Ga naar inhoud

maximum gewicht van een dwergkonijn?


Sunbabe

Aanbevolen berichten

Dacht nog wel zo dat ik goede info verzameld had vantevoren.

Het maakt ook niet zo heel veel uit, als ze maar gezond zijn dat vind ik het belangrijkst!! Dan worden mijn konijnen dus net zo groot als de konijnen van m'n schoonzus, als ik jullie goed begrijp..

Die zijn ook een kilo 2 à 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om 't één of ander, maar dierenwinkel konijnen zijn vaak ook niet gezond. Meestal zijn ze afkomstig uit de broodfok en erfelijke afwijkingen en inteelt vinden ze daar niet zo belangrijk. Er zijn ook genoeg dierenwinkelkonijnen die nooit ziek worden, dus je extra zorgen maken hoeft echt niet, maar koop gewoon nooit meer een konijn uit een dierenwinkel, maar ga naar een opvang of een KLN-fokker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangenomen dat het om de twee konijntjes op je profielafbeelding gaat.. Dat zijn gewoon rasloosjes.. Dus inderdaad geen Vlaam of NHD, maar gewoon helemaal niks. Dat is nog zoiets leuks van die broodfok, konijnen worden lukraak bijelkaar gezet, rassen kun je vaak allang niet meer herkennen.

Ze zijn wel erg leuk hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om 't één of ander, maar dierenwinkel konijnen zijn vaak ook niet gezond. Meestal zijn ze afkomstig uit de broodfok en erfelijke afwijkingen en inteelt vinden ze daar niet zo belangrijk. Er zijn ook genoeg dierenwinkelkonijnen die nooit ziek worden, dus je extra zorgen maken hoeft echt niet, maar koop gewoon nooit meer een konijn uit een dierenwinkel, maar ga naar een opvang of een KLN-fokker.

Bij de opvang weet je het ook niet zeker. Daar kan je ook een konijn uitgekozen hebben die afkomstig is van mensen die hem uit de dierenwinkel hebben en er niet meer voor konden zorgen. Maar de opvang is wel beter omdat de dierenwinkels er wel vanaf komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .