens is het niet zo dat als in de ontlasting geen wormen te zien zijn dat ze er ook niet zijn. Maar weten welke worm het is voor je begint met behandelen is belangrijk omdat verschillende wormen een verschillend medicijn vragen. Daarnaast is het misschien geen slecht idee om toch nog even de bloedwaardes te bekijken om te zien of er iets met de nieren aan de hand is. De sufheid e.d. kan natuurlijk door wormen worden veroorzaakt maar veel medicijnen moeten lager gedoseerd worden bij nierproblemen dus zekerheid voor alles zou ik zeggen.

Oh, en had ik al gezegd dat je naar een andere dierenarts moet gaan? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bel morgen even de Dierenarts, heb hem net dwangvoer gegeven (opgeloste biks), ik vind hem echt heeel slap hij zit half met z'n oogjes dicht en als je hem op z'n zij terug zet komt hij heel traag overeind terwijl hij normaal altijd stampend weg rende als je hem terug zetten :(

gisteravond was hij nog zo zichzelf hoe snel die dingen kunnen gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen tussengastheer van vlooien? Volgens mij was het net andersom :P

Ik ben niet zo'n heel groot voorstander van behandelen zonder onderzoek. Nou ja, het 'vlooienonderzoek' heb je eigenlijk zelf al gedaan maar het lijkt me verstandig om naar een goede dierenarts te gaan die zowel de ontlasting controleert om te zien óf dit een worminfectie is en wélke soort worm. Overigens is het niet zo dat als in de ontlasting geen wormen te zien zijn dat ze er ook niet zijn. Maar weten welke worm het is voor je begint met behandelen is belangrijk omdat verschillende wormen een verschillend medicijn vragen. Daarnaast is het misschien geen slecht idee om toch nog even de bloedwaardes te bekijken om te zien of er iets met de nieren aan de hand is. De sufheid e.d. kan natuurlijk door wormen worden veroorzaakt maar veel medicijnen moeten lager gedoseerd worden bij nierproblemen dus zekerheid voor alles zou ik zeggen.

Oh, en had ik al gezegd dat je naar een andere dierenarts moet gaan? :$

ja dat had je al gezegd :mdr: welke DA is goed in omgeving Barendrecht (bij rotterdam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad erg slecht, ik zou persoonlijk niet tot morgen wachten maar vandaag zo snel mogelijk naar een dienstdoende dierenarts gaan!

Het dierenziekenhuis in R'dam Zuid kwam op mij als konijnkundig over toen ik er met mijn chinchilla was. Helaas bleken ze niet erg chinchillakundig :grrrrrr: Nou ja, echt goed beoordelen kan ik het natuurlijk niet op basis van een beetje praten over konijnen terwijl ik daar met Chinnie kwam. Maar het gaf me best een goed gevoel van vertrouwen :)

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen tussengastheer van vlooien? Volgens mij was het net andersom :P

Ik ben niet zo'n heel groot voorstander van behandelen zonder onderzoek. Nou ja, het 'vlooienonderzoek' heb je eigenlijk zelf al gedaan maar het lijkt me verstandig om naar een goede dierenarts te gaan die zowel de ontlasting controleert om te zien óf dit een worminfectie is en wélke soort worm. Overigens is het niet zo dat als in de ontlasting geen wormen te zien zijn dat ze er ook niet zijn. Maar weten welke worm het is voor je begint met behandelen is belangrijk omdat verschillende wormen een verschillend medicijn vragen. Daarnaast is het misschien geen slecht idee om toch nog even de bloedwaardes te bekijken om te zien of er iets met de nieren aan de hand is. De sufheid e.d. kan natuurlijk door wormen worden veroorzaakt maar veel medicijnen moeten lager gedoseerd worden bij nierproblemen dus zekerheid voor alles zou ik zeggen.

Oh, en had ik al gezegd dat je naar een andere dierenarts moet gaan? :$

Oeps verkeerd om getypt!

Ik bedoel inderdaad vlo tussengastheer van de worm :)

Je kan inderdaad het beste de ontlasting even controleren op wormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

het heeft geen zin meer, ik ben net thuis gekomen na een boodschap doen en hebben hem gelijk uit het hok in onze armen gehaald hij gaf een stuiptrekking waarna er meerdere volgde samen met een hartvescheurende doodskreet waarbij hij me aankeek en naar adem snakte.

Toen legde hij z'n kop neer op m'n arm, het lijkt wel als of hij heeft gewacht op onze thuiskomst

Hij is in m'n armen naar de hemel gegaan.

bedankt voor jullie reacties

groetjes van een Jankende Robert Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .