Ga naar inhoud

Konijn eet ineens minder


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heeft mijn konijn het.

Ze eet ineens veel en veel minder.

'Sochtends zetten we een bakje voer neer en 'Savonds is het bakje bijna nog even vol. Drinken doet ze nog wel goed. Net was wel heel schattig want toen ging ze zelfs het drinkflesje helemaal aflikken. :P

Maar kunnen konijnen dat wel eens hebben?

Dat ze gewoon een periode wat minder eten ?

Ze maakt verder een zeer allerte, nieuwschierige indruk en is helemaal niet meer te houden als ze distels krijgt. Mischien toch een nieuw voermerk proberen ? Een tijdje geleden heeft ze dit ook gehad, maar toen was ze gewoon een paar daagjes niet lekker. Nu eet ze alleen weinig brokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het niet zo erg als je konijn even iets minder brokjes eet... als ze maar goed drinken, hooi en groente eten.. en natuurlijk goed blijven keutelen... ik merk het ook aan max, verhaard erg... eet minder brokjes, maar de groente en hooi gaan er gelukkig goed in! gewoon goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze keutelt volgens mij nog wel goed.

Net was ook weer grappig.

Stamp is echt helemaal gek op fris vers water de laatste paar dagen.

Dan wordt ze echt helemaal blij en likt ze het hele flesje af.

Voor de grap deed ik wat water op mijn hand en ze ging het er nog aflikken ook. :P

Ze heeft me nog nooit gelikt, maar voor water doet ze zomaar alles. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze keutelt volgens mij nog wel goed.

Net was ook weer grappig.

Stamp is echt helemaal gek op fris vers water de laatste paar dagen.

Dan wordt ze echt helemaal blij en likt ze het hele flesje af.

Voor de grap deed ik wat water op mijn hand en ze ging het er nog aflikken ook. :P

Ze heeft me nog nooit gelikt, maar voor water doet ze zomaar alles. :P

Weet je wel zeker dat haar waterfles het goed doet?

Ik heb af en toe wel eens dat een fles blijft hangen zeg maar, en dan is het weer tijd voor een nieuwe fles.. Misschien is dat bij jouw nijntje ook het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien komt het gewoon door het warme weer? ik weet niet hoe het met jullie nijnen zit, maar die van mij liggen de hele dag voor pampus en eten ook een stuk minder. maar inderdaad als het aanhoudt is het misschien goed om naar de tanden te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Indy haakjes had, at hij ook alleen nog maar groenvoer. Brokjes werden op den duur te pijnlijk. Ik zou toch even langs de DA gaan.. Kan sowieso nooit kwaad. Als ze inderdaad haakjes heeft, hoe eerder ze er aan geholpen wordt, hoe beter. Als ze teveel afvalt/zwakker wordt is de narcose ook een groter risico..

Overigens wordt hier echt niet minder gegeten :whistle2::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat bij jou alles weer goed is dollie!!

gijs eet voornamelijk 'snachts :s hij krijgt nu (mn schoonouders zijn op vakantie :P) 's ochtends biks, smidags (rond een uur of 5) een bak met andijvie en witlof (ook tomaat geprobeerd maar dat vindtie neit lekker) en dan als ik naar bed ga weer een beetje biks.

nu is smiddags als ik de groente geef de biks nog neit op en zn groenvoer issie ook niet echt enthausiast over. 's ochtends als ik beneden kom is alles we op, maar tlijkt me niet helemaal normaal aangezien zn hooi dan ook neit echt veel minder is.

binnenkort ga ik hopefarms super trio proberen, kijken hoe dat bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er iets met het gebit van mijn konijntje is.

En volgens mij is het idd gewoon het warme weer.

Het waterflesje werkt nog goed en daar maakt ze nu ook weer vol op gebruik van.

Eten doet ze volgens mij alweer iets beter, al gaan distels er nog steeds beter in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijn çem heeft dus t zelfde probleem.

hij at eerst altijd graag zijn brokjes op maar nu ineens sinds een aantal dagen niet meer. als hij de kans krijgt eet wel de brokken van de cavia. ik geef hem selective konijnenvoer. ik wil ook niet over gaan op ander voer , ben bang dat ie dan alleen maar de lekker dingetjes eet. het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat mijn nijn haakjes op zn kiezen heeft hij eet wel zijn knaagstokje knaagt aan hout, eet als ie de kans krijgt dus cavia brokjes.

wie weet wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er sowieso voor zorgen dat hij niet meer bij de caviabrokjes kan komen, die zijn erg slecht voor een konijn! Overgaan op ander voer is inderdaad niet verstandig, Science Selective is wel een van de betere (misschien wel het beste) merk konijnenvoer. Eet hij wel voldoende hooi en groenvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haakjes zijn scherpe puntjes aan de kiezen die in de tong of wangen van je konijnen kunnen prikken, wat natuurlijk pijn doet.

Haakjes ontstaan als de kiezen niet voldoende slijten, door te weinig vezels of door een verkeerde stand van het gebit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vezels zitten in hooi toch ?

Nou, dat krijgt mijn konijn genoeg.

'Sochtends een handje en 'Savonds.

Alleen ik denk dat ik zeer binnekort maar ermee stop 'Sochtends hooi te geven want ze gaat natuurlijk nu heel veel in haar ren en dan eet ze vollop gras.

En ik denk dat ik toch maar van de week een nieuw flesje koop.

Ik ben er toch niet helemaal zeker van dat er wel genoeg water uit komt.

Verder hebben we dit flesje ook al weer een hele tijd en aan de binnenkant komt alweer van dat vieze groene spul. Eigenlijk is het waterflesje voor hamsters, dat staat erop, maar omdat we toch 2 keer op een dag water verversen kan het prima.

Eerst hadden we niet eens door dat het eigenlijk voor hamsters is. :P

Het enige verschil is dat deze flesjes kleiner zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ligt er altijd zoveel hooi in het hok dat ze het nooit helemaal opeten. Ik geef ze niet precies afgepast; als ze trek hebben kunnen ze hooi eten, en zo moet 't volgens mij ook. Als ze meer groenvoer eten eten ze misschien minder hooi, maar ze krijgen gewoon nog volop.

Een flesje kun je makkelijk schoonmaken door het met water en wat zand om te schudden. Of water en zo'n kettinkje wat aan een wastafelstop zit, dat werkt nog beter (omdat je dan het zand er niet nog eens uit moet spoelen). Maar als je denkt dat het drinkmechanisme kapot is kun je inderdaad beter een andere kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet wel altijd hooi hebben hoor.. Ik geloof niet dat gras een geschikte vervanger is voor hooi. Daarnaast, zelfs een dierenarts kan bij een onverdoofd konijn met moeite zien of een konijn haakjes op zijn kiezen heeft, dus je kunt niet zomaar stellen dat er niks mis is met het gebit van je konijn. Dat ze genoeg hooi eet zegt helaas niet alles. Ik snap dat je niet met elk wissewasje naar de DA wilt sjeezen, maar ik zou in dit geval toch even gaan. Je weet maar nooit, better safe than sorry.. Haakjes kunnen echt heel pijnlijk zijn, Google maar eens en dan zie je het al wel.. Door de pijn kan ze helemaal ophouden met eten, waardoor haar darmen stilvallen en dan ben je nog verder van huis, véél verder.. Misschien heeft ze helemaal niks, maar ik zou het risico niet nemen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .