Ga naar inhoud

Ik weet niet wat mijn konijn heeft


Chantal-1989

Aanbevolen berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ohh en een konijnkundige DA in Zelhem is ook 24 uur per dag bereikbaar voor spoedjes: Aleid Verhoeff

Dierenartsenpraktijk Zelhem - Halle

Halseweg 27D

7021 HV Zelhem

0314-621272

ook acupunctuur en osteopathie

Open spreekuur:

ma. t/m vrij. 08.00 - 09.00 uur en18.00 - 19.00 uur

za. 08.00 - 10.00 uur

Verder spreekuur op afspraak

Voor spoedgevallen 24 uur bereikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog gebeld.

Omdat mn konijn verder nog wel goed funcioneerd en dus normaal loopt, eet en ziet hoef ik niet nu direct naar de arts en heb ik als tip gekregen om morgenochtend gewoon een afspraak je maken en naar de arts te gaan.

Er bestaat echter wel een kans dat het myx is. Nja, daar doe je dan niets aan.

Dus het is nu een kwestie van afwachten.

Ik wil jullie nog wel heel erg bedanken voor jullie hulp, ik ben pas net lid van deze site en ik vond t super dat ik zo snel reacties had op mijn bericht:)

Ik houd jullie op de hoogte, ga nu van mn pc af en kijk het even aan.

Hardstikke bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad in mijn ogen ook een heel verkeerd advies en ik vraag me dus ook meteen af hoe konijnkundig deze arts dan is... Myx kan heel snel gaan (zoals al 10x aangegeven) en is bijna altijd dodelijk. Conclusie is dus dat het konijn zo snel mogelijk behandeld moet worden.

Hopelijk is het morgen niet te laat voor je nijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor iemand die al van iemand hier op het forum een reactie heeft gehad over haar dierenarts datdeze niet konijnkndig is en te eigenwijs is om een andere te zoeken heb ik misschien niet zoveel recht van spreken, maareh..... ik zou op zoek gaan naar een andere DA beide verhalen die over deze da verteld vind ik wat vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog goed met Bijoux!

Ik heb nog verder gebeld gisteren maar dat was allemaal antwoordapparaten en advies om het vanacht aan te kijken omdat ze ondanks de dikke ogen verder niets mankeerde. Ik ben vanacht een paar keer nog wezen kijken en tot nu aan toe is ze nog steeds vrolijk en huppelt lekker door de ren, eet en drinkt gewoon goed. Ook kan ze alles nog goed zien en reageert goed om omgeving.

Ik heb voor zodadelijk alsnog een afspraak gemaakt en nog even met een ECHTE arts gesproken. Die zei wel dat ik nu gewoon moest langskomen en hij voor me zou kijken wat er aan de hand is.

Dus hopelijk niets ernstigs. Als ik weer terug ben stuur ik een berichtje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu terug van de arts.

Bijoux blijkt alsnog myx te hebben ( zoals verwacht) maar het gaat verder nog wel goed met haar dus we doen wat we kunnen en wachten af. Ze heeft nu antibiotica dat ik 2maal daags moet toedienen en dan weten we spoedig of het wel of niet de goede kant op gaat.

Afwachten dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mazzel hebt dat je konijn zich vanochtend nog zo goed voelde en niet al doodziek was.. Myx kan, zoals al een aantal keer gezegd, heel snel gaan...

Houd haar wel goed in de gaten, ze moet blijven eten, drinken en keutelen!

Houd trouwens ook je andere konijn heel goed in de gaten, myx is heel besmettelijk.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de website van dierenkliniek Wilhelminapark;

Therapie:

Indien de ziekte optreedt is de enige therapie het konijn zo goed mogelijk verzorgen. Zorg dat het konijn blijft eten, ga het eventueel dwangvoeren. Bestrijd de bijkomende bacteriële infecties met antibioticum en oogzalf. Geef het konijn pijnstiller en zorg voor een goede warme huisvesting. Het kan weken tot maanden duren voordat het konijn volledig genezen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, lees dit nu pas.

De kans dat een niet ingeënt konijn myxomatose overleefd is héél erg klein…

Maar met alleen antibiotica ga je er niet komen. Een konijn met myx heeft een héél intensieve verzorging nodig, wil je hem erdoor krijgen.

Ik heb nu niet zoveel tijd, dus even snel…

Haal hem binnen. Myx is minder agressief in een warmere omgeving. Liefst een continue temperatuur van 21-21°C.

Daarnaast is het erg belangrijk om zijn oogjes meerdere keren per dag schoon te maken met gekookt en afgekoeld water. En er dan een oogzalfje in te doen (vraag deze aan je DA).

Tegen myx is er spijtig genoeg geen medicijn. De AB wordt gegeven om secundaire infecties te bestrijden, zodat het lichaam alle kracht kan gebruiken om tegen de myx te vechten. Daarnaast geef je best een pijnstiller/ontstekingsremmer zoals Metacam (bel daarvoor ook nog even naar je DA). De pijnstiller wordt gegeven om het je konijn zo comfortabel mogelijk te maken.

Daarnaast gaf ik hem ook echinacea om zijn weerstand te verhogen. En ook wat kruiden die goed waren voor zijn luchtwegen.

Na een tijdje ben ik ook begonnen met aërosollen omdat zijn ademhaling lichtjes piepte.

Dit is het ongeveer in het kort… Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Lees ondertussen dit eens door: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/15388-entreactie-myx.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer.

Ik ging net weer even langs en ik merk dat het beter gaat met dr. Haar ogen staan al wat meer open en de koorts lijkt ook minder. Ze zeiden bij de arts ook dat er best een kans is dat zij een van de 5% is die het overleeft.

Ik hoop ECHT dat het goed gaat komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb eerlijk gezegd geen idee. Misschien niet dan.

Ze zeiden bij de arts dat ze het wel heeft maar ze vonden het knap dat ze nog zo levendig was. Bijoux probeerde ook gewoon bij me op schoot te klimmen enzo. Maar ze zeiden dat het altijd nog erger kon worden.

Zoals het er nu uitziet gaat het in ieder geval beter dan straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .