Ga naar inhoud

Ben wel benieuwd van welk merk BIX jullie geven en waarom juist van dat merk?


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Hmz, Ik koop wel van die grote zakken van kenner en bewaar het ook in een waterkluis. Nu lees ik net in de link van Kiwi dat er Robenidine 6,6% in zit. Ik vraag me af wat voor spul dit is en hoe schadelijk het kan zijn. Mijn asbakkenijn die vorig jaar is overleden is met dit voer 12 jaar geworden. In die 12 jaar heeft hij alleen de dierenarts gezien voor zijn inentingen. Nu twijfel ik dus of ik over moet stappen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is een soort antibioticum tegen coccidiose. Je kunt je konijn beter niet preventief antibiotica geven, omdat ze er dan misschien resistent voor worden. Ik zou dus als ik jou was overstappen op ander voer. Volgens mij hebben ze dit voer ook zonder robenidine, dat schijnt te herkennen te zijn aan een ander kleur etiket volgens mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook dit kun je bij de welkop bestellen. heb er namelijk voor mijzelf ook achteraangebeld. (werk bij de welkoop, vandaar)

wat betreft het voer wat je noemde de bruine zakken van de welkoop. dat is waarschijnlijk kenner van het land. dit voer is ook meer bedoeld voor grootverbruik en bevat ook een middeltje tegen cocoidose. is voor een huiskonijntje dus minder geschikt. het zlefde geld voor kenner konijnenkorrel classic.

de gewone konijnenkorrel is wel een goede biks (met het roze label) en is ook in grote zakken te krijgen. deze geef ik zelf ook aan gijs. hij doet het hier goed op (als hij niet te veel er bij krijgt natuurlijk, maar dat is met elke biks zo)

Hier stond het! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Mijn konijnen krijgen hier Hope Farms Super Trio.

Deze ligt tegen de kwaliteit van de SS aan en is véél goedkoper.

Is wel een grote brok, maar daar kunnen ze op knabbelen.

(dit heeft niks met het onderwerp te maken maarja;)

mijn konijntje had plakpoep en heb 1 x HFST door het normale voer gemengd en GELIJK had ze droge keutels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het even rustig uitleggen.

Reageren in een oud topic is niet altijd handig.

Waarom niet ?

Vaak reageer je dan op situaties die niet meer aan de orde zijn bijv.

Het konijn is inmiddels dood..de vraag is inmiddels opgelost, het onderwerp is gedateerd..maar meestal had een reactie ook bij een veel recenter topic over hetzelfde onderwerp kunnen staan..

En dat laatste is dus de bedoeling !!

Ik heb de vraag van Bunny lovers, dan ook herplaatst naar een veel recenter topic: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?57083-Fototopic-mbt-Voer!!

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .