Ga naar inhoud

Gemengd voer niet goed?


suzieflap

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb laatst een zak biks gehaald bij de dierenwinkel hier, en dat zit nu in de emmer met gemeng voer, erdoorheen gemengd , omdat ik las dat je niet in 1 klap mag overstappen ;)

Ze vinden het prima ....

Mijn konijnen aten overigens nooit allene de lekkere dingen ertussenuit hoor... ze aten alles altijd keurig op, maar ik gaf dan ook nooit veel, en altijd gecombineerd, als ze vandaag droogvoer krijgen een vol bakje, dan krijgen ze morgen alleen groenvoer en gras bijvoorbeeld en natuurlijk hooi.

om de dag krijgen ze hier droogvoer, niet elke dag.

maargoed ga dus overstappen op biks zo langzaam aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, oke, mischien is mijn konijntje inderdaad iets te dik.

Maar daar beslis ik niet over, mijn vader haalt het voer.

Vergeet anders mijn opmerkingen in dit topic, ik heb niets gezegd.

Waarom kun je eigenlijk je eigen reacties niet verwijderen??

Echt irritant, want eigenlijk wil ik mijn reacties weer ongedaan maken om een hele discussie te vermijden...

Natuurlijik kun je je eigen reacties niet verwijderen, het zou nog al een rommel worden hier op het forum als iedereen zomaar z'n eigen reacties kon verwijderen. Daarom moet je ook nadenken voor dat je iets typt.

Gemengd voer is gewoon niet zo goed. Ten eerste eten veel konijnen inderdaad alleen het lekkers eruit en laten de biks liggen. Ten tweede zitten er dikmakers in en bepaalde dingetjes zijn helemaal niet zo goed voor konijnen. Biks is en blijft het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vraag ik mij nog wel eens af hè.. Hoe staan dierenartsen er tegen over? Ik heb zoiets nog nooit besproken, maar stel jij vertelt dat je gemengd geeft, wat zeggen ze dan? Moeten toch mensen zijn die in zo'n situatie gezeten hebben, naast Nike&Puma? :P

Wij gaven nl. eerst ook gemengd en mijn vader vond dat wel best, hij beweerde ook dat als je een DA zou vragen, dat die zou zeggen dat het ook wel prima is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijik kun je je eigen reacties niet verwijderen, het zou nog al een rommel worden hier op het forum als iedereen zomaar z'n eigen reacties kon verwijderen. Daarom moet je ook nadenken voor dat je iets typt.

:$ Soms is dat weleens heel moeilijk...

Dan wil je tóch je menig geven terwijl je later denkt Sukkel! Had gewoon je mening voor je gehouden! Maarja, dat bedenk je meestal als het al te laat is... :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. 3x nadenken voor je iets typt... Ik wil ook wel eens gigantisch uit mn slof schieten tegen de zoveelste die onverantwoord bezig is met zijn of haar konijnen, maar ik weet dat het niet verstandig is en dat je er niets mee opschiet, dus probeer ik het anders te brengen.

Je mening geven is altijd goed, maar het ligt wel aan de manier waarop je dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een witte albino voetster gehad die 16 jaar is geworden die at alles je moet ook geluk hebben denk ik ze was nooid ziek babbel hete ze groetjes

Ja tuurlijk! Maar goede verzorging voor je konijntje is ook ontzettend belangrijk! Hierdoor worden ze vaak wel ouder. Ik had ergens gelezen dat als konijnen een grote ruimte hebben waar ze lekker kunnen rennen en dollen dat ze dan ouder zouden worden.. Ik weet niet wat hiervan waar is, maar wij hadden vroeger 2 konijnen in een klein hokje die werden 5 & 6 en de konijntjes die we nu hebben lopen als wij erbij zijn gewoon buiten los of in de kamer. (de ene loopt dag en nacht los in de bijkeuken) En deze is al 10.. Maar het is natuurlijk ook treffen een goed gezond en sterk konijn die oud word! Flappie is al meerdere malen ziek geweest waarna ik dacht dat ze het niet zou redden, maar na een bezoekje aan de DA knapt ze weer hélemaal op. Fijn om te zien dat ze weer beter wordt. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn altijd uitzonderingen, altijd konijntjes die zielig alleen in een hok zitten met allemaal slechte voeding en die ook 10 worden.

MAAR het is een feit dat een konijn gemiddeld maar een jaar of 3 wordt in NL, juist door slechte verzorging en slechte voeding. Een konijn kan véél ouder worden, mits hij/zij genoeg ruimte heeft, goede verzorging en voeding krijgt (en uiteraard het liefst een konijnenmaatje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zitten hier dus apart van elkaar, maar volgens mij hebben ze hier geen problemen mee (ze zijn ook niet anders gewend) Is het niet zo dat als je meerdere konijnen bij elkaar zet dat ze zich dan meer op elkáar richten en niet op de mensen? :$ Ik weet het niet hoor, wij hebben vroeger wel 2 konijnen dus bij elkaar gehad, die wouden niets weten van mensen.. Alleen maar samen in dat hokje.. Weet iemand dat? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook konijnen die samen zitten richten zich op mensen hoor! Alleen zijn ze voor hun aanspraak niet afhankelijk van mensen, maar hebben ze 24 uur per dag een maatje, om lekker mee te spelen, rennen, eten,w assen, slapen. Een mens kan NOOIT het contact met een soortgenoot vervangen! Dat ze niets anders gewend zijn is geen argument: konijnen zijn gewoon groepsdieren die niet alleen gehouden zouden moeten worden.

Wat zijn je konijnen, mannetjes of vrouwtjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn hoort niet alleen, een konijn hoort een soortgenootje te hebben, het is immers een groepsdier.

Zeker als je 2 konijnen hebt, snap ik nooit zo goed waarom mensen die dan apart houden.

Als je een koppel hebt, zullen ze de aandacht ook moeten verdelen en misschien zul je als baasje wat minder aandacht krijgen. Maar dat neemt niet weg dat je je konijn veel gelukkiger maakt met een soortgenootje en als jij van je konijn houdt, is dat als baasje prachtig om te zien en dan zul je geen moment spijt hebben.

Als jij gewoon tamme konijntjes hebt en je hebt een goede band met ze, zullen ze je echt niet nooit meer aankijken omdat ze een koppel vormen.

Wat zijn de geslachten van je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 vrouwtjes, maar mijn ene konijn heeft 10 jaar alleen gezeten, toen kregen we er een jonger konijntje bij. We hebben geprobeerd ze bij elkaar te houden, maar omdat het oude konijntje ontzettend zwak is durfden we het niet aan, omdat het jongere konijntje nog wel eens agressief kan doen.. Kijk dat vind ik dan weer het slechte van een dierenwinkel, ze zeggen nooit dat konijnen beter af zijn met zn 2tjes.. Ik heb mijn konijn vanaf dat ik ontzettend klein was en dna denk je er niet over na of ze gelukkiger is met nog een konijntje.. Ik ben er nu echter wel overna gaan denken, het punt is alleen dat ik Flappie écht niet bij Bambie (het jongste konijntje wil zetten) het is 1x bijna verkeerd gegaan met die 2, en eht spijt me maar ik heb liever dat Flappie ongewond blijft want een verwonding zal ze niet meer aankunnen denk ik. Nu heb ik er echter wel over nagedacht om bij Bambie een gecastreerd mannetje te zetten, maar dit mag niet van mijn ouders. Dus dan valt er verder niet zoveel meer te doen toch? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Flappie een zwak konijn dan? Als ze gewoon een gezond konijn is en in goede conditie is, moet je je niet zoveel zorgen maken. Dan kan ze zich prima verweren bij een eventuele koppeling.

Je zegt dat je een jong konijn had gekocht, hoe oud was het jongste konijntje dan toen je haar een Flappie koppelde? Haar leeftijd kan ook nog de reden zijn geweest dat het fout ging.

Het is ook héél belangrijk dat je op de goede manier koppelt en niet zomaar 2 konijnen bij elkaar zet.

Voedsters kunnen wel goed gaan, maar dan moeten ze echt genoeg ruimte hebben en het liefst gecastreerd zijn (ivm hun hormoontjes die bijna altijd de problemen veroorzaken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flappie is 10 en heeft kanker en is zeer kwetsbaar, dus als ik ze bij elkaar zet maak ik me wel degelijk zorgen. Ze kan zichzelf helemaal niet meer verweren. Om bambie maak ik me dan minder druk, die bijt wel van zich af. Bambie was een halfjaar denk ik.. Maar later hebben we het nog eens geprobeerd en dat is niet zo heel lang geleden. Toen bambie nog klein was, was flappie de baas maar al snel draaide het om. Ik laat Flappie nu ook echt niet meer castreren, de rit naar de DA overleeft ze niet eens meer denk ik (ze wordt ontzettend stresserig van de auto) ik houd haar zo veilig mogelijk in de bijkeuken zonder katten van de buren en inde tuin als we erbij zijn zodat ze zich lekker kan uitleven en dat doet ze dan ook echt. Dat is natuurlijk fijn om te zien. Maar als eventueel FLappie komt te overlijden zou ik een geactreerd mannetje dan bij mijn andere konijn kunnen zetten? Moet ie dan ook een bepaalde leeftijd of dergelijke hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Flappie ziek is, voelt een ander konijn dat vaak, dus dat kan wel eens heel goed de reden zijn dat het de laatste keer verkeerd is gegaan (eerste keer denk ik aan de puberteit van het jongste konijntje).

Wat vervelend dat Flappie kanker heeft, waar heeft ze het? Kan er niets aan gedaan worden?

Ja, gecastreerde ram-voedster is de meest ideale combinatie en dat gaa praktisch altijd goed, mits er op de goede manier gekoppeld wordt. Een konijn moet minstens 4 maanden zijn voor hij/zij gekoppeld mag worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flappie kan niet meer geholpen worden nee.. Het zit in haar tepeltjes, maar de dierenarts heeft gezegt dat er niets aan gedaan kan worden dat ze te zwak is om haar te opereren en áls ze al pijn krijgt, dat ze dan een spuitje zou moeten krijgen :frown: Ik zal rond die tijd eens even erover nadenken, maar tot nu toe laat ik het dan maar mooi zo en ben blij dat Flappie er nog is! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu zeg... Hoe heeft ie dat geconstateerd dan? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor)

Geniet dan nog maar van haar zolang het kan... En als zij overleden is (geen leuk vooruitzicht, maar goed) kun je gaan nadenken over een vriendje voor je andere konijntje... Sterkte hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .