Ga naar inhoud

Lekkerste hooi ????


biancka

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het voor elk konijn anders is maar ik vroeg me af wat jouw konijn het lekkerste hooi vind. Ik merk dat mijn nijnen het paardebloem hooi van JR Farm het lekkerste vinden maar dat is maar een klein pak van 500gr en kost bijna 5 euro dus dat krijgen ze alleen als het in de aanbieding is :)

Ik zoek nog een goed merk wat ook elke keer goed is als je het koopt. Ik heb nu een aantal keer het hooi van de Intratuin gekocht maar het laatste pak wat ik gekocht heb is echt van slechte kwaliteit. Dus, wat koop jij wat gewoon elke keer goed is ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst voer gekocht (bij de fixet hebben ze dat hier, goede kwaliteit) en daar kreeg ik een soort hooi bij. Ik zou er dadelijk wel even een foto van maken, maar dat vind mijn konijn echt superlekker. Het is niet echt hooi.. het lijkt er een beetje op. Ik heb gewoon hooi zonder een echt merk laat maar zeggen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die luzerne heb ik ook gekocht voor mijn konijnen, vinden ze inderdaad heerlijk. Ze krijgen het van mij alleen als extraatje.

Wat betreft het hooi, ik voer nu puik weidehooi, dat vinden ze het lekkerste samen met het Alpenweidehooi van vitakraft, maar dat heeft de dierenwinkel hier niet meer. Het nadeel van dat hooi van puik is dat het pak in blokken is gesneden, dus er zit veel kleine sprietjes in, maar de hoeveelheid echt gruis valt wel mee. Het is beter dan de andere soorten gewoon hooi die ik geprobeerd heb.

Kamillekruidenhooi eten ze wel wat van, maar het gewone hooi is toch lekkerder. En met pepermunt willen ze al helemaal niet, daar hebben ze geen enkel sprietje van gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze alleen kruidenhooi, maar wel alle soorten smaken. Voorwaarde is dat het echt heel groen is, anders eten ze het niet! Dus wij kopen altijd gewoon de zakken die het mooist groen zijn, en die gaan gewoon op. Meestal is dat dan van Kenner (volgens mij Boerenbond huismerk?) of Vitakraft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef puik kruidenhooi paardenbloem en dat gaat er heeel goed in. Ik zal ook eens het gewone hooi van puik proberen. Het vitakraft weidehooi vind meneer niks... Als je het bekijkt en vergelijkt met puik kruidenhooi ziet het er (naar mijn idee als mens) ook minder smakelijk uit en het ruikt minder lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef ze sinds een paar dagen Van der Swan's weidehooi, wat ik gekocht heb bij Jumbopet.nl, en dat vinden ze toch lekker!! hiervoor had ik rozenhooi, ik meen van puik, maar dat vonden ze toch minder lekker. dat weide hooi lijkt ook verser te zijn, en is niet grijs, maar echt donkergroen. het stuift ook niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Puik Weidehooi is dus te koop bij Fixet ?? Ik weet zo 123 niet waar de Fixet hier in de buurt zit maar wie weet heeft een andere winkel ook de Puik Weidehooi en anders bestel ik het online :)

Ik weet niet of ze dat bij de fixet hebben. Geloof het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van ons is geen hooi eter.

Ik moet hem weinig biks geven en dan wil hij uiteindelijk wel iets hooi nemen.

Het moet voor meneer dan ook vers in zijn bakje liggen anders hoeft hij het niet.

Uiteindelijk eet hij matig hooi, maar als ik hem 'omkoop' door er een theelepeltje appelmoes door te mengen dan vliegt ie er op af..

Ik weet dat er nogal wat suiker in zit, maar dan eet hij tenminste genoeg hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen eten alleen kruidenmixen, net zoiets als dat van Roos1995. Ik heb volgens mij wel tien verschillende smaakjes, rozenblaadjes lusten ze niet graag, luzerne verschilt per mix, paardenbloem vinden ze lekker maar mogen ze niet teveel van, verder gaat de bloemenweide altijd wel op, peterselie niet altijd.. Heb nog een paar kruidenmixen met vanalles erin, die stop ik vaak samen met haver in de hooiballetjes, Indy doet er altijd wat lang over, Fred eet die binnen een dag leeg (okay, en gooit de helft op de grond) dus dat is ook wel favoriet.. :P Ach, eigenlijk hebben mijn konijnen het liefst wortelchips of gedroogde appel, en anders verse groenten..

(Uhm, hooi wordt dus niet gegeten, ik durf wel te stellen dat elk merk dat gewoon in de winkel verkrijgbaar is, elk smaakje hier wel is geweest..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze ook veel hooi, eerst alleen met stukjes appel of wortel, maar nu is ook jasmijnbloesem en rozebloesem populair.

Het is kruidenhooi van het merk Nature Select van Witte Molen, ik koop het altijd bij Dobey dierenwinkel, al jaren. Altijd goede kwaliteit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag eens langs de DWs en kijken wat er allemaal te krijgen is. Het hooi van intratuin zal het niet meer worden (kwalitatief toch niet zo goed) dus ik denk dat ik eerst een paar kilo pakken meeneem om uit te proberen wat er dan wel goed uitziet en wat mijn nijnen goed eten. Ik kan echt niet alleen maar kruidenhooi blijven geven want dan zijn we zo failliet :) haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze bunny hooi, 3 kilo voor 15 euro bij de zooplus;

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooisel/hooi/130270 , ziet echt groen uit en ruikt heerlijk! (is ook een hele topic over!)

Nu zag ik op zooplus een nieuw hooimerk en die heb ik nu besteld; http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooisel/hooi/20897

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, Anke. Ik ga allebei bestellen en kijken wat ze her lekkerste vinden :) Ik vind het hooi hier bij de DW er troosteloos uitzien dus ik heb bij de Intratuin maar wat kruidenhooi gehaald van Vitakraft. Dat zullen ze vast lekker vinden maar ik heb liever grotere pakken. Die gaan wat langer mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .