Ga naar inhoud

Ben wel benieuwd van welk merk BIX jullie geven en waarom juist van dat merk?


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf niet weet van welk merk ik geef. zal eens even de Welkoop bellen. Ik koop het bij de Welkoop in van die 25 kilo bruine zakken. Ik heb van die grote kunsstof tonnen (een waterkluis noemen ze die) gekocht met schroefdeksel. Wit met een paarse deksel en daarvan heb ik er twee. Ook heb ik nog één (wit met een rode deksel) waar een kilo of drie in past bij de hand voor de dagelijkse porties.

Ik kocht me altijd rot aan die 5 kilo zakken en toen ik het prijsverschil eens goed tot me door liet dringen ben ik overgestapt naar die grote hoeveelheden. Die tonnen waren niet goedkoop maar die heb je er binnen een mum van tijd weer uit.

44226_groot_01.jpg

Maar vertel welke soort hebben jullie?

En waarom hebben jullie die soort?

En welke soort wordt het meest aanbevolen?

B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

's Morgens als ik wakker word krijgt Tommie Science Selective. Dit omdat hier veel vezels in zitten en hij in het begin totaal geen hooi wilde eten. Nu gaat het gelukkig erg goed in, maar blijf de SS gewoon geven.

's Avonds voordat ik mn bed instap krijgt hij nog een kleine portie gewone biks. Dit haal ik bij Dobey en is gewoon hun eigen merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook Supreme Science Selective. Dit voer bevat de meeste vezels, heeft de beste samenstelling en vinden ze ook erg lekker. Het lijkt misschien schrikbarend duur, maar als je nagaat dat je van gewone biks 25 gram per kilo lichaamsgewicht per dag kan geven, en van Science Selective maar 10 tot 15 gram dan valt hetin feite nog wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook Supreme Science Selective. Dit voer bevat de meeste vezels, heeft de beste samenstelling en vinden ze ook erg lekker. Het lijkt misschien schrikbarend duur, maar als je nagaat dat je van gewone biks 25 gram per kilo lichaamsgewicht per dag kan geven, en van Science Selective maar 10 tot 15 gram dan valt hetin feite nog wel mee.

100% :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha en als je konijn wel bergen hooi eet is het dan ook nodig?

Ze krijgen bij mij veel hooi, een ruif 's morgens en een ruif vol 's avonds en soms tussendoor nog wat hooi, vinden ze heerlijk!!!!

Voor de lekkerheid ook af en toe wat kruidenhooi.

's Morgens krijgen ze naast hooi groente (wortel, broccoli, witlof en af en toe een stengeltje peterselie en in de winter zijn ze dol op boerenkool!!! Dat was hun allereerste groente, kan je op hun babyfoto's wel zien, de Fokker verbouwde dat zelf en dat is het allerlekkerste wat je ze maar kan geven!).

's Middags soms nog een worteltje ofzo en rond een uur of 22:00 krijgen ze 100 gram BIX in totaal. Daar doen ze haast een Felixdansje bij als ik daarmee aankom!!! Vinden ze zoooooooooooooo lekker.

1x in de week krijgen een heel klein stukje volledig uitgedroogd brood.

Je kunt dat SS ook geven als tussendoortje zag ik. Is dat een idee?

Waar kopen jullie die SS?

En kan je daar zomaar mee beginnen? Of is dat in mijn geval helemaal niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ss is goed voer maar echt niet het enige goede voer.

Mireille heeft dat al een aantal keer aangegeven. Misschien dat ze hier ook reageerd, zij heeft natuurlijk een betere en meer volledige uitleg.

Je kan evt ss als snoepje geven tussendoor maar niet te veel natuurlijk.

Als je over wil stappen op een ander voer zal je eerst moeten gaan mengen met wat je nu geeft.

Ss koop je in de dierenwinkel of soms bij de da.

Zelf geef ik biks van Havens. Na 2x coccidiose hier gehad te hebben ben ik daar op overgestapt en dan de versie met het anticoc middel er in.

De meningen zijn daar over verdeeld maar ik voel me er goed bij.

Ik wil even de opmerking plaatsen dat je met broccoli en vooral boerenkool erg voorzichtig moet zijn. Zeker omdat je aangaf dat jouw konijnen al een aantal keer last hebben gehad van gas. Deze 2 groentes kunnen gas veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ij mij krijgen een mix van kenner, zo'n grote zak bij de welkoop/boerenband en dan die met het gele label (dus zonder de rhodamine ofzoiets) en Science select. Ongeveer 50/50 verhouding vaak mix ik dan ook nog een gedroogde kruidenmix ofzo door de bak. Ruikt zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Plushke kreeg eerst SS voor jonge konijntjes, had ik van Loes gekregen.

Dan Versele-Laga biks, ze hadden niets anders... :s

Ben nu opzoek naar gewone SS maar vind het nergens, in NL al wel gezien in de discus, maar niet hier...

Geen Zoomart in de buurt? Of een kleine dierenwinkel die verkopen het ook meestal.

Hier ook SS. Maar er wordt binnenkort mss wel overgestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!!!

Waar verlopen ze dat Hopefarms?

Vind het maar moeilijk hoor. Was gewoon benieuwd, maar of ik over wil stappen. Was eigenlijk wel tevreden over het voer wat ik nu geef. Ze vinden het heerlijk, ze eten heel goed hooi en groente dus tja of het nodig is.

Roosje heeft in het verleden meerdere malen darmproblemen gehad dus misschien is het daar handig voor. Wij laten ze bijna dagelijks rennen in de ren, maar als we straks op vakantie gaan kunnen ze dat 2 weken niet en dat vind ik voor zijn darmen wel eng. Ze hebben wel een groot hok boven en onder maar die panelenren die ik om het hok heb staan is 1.75 bij 1.75 en die ruimte hebben ze dan natuurlijk niet. Kan het de buurvrouw niet vragen omdat ze er dan een paas uur naast moet gaan zitten... En rond 22:00-22:30 lok ik ze dan weer in hun hok met BIX. Zo uit de ren pakken lukt niet, dan schiten ze onder het hok en kan je ze helemaal niet pakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .