Ga naar inhoud

Show je EHBO-(doos)!


Jsmn

Aanbevolen berichten

Ik heb ontzettend lang in de zoekfunctie lopen snuffelen, maar het niet kunnen vinden. Als er al zo'n topic is, graag de link! Ik ben benieuwd naar jullie EHBO/Ehbo-doos voor konijnen. Dit kun je laten zien met foto of bijv een lijst met wat je allemaal hebt natuurlijk:yes: Lijkt me wel erg leuk om te zien van elkaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de mijne dan.

Het zit in een gereedschapskoffer, maar dat is echt superhandig vanwege de opbergruimte en verschillende vakjes:yes::

CIMG4908.jpg

In het bovenste gedeelte zitten links wat spuitjes en bovenin een tekentang + Wat pleisters (was allemaal nog een beetje nat van het schoonmaken)

CIMG4909-1.jpg

Hier zit een rolletje verband & een vieze (maar nu schoongemaakte:$) borstel.

CIMG4910-1.jpg

En in het grote vak zitten voornamelijk medicijnen en dergelijke, zodat deze koel en donker bewaard blijven.

CIMG4911.jpg

En dit zit er in het grote vak. moet alleen nog een pijnstiller bij komen.

Tempo zakdoekjes, kamillethee, panacur, primperan, bactrimel , 2x olvarit wortelhapje, surolan, kruik, Schaar, steriele spuitjes zonder naald, Betadine, Equate (was ik vergeten erbij op te zetten), Prozyme, Schaar, Beschrijving equate & Prozyme en een washandje.

CIMG4914.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo iets. Het enige hebben wij voor mensen en van het leger een EHBO doos. Verder heb ik wel spuitjes voor dwangvoer teminste was voor medicijnen ooit maar heb het gehouden en voor jongen zo'n drinkflesje. Verder wel verband en plijsters en een tekentang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het EHBO bakje van de konijnen twee x 10 ml spuitje, 1 x 5 ml en nog een kleinere, ik heb Primperan, Panacur, Prozyme, Protexin, 2 x SS Recovery en Stronghold. (Geloof ik, tenminste iets om mee te ontvlooien e.d., ik raak alleen wel eens in de war met wat we voor de kat en de hond hebben.)

Verder heb ik in ons eigen EHBO kistje verband, pleisters, schaar en betadine zitten, ik vind het een beetje onzinnig om het dubbel te kopen als het toch al in huis is.. Hetzelfde geldt voor een tekentang, we hebben één setje voor onszelf en eentje voor de dieren, maar die wordt het meest gebruikt voor Billy (en Barber ook wel) en voor de nijnen gelukkig nog nooit nodig gehad, dus die ligt bij de spullen van de hond en de kat.

't Is nu donker in de garage maar als je perse wilt maak ik morgen wel een foto hoor, dan kan ik het echt showen :lol:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik heb enkel wat restjes van dingen die mijn konijnen ooit gehad hebben.. en dat is niet veel...

Wortelhapje heb ik ook nog.. spuitjes nog een enkele.. prozyme ook nog.. rest ligt bij mijn ouders, zal eens kijken wat daar nog ligt.

Maar waar koop je die dingen dan? Bij de DA? want ik kan echt niet alles vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog geen voor dieren, enkel een voor mensen, wil wel wat gaan verzamelen, waar haal je zulke spuitjes?

Bij de apotheek hebben ze ze ook wel, en bij de huisarts.. (Niet dat je je huisarts moet gaan vragen om spuitjes, maar mijn moeder is doktersassistente en neemt ze mee van haar werk :P maar in de apotheek kun je het wel prima vragen hoor.)

Ik zie trouwens dat veel mensen wortelhapjes hebben, kun je dan niet beter gewoon een paar zakjes Recovery in huis halen? Zo gezond zijn die wortelhapjes nu ook niet toch? Ik dacht dat dat meer aangeraden werd als noodmiddel, maar als je het van te voren in huis haalt kun je net zo goed SS Recovery of gewone SS kopen? (Tenminste, zo dacht ik..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was daar ook al wat verbaasd over al die wortelhapjes. Hoewel veel konijnen het waarschijnlijk wel erg lekker vinden en daarmee een stimulans is om weer te eten.

Ik heb een aantal zakjes ss recovery overgehouden van de keren dat Muts niet in orde was. Spuitjes heb ik ook iedere keer in ruime mate meegekregen. Pijnstiller heb ik ook nog over. Betadine en verband/gaasjes zitten bij de EHBO-spullen voor mezelf. Een thermometer heb ik hier ook liggen, nog niet gebruikt, dus dat is een kwestie van wie het eerste hem nodig heeft of die voor mij of de konijnen is. (Ik moet gewoon eens een tweede kopen.)

Prozyme heb ik nog, maar ik moet wel nieuwe gaan bestellen.

Cisaral heb ik ook nog over, maar dat zou ik niet uit mezelf durven te gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wortelhapje omdat ik ook nog geen SS recovery gekocht heb, er zijn nog wel meer dingetjes die ik nog moet kopen, en dat wil ik het liefst in 1 bestelling doen, maar bij de DW waar ik altijd online bestel hebben ze op dit moment een aantal dingetjes voor de katten niet op voorraad. ik wil dus wachten met de hele bups bestellen tot ze alles op voorraad hebben. Tot die tijd heb ik, voor de zekerheid, toch wortelhapje. Maar goed, dat is echt een noodoplossing, want ik zou eerder een bikspapje maken ofzo, maar ja, je weet maar nooit he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even zeggen dat ik weet dat ik erg veel in huis heb, maar het merendeel is na verloop van tijd er gewoon bij gekomen… Er zitten ook dingen in die ik nooit (maar dan ook nooit) zonder DA zou gebruiken. Ook dingen die je als gemiddeld konijnenbaasje met gezonde konijnen ook gewoon niet nodig hebt.

Daarnaast heb ik ook een super contact met mijn DA (en een super DA natuurlijk). Van hem zou ik ook gewoon AB in huis mogen hebben, maar dat vind ik zelf gewoon nutteloos… Als er al AB nodig is, heb je gewoon een DA bezoek nodig en dan moet er bepaald worden welke AB. Dus die krijg ik gewoon indien nodig mee in kleine flesjes.

Oké, ik doe een poging...

-Physiologica (steriele en fysiologische oplossing… voor wondjes ed. uit te spoelen en om te aerosollen)

- Betadine

- Betadine zalf

- Vetrap

- Peha-haft verband (2 verschillende maten)

- Steriele gaasjes (meerdere maten)

- Melolin compressen

- Tubigrip (verschillende maten)

- Tubiton (verschillende maten)

- Bactroban

- Terramycine

- Badedas classic

- Lactacyd

- Handdoeken

- Speciale doeken (ben de naam vergeten… maar ze hebben een plastieken onderkant en een absorberende bovenkant)

- Stethoscoop

- Thermometer

- O-tom tekenpennetjes

- Kruik

- Science recovery

- Critical care

- Olvarit eerste wortelhapje

- Steriele spuitjes zonder naald (verschillende maten)

- Bakje voor dwangvoer in te maken

- Potexin

- Prozyme

- Echinacea druppels

- Trimazin

- Metacam

- Primperan

- Cisaral

- Paraffine

- Panacur

- Paw wax

- Hydrovet

- Stronghold

- Baytril momenteel

- Een kraag

- Een MedicalPetShirt

- Set voor aerosol

- Infuus en toebehoren

- Recept

- - Kaartje van mijn DA (hoewel ik ondertussen het telefoonnummer en adres ook wel uit mijn hoofd ken…)

Ik denk dat het dit ongeveer is… en dan waarschijnlijk nog wat restjes van het een en ander (ben niet gaan kijken, maar heb het een beetje uit m’n hoofd gedaan).

Nagelschaartje en borstels en kammen zitten gewoon ergens anders, maar die heb ik natuurlijk ook gewoon.

Wat ik zelf voor iedereen echt wel handig vind, zijn de basis dingen.

Een kruik, een thermometer, betadine en wat gaasjes, wat spuitjes zonder naald (dwangvoer kan je desnoods zelf maken), protexin,…

De reden dat ik wortelhapje in huis heb… tja. Ik weet dat ik het niet ga gebruiken, toch niet voor mijn konijnen…haha

Maar het is hier in BE niet te koop, dus toen ik in NL was, heb ik het maar meegenomen.

Misschien als ik ooit op een konijn moet letten dat medicatie moet krijgen en heel erg tegenspartelt dat ik het daar in doe ofzo… Geen idee…

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook niet echt een ehbo doos. ik heb een mandje (zat ooit een pakket in met vreterij voor gijs) daar zitten de medicijnen in die ik over heb van zn verstopping

-ciseral

-laxapast

- carpofen drops

- spuitjes

- ss recovery

- laxatract

ook zn borsteltjes en nagelknipper zit daar in.

de ss brokjes kon ik ook gebruiken zei mij DA. maar dan moest ik ze wel eerst minimaal een hal uur tot een uur laten weken en dan met de staafmixer er op. zag ik niet echt zitten om dat een paar keer per dag te doen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .