Ga naar inhoud

Moppie valt af!!


miesje890

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

net gewogen.. ze weegt 950 gram. Ik ga tussen de middag zo'n wortel prut halen, kijken hoe ze dat eet. En of ze daar wel aan komt, en blijft aankomen en niet elke keer afvalt... ben benieuwd..

Wat zijn groentes die ik haar nu extra kan geven, maar niet echt super te veel suikers bevatten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geef je haar normaal al? Je kunt witlof, paardenbloem, andijvie, wortelloof geven.. En er zijn ook nog een heleboel kruiden. Die geef ik (nog) niet vers, maar ik zag Kiwi laatst een aantal opnoemen, dus ik zoek dat wel even voor je op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt morgen ze munt en basilicum ?? :) Hoeveel dan ? Word het gezien als een snoepje (zoals wortel, appel) of ... ?

Nee hoor, dat mogen ze gewoon elke dag. Net als peterselie, citroenmelisse, tijm, rucola, koriander, noem het maar op. Er zijn maar een paar kruiden die ze niet mogen (bieslook bijvoorbeeld). En ze vinden het heerlijk! :D

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/24897-selder.html

En selder mag dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef haar normaal, andijvie, witlof, wortelloof en rucola (daar zijn ze niet helemaal fan van, mar eten het wel op).

Die kruiden kan ik gewoon bij de ah kopen? Of moet ik daar voor naar gekke winkels?

Trouwens, die da die ik gister had gebeld had het over het groen van venkel en enventueel ook de knol of zoiets? kan ik dat ook geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het eerlijk gezegt niet precies, ik ben ook niet zo thuis in de groenten.. Als ik al weet wat ze naast de standaard dingen die jij dus inderdaad ook al geeft precies mogen, herken ik het vast niet eens in de supermarkt. En andijvie bijv. krijgen ze hier alleen als wij het eten, mijn moeder koopt altijd zo'n voorgesneden zakje.. Ik weet dus niet eens hoe 'echte' andijvie eruit ziet :$:P

Ik denk dat je het bij de AH ook wel kan krijgen, misschien niet alles.. Maar ik weet wel dat je bij een Turkse supermarkt/winkeltje vaak meer voor minder hebt.. D'r zitten twee van die winkeltjes (ja, naast elkaar..) bij mijn oude school, dan loop je in de pauze wel eens heen.. En we kopen er wel eens brood.. Ze hebben in ieder geval enorme bossen van vanalles liggen. Maar ik weet dus niet wat wat is :whistle2::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van venkel kun je alles geven (knol, stengels en groen). Selderij mag in alle vormen (gewone bladselderij, bleekselderij, knolselderij). Je moet alleen alles wat je geeft voorzichtig opbouwen, om diarree te voorkomen! Die kruiden zijn gewoon bij AH te koop, zowel verpakt als in plantvorm (in een potje met aarde dus). Dat laatste is makkelijker, zeker als je nog aan het opbouwen bent, dan kun je er gewoon elke dag een paar blaadjes vanaf plukken en groeit de rest nog door. Maar bij die 'bijzondere' winkeltjes is het vaak een stuk goedkoper, vandaar dat ik bossen kruiden bij een Turkse supermarkt haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik ben bang dat die hier niet in cuijk te vinden zijn. De enige turk die hier te vinden zijn eten volgnes mij zelf konijnen :P

Dus dat slaan we maar over.

Ga iig dadelijk op kruiden roof bij de ah, en neem gewoon alles mee wat jij (en kiwi :))mij gegeven hebt, en wat er in dat topic staat. En dan zien we wel....

Zolang ze maar eet!!!

Wat ik trouwens vergeten ben te vertellen.. gister avond had ze vieze plakpoep. Dus ga dadelijk de da weer bellen om te vragen hoe of wat. Zou natuurlijk ook van die darm stimulerende medicijnen kunnen komen? Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van venkel kun je alles geven (knol, stengels en groen). Selderij mag in alle vormen (gewone bladselderij, bleekselderij, knolselderij). Je moet alleen alles wat je geeft voorzichtig opbouwen, om diarree te voorkomen! Die kruiden zijn gewoon bij AH te koop, zowel verpakt als in plantvorm (in een potje met aarde dus). Dat laatste is makkelijker, zeker als je nog aan het opbouwen bent, dan kun je er gewoon elke dag een paar blaadjes vanaf plukken en groeit de rest nog door. Maar bij die 'bijzondere' winkeltjes is het vaak een stuk goedkoper, vandaar dat ik bossen kruiden bij een Turkse supermarkt haal.

Thanx :he:

Ik bouw het sowieso op. Maar als ze ook maar een klein beetje eet is beter als helemaal niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bedankt.. moet er om 1 uur zijn. Gelukkig kan mijn moeder rijden, anders moest ik ook nog met de trein..

pffff... ik hoop dat ik het goed doe.. heb nu ook al het idee dat ik het fout heb gedaan.. Hoop echt dat er niets met haar aan de hand is. Voel me nu echt rot.. en moet nog 2 uur werken :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

stiekem weet ik dat van binnen.... maar wil nog niet helemaal doordringen.. als er iets is vergeef ik mezelf dat nooit.. wil het beste voor moppie (en voor hummer natuurlijk :))...

Ik hoop gewoon dat er niets aan de hand is, en dat ze gewoon een rot humeur had of zo (kunnen konijnen niet ongesteld worden :P).. en dat het klaar is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Cuijk zit een turkse winkel vlak bij de schouwburg. het lijkt een doner-snackbar, maar ze verkopen ook fruit. je kunt naar mijn idee alleen beter even naar de aldi of lidl gaan (aldi heeft vaak meer) en daar voor 55 cent een kruidenplantje kopen. ze hebben peterselie en basilicum en bij de lidl ook nog rucola. goedkoper dan 55 cent zul je het niet snel ergens anders vinden denk ik.

en echt, je doet enorm je best hoor, heb vertrouwen in jezelf en in moppie!! beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .