Ga naar inhoud

Moppie valt af!!


miesje890

Aanbevolen berichten

Nou moppie is weer back at the house :)

Ze is dus weer afgevallen.. maar heb nu een ander spuitje om dwang te voeren.. de da heeft het net ook voorgedaan en kon het zelf een keer proberen.. ging redelijk goed.. moet nog eventjes wennen maar komt in orde.

Heb haar favo groente neer gelegd en hummer valt erop aan, maar moppie zit daar maar! Ze doet niets.. ze kijkt alleen maar...

Ik moet haar morgen (heb vrij gevraagd), en dit hele weekend moet ik haar zeker 6 keer dwangvoeren, en wanneer meer mag dat.. Als ze maandag nog steeds niet zelf eet, gaan ze toch een echo maken.

Ik maak me echt zorgen om haar.. maar zal dadelijk eens kijken of ze iets eet als wat anders als groente..

Hopen op het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb even snel alles doorgelezen, maar keutelt ze nog wel normaal?

Volgens mij zijn alle kiezen van een konijn toch niet zomaar te controleren zonder narcose...

Aangezien je ergens zegt dat het dwangvoeren zonder dwang gaat, maar ze niet zelf eet... zou ik de tanden toch nog eens aankaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de tanden helemaal nagekeken met een wang klem en een mond klem omdat ze gewoon zo super rustig is bij de da (zeiden ze zelf ook)..

Ze woog vanochtend 854! Dus gaat niet de goede kant op. Heb extra dwangvoer meegekregen en ze moet eigenlijk 1 zakje per dag. Ik moet dus blijven dwangvoeren ookal eet ze het van het bakje af (omdat ze echt veel moet eten)... Ook heb ik vanmiddag babyvoeding wortelprut meegenomen (van olvirat), dit eet ze wel van het bordje af. Dit dwangvoer ik niet, maar leg het voor haar neer en als ze wilt eten kan ze het eten.

Ze is gelukkig al wel wat levendiger als gister avond..

@ Zwarte panter: ze keutelt nog niet helemaal goed, maar ze heeft geen plakpoep meer. Ze heeft nu haar normale keutels, alleen dan in het mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat het weer de verkeerde kant op gaat...

Misschien zou je eens dierenkliniek Wilhelminapark kunnen mailen, daar zit een hele goede konijnkundige dierenarts, waarschijnlijk één van de meest konijnkundige DA-en van heel NL. Misschien kan hij je wat meer duidelijkheid geven over deze situatie en heeft hij een idee wat het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... ik had volgens mij nergens gelezen dat ze last heeft gehad van plakpoep...

Is er nog geen onderzoek gedaan van de keutels?

oa. parasieten zouden het gewichtsverlies kunnen verklaren.

Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk met de DA contact opnemen voor een onderzoek van de keutels, daar kan je ook al dingen mee uitsluiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft wel plakpoep gehad, dat was ook mijn intensie om woensdag de da te bellen..

Heb haar net gewogen en ze woog 903! Dus dat is best prima.

Misschien is het wel een idee om wilhelminapark te e-mailen, of te bellen..

Maar die zullen op zaterdag zeker niet open?

Er is inderdaad geen onderzoek naar de keutels gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eigenlijk niet meer gebeld... Ze eet weer goed.. nog niet haar biks voer, maar groenvoer gaat er zo in.. We hadden nog gemengd voer, en ik heb haar dit een beetje gegeven, en dit wou ze wel eten... eerst natuurlijk de lekkere dingen, maar daarna ging ook de biksstaafjes erin... Dus we wachten nog eventjes af :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je zou het ze bijna zeggen inderdaad.. maar ja dan krijg je weer de opmerking dat beesten niet hetzelfde zijn als kinderen.. Maar kan me er af en toe wel heel boos om maken :grrrrrr:

vrag ze dan hoe ze het zouden doen in een situatie met een hond of een kat. voor veel mensen zijn die meer waard dan een konijn helaas.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dit weekend is moppie gelukkig goed doorgekomen! Ik ben gestopt met dwangvoeren omdat ze verder wel goed eet, behalve biks voer.. Zoals hierboven hadden we nog wel gemengd voer, en dat eet ze wonderbaarlijk wel. Dus dat meng ik met de junior versie van SS (dat zijn kleinere staafjes) en uiteindelijk komt het hele bakje leeg.

Groenvoer eet ze super goed! Dat gaat er zo in zonder ook maar te twijfelen. Dus ze krijgt nu 3 keer per dag best veel groen voer. Ze kreeg al redelijk veel groenvoer, dus echt een verandering in dieet is het niet.

Het hele weekend is ze weer helemaal levendig. En heb ik de oude moppie terug. Haar poep is ook weer gewoon zoals het moet zijn. Dus dit is goed nieuws.

Ik heb haar van vrijdag tot en met zondag vanaf 9 uur tot een uur of 11 / 12 om de 2 uur gewogen. En ze bleef elke keer tussen de 930 en 960 gram. Zolang ze hier tussenblijf en niet afvalt, ga ik deze week niet naar de da. Ze had zoveel stress vorige week, en dit wil ik haar niet nog een keer aandoen als het niet nodig is.

Nu ze zelf weer zo goed als alles eet, ben ik er ook zeker van dat ze geen last heeft van haar gebit. De onderkant van de bank moest er ook weer aan geloven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar ben ik eerlijk gezegd ook blij om. Nu alleen haar ss brokjes nog eten, maar dat komt uiteindelijk ook wel weer goed.. :)

Kan nu ook met een gerust hart werken.. vorige week was echt een ramp qua werken. Dinsdag, woensdag middag en vrijdag vrij.. :P Alleen voor een klein konijntje... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er super druk mee! Maar ik wil het beste voor mijn beestjes. :) Ik merk wel, nu ik vorige week zo lang bij haar ben geweest, ze echt meer naar mij toe trekt, en zelfs hummer me aardig begint te vinden (hummer was echt heel schrikkerig). Ze komen nu zelfs samen bij me koekeloeren op de bank. Hummer vind het nog wel een beetje eng, maar zelfs hij blijft gewoon op de bank als ik hummer of moppie aai :)

Dus er komt wel iets positiefs uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .