Ga naar inhoud

Konijn eet ineens minder


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Wat Dollie zegt: hooi is het hoofdvoedsel van een konijn, dat is echt het allerbelangrijkste om aan je konijn te geven. Er zitten vezels in die de darmwerking stimuleren en door het kauwen slijten de tanden goed af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijnen krijgen ook gewoon vollop hooi (gewoon hooiruif volproppen en wat plukken in hun hok leggen). s morgens word hun bakje biks bijgevuld en s avonds nog eens. en regelmatig wat witloof. Het witloof vliegen ze op af maar van de biks word de laatste week ook minder gegeten. Het kan natuurlijk gewoon het warme weer zijn, maar ja als je niet zeker bent toch geen risico's pakken, ik ben ook geen dierenarts en vlieg bij de kleinste nies van mn nijntjes al naar de dierenarts >.<

Link naar reactie
Delen op andere sites

O shit, ik voel me echt heel schuldig.

Nouja, mijn ouders ook, want die hadden het ook niet gezien.

Vandaag kwamen we er achter dat het waterflesje nauwlijks meer werkte.

We hebben meteen het flesje weggegooid en in haar voerbakje water gedaan.

Stampertje viel er meteen op aan en bleef maar drinken, tot het bakje bijna leeg was. Ik voelde me zo schuldig. Wie weet hoe lang ze nauwlijks water heeft gehad!

'Smiddags hebben we natuurlijk een nieuw flesje gehaald.

En enkele minuten geleden heeft ze ondekt dat hier wél water uitkomt.

Ze eet ook weer gewoon haar brokjes op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kwamen we er achter dat het waterflesje nauwlijks meer werkte.

Dat dacht je toch al eerder? Waarom heb je toen niet meteen een bakje water erbij gezet? Zeker omdat je konijn het flesje en je hand helemaal aflikte als er water op zat, dat had al een teken moeten zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn eet ook bij vlagen wel eens een paar dagen wat minder, maar zolang hij nog wel het groenvoer uit mijn handen grist, zijn gedroogde groentenmix, knaagstaafjes met groente eet, en lekker speelt, weet ik dat ie gewoon wat minder trek heeft in brokjes en soms eet ie ineens weer heel erg goed. Hij krijgt overigens ook Science Selective, maar meneer wil wel om de dag zijn brokjes compleet ververst hebben ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry hoor, maar gras is WEL een goede vervanger voor hooi. sterker nog....het is beter dan hooi. het bevat net zoveel vezels en daarnaast iets meer voedingsstoffen. hooi is gewoon gedroogd gras, en bij het drogen gaan er geen vezels verloren (er komen trouwens ook niet extra vezels bij ofzo hoor), maar wel wat voedingsstoffen, al zit er in gras niet veel nuttigs hoor, maar wel IETS. Het hoofdvoer van konijnen is gras, en niet hooi. maar bij gebrek aan gras is hooi echt een heel goed alternatief. als je konijnen gras kunnen eten in de ren kun je in principe dus minder hooi geven, alleen de vraag is waarom je dat zou doen. Want zoals de anderen al zeggen, hooi moet er gewoon altijd zijn. mijn nijnen wonen buiten en hebben altijd gras tot hun beschikking, maar soms eten ze ook hooi, gewoon voor de afwisseling denk ik. en das prima. ik ga niet beknibbelen op iets dat toch al niet veel kost en best lang houdbaar is.

balen trouwens dat het flesje niet goed werkte. ik snap dat je je schuldig voelt, maar goed, nu weet je voor een volgende keer dat je maar beter bij twijfel een bakje erbij kunt zetten, toch? Er is nu toch niets meer aan de situatie te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .