Ga naar inhoud

Ik weet niet wat mijn konijn heeft


Chantal-1989

Aanbevolen berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi allemaal,

Ik heb een paar dagen niks van me laten horen.

Het was flink vechten met Bijoux, eerst liep ze nog vrolijk rond en het leek alsof er niets aan de hand was, aan de buitenkant zag je dat ze ziek was, maar ze bleef flink.

Sinds woensdagochtend is het achteruit gegaan, ze at minder en bleef in een hoekje zitten en begon zwaarder te ademen. Diezelfde dag ben ik zelfs nog naar de dierenarts geweest om haar in te laten slapen, zo erg. Maar toen ik bij de arts kwam leek het alsof ze wist wat er ging gebeuren en ze sprong overeind en was opeens weer helemaal fit. "Volgens mij wilt ze nog wel even, ga maar weer terug naar huis want ze doet het nog hartstikke goed". zei ze en haar koorts was zelfs verminderd.

Zo ging het nog 2 dagen goed en toen viel ze weer terug in haar oude status. Ze wilde niets meer en at niets meer. Volgens de arts kon ik nu ECHT niets meer doen en zou het gauw gedaan zijn met Bijoux. Ik kon zelf kiezen of ik haar alsnog in zou laten slapen of gewoon thuis zou laten in haar eigen omgeving,dat leek mij wel beter voor dr.

Vanacht is Bijoux thuis gestorven aan Myxomatose, ik voel me verschrikkelijk.

Maar aan de andere kant, is ze nu wel van haar pijn verlost, en dat troost me.

Momenteel heb ik nog 1 konijntje thuis en hopelijk blijft die nog even bij me.

Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie hulp en steun, dat heeft me echt geholpen:) Ik blijf natuurlijk lekker rondsnuffelen op BunnyBunch en jullie horen nog wel van me.

Groetjes Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk iets leuks!

Sinds Bijoux overleden is heb ik me echt verschrikkelijk rot gevoeld.

Ik mis haar nog steeds HEEL erg.. :erf:

Maar ik voelde ook echt een leegte in huis. Als ik thuis kwam kon ik niet meer ff naar haar toelopen, haar oppakken en lekker knuffelen en op m'n kamer laten rondhobbelen.

Dusss....

Ik heb vanmiddag een nieuw konijntje opgehaald!!

Ze is verschrikkelijk lief en ze heet plumo ( denk dat die naam al genoeg zegt)

Ze is net een jaartje oud en is een beetje roodachtig met een witte borst en HEEEEEL pluizig :love:

Ik zal binnekort een leuke foto van haar maken, dan kunnen jullie haar zien.

doei doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je myx heb dan moet je alles eigelijk uitbranden......

Alle ongedierte kunnen het bij zich hebben en je andere konijn ook besmetten.

Het kan wel 2 weken duren dat je andere konijntje ook ziek gaat worden laat staan je nieuwe.Wat ik persoonlijk in dit geval niet had gedaan.

Deze ziekte is zo vrezelijk! En dodelijk en vele gevallen.

Dit betekend dat je myx in de buurt hebt bij wilde konijnen en dus weer slachtoffer kan worden met je konijntjes.Bescherm je konijnen met horre gaas en zet ze binnen in huis.

Mocht je konijn het krijgen......zie de behandeling van whilhlmina park bij het konijntje wat het daar overleefd heeft.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myxziekte.html

Dat is ze eenigste kans!

Ik zal een nieuw toppic starten want er is onder deze besmetting een nieuwig heidje aan de hand.

Cindy BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .