Ga naar inhoud

Moppie valt af!!


miesje890

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb voor Nijn toen ze gecastreerd was gewoon wat Science Selective in een beetje water geprakt, tot het een beetje een drabbig prutje was. Dat likte ze toen wel op, terwijl ze echt nog geen brokjes wilde eten. Gewoon proberen, alle beetjes helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eventueel inderdaad Olvarit wortel geven, maar alleen in noodsituaties, als je geen ander dwangvoer kunt krijgen.. (Even ter verduidelijking, want het klopt wel dat je iets over wortelhapjes hebt gelezen..)

Ik weet niet of elke biks zo geschikt is om dwangvoer mee te maken eigenlijk, anders misschien even een zakje Science Selective kopen? Of voer je dat al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Nijn toen ze gecastreerd was gewoon wat Science Selective in een beetje water geprakt, tot het een beetje een drabbig prutje was. Dat likte ze toen wel op, terwijl ze echt nog geen brokjes wilde eten. Gewoon proberen, alle beetjes helpen.

Ik blijf gewoon proberen, als het morgen echt niet gaat, bel ik morgen werk op en blijf ik thuis. Kan het niet over me heen krijgen als ik weet dat moppie ziek is, en ik dan lekker aan het werk ben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet zo'n heel zakje geven.. Daar lijkt het mij te veel voor.. Al is het wel logisch dat het per portie verpakt is. Maar mijn dierenarts zei ook dat ik het vijf keer per dag moest geven (heb ik alleen niet gedaan :he:) en heeft me twee zakjes mee gegeven.. Dan is het in ieder geval geen heel zakje per keer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk het ook hoor.. ze eet echt heel moeilijk.. maar als ik een bakje met dat sap pak, dan valt ze erop af. Alleen ze drinkt het meer.. en de poeder blijft dus onder in het bakje.. kan ik water koken.. erin doen dat het helemaal smelt en dan af laten koelen? Want er staat lauw warm water.. maar dan blijft het poeder nog onder zitten.. en met een spuitje is alleen maar stress en houdt ze niet echt van.. dus als het zo kan is wel makkelijker voor mij en voor haar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

super lastig spul.. maar dan nog blijft het poeder gewoon onder.. ben al de hele tijd aan het roeren terwijl ze drinkt.. maar ja, blijft er nog van alles liggen.. dus vul het elke keer weer bij (doe het in een klein bakje waar je normaal je theezakje in doet, want anders worden haar haren zo vies :P), maar echt schiet het niet op .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het snel even gelezen... dus sorry als ik iets vraag wat al gezegt is.

Keutelt ze nog?

Die science recovery poeder idd met een beetje lauw water en dan mengen... als het een tijdje staat gaat het poeder inderdaad zinken en blijft het water bovenop staan... dus goed roeren en desnoods opnieuw roeren ;).

Hoe dik? Als je het met een spuitje geeft maak je het net zo dik dat het nog redelijk door het spuitje gaat. Op een lepeltje kan het iets dikker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit hoor..

Ze hebben haar tanden goed nagekeken, en toen ze de achterste kiezen niet kon zien, heeft er een andere da naar gekeken, en die kon het wel zien.. Dus dat is uitgesloten.

Ze heeft Cisaral drops gekregen.. dus weet niet of dat pijnstillers zijn?

Haar keutels zijn hard en klein, maar ze keutelt nog.

Op een theelepeltje heb ik ook al geprobeerd, dat gaat inderdaad al ietsje beter. Dus we gaan dat vandaag maar proberen.

Gister heb ik haar extra wat groente gegeven, en ze heeft dus dat recovery gegeten, en vandaag is ze weer 10 gram afgevallen!!

Blijf vandaag thuis, en geef haar zo veel mogelijk recovery als ze zelf wil (aangezien het zelf eet, en ik niet hoef te dwangvoeren). Als ze vanavond weer is afgevallen, dan gaan we weer naar de da.

Ik voel me zo schuldig tegenover moppie :( Hoop echt dat het goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .