Ga naar inhoud

Lekkerste hooi ????


biancka

Aanbevolen berichten

Ik vind het hooi dat ik koop eigenlijk ook niet duur, het kost 2,90 voor 500 gram, daar doen ze met z'n tweetjes een week mee. Maar als je veel nijnen hebt kan ik me voorstellen dat je in een keer grotere zakken aanschaft.

Ik ben waarschijnlijk ook fout bezig. Ik vul de hooiruif 's ochtends en 's avonds gooi ik het hooi wat er nog inzit weg terwijl ik het waarschijnlijk ook gewoon kan aanvullen ??? Dan zou ik er zeker langer meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die neiging heb ik zelf ook, omdat ik dan denk dat dat hooi niet meer vers is. Ze eten ook altijd eerst het verse eruit, maar als je het maar lang laat zitten, eten ze de rest ook op! Al duurt dat wel even.

Soms haal ik het er trouwens wel uit hoor, als ze het echt niet meer eten, dus als ze langer dan 1 dag geen hooi hebben gegeten. Hooi eten is wel heel belangrijk, dus dan ververs ik het maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi blijft wel lang goed hoor. Vers is het sowieso niet, want heti s gedroogd gras ;)

je kunt het rustig 24 uur laten hangen hoor, en nog wel langer ook denk ik, zolang het maar niet vies of nat geworden is. ik vul zelf gewoon elke dag het hooi bij, en er ligt dus altijd een grote pluk "vers" hooi en een veel kleiner plukje hooi van de dag ervoor. De nijnen eten het allebei wel, ze lijken geen onderscheid te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gijs krijgt hier in zn wc'tje kenner hooi. van dat hooi maak ik zelf kruidenhooi. ik heb een zak met vitaverde dwergkonijnenvoer gehaald (allerlei soorten gedroogde kruiden. onderandere peterselie. ruikt echt super lekker!!) deze kruiden meng ik met het kenner hooi en doe ik in zn hooibalof in een apart bakje gijs eet van beide wel wat. maar als het in een bakje zit beter dan in zn bal. (maar in een bakje maaktie er een zootje van :P) nu eet hij ook aardig hooi uit zn wc'tje.

gijs eet het kenner hooi wel goed. als het maar dikke stengels zijn en niet van die dunne sprietjes. Dit merk ik bij de beestjes in de winkel ook dat ze op dezelfde maneir selecteren. de dunnen slappe sprietjes eten ze niet zoveel van maar als het stevige dikkere stengels zijn moeten we de hooiballen minimaal 2 keer per dag vullen (ochtend en avond). hier zou je dus ook op kunnen letten als je n hooi koopt. (al is het sommige tijden van het laar wat lastiger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .