Ga naar inhoud

Toën moet vandaag onder het mes


Saf

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie al gelezen hadden in een eerder topic, had onze Toën een bult op zijn rug.

Ben hier vorige week mee naar de DA geweest en die dacht eerst aan een abces. Ze heeft het toen probere ndoor te prikken maar er kwam geen pus uit.

Kregen toen pijnstiller en antie-biotica mee. Wat we met ee nspuitje in zijn mond moest doen.

Het menneke houd zich fier. Eet e ndrinkt gewoon, heeft er ogenschijnlijk weinig last van. Vandaar terug op controle. Daar kreeg i kte hore ndat onze Toën hoogstwaarschijnlijk een tumor had.

Ik kreeg twee optie laten zitten en afwachten of een operatie om het weg te halen. Ze gaven beide optie omdat veel mensen de operatie te duur vonden voor een konijntje.

Heb de keuze gemaakt dat hij een operatie krijgt, zou vanmiddag al gebeuren. Ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is. Ben er nu op mijn werk niet helemaal bij. Gelukkig kkrijg ik veel begrip van mijn collega's die inmiddels weten hoe gek ik met mijn nijnen ben en wat ze voor me betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Iedereen hee lerg bedankt voor de steun. Ben er de hele dag ziek van geweest. Direct naar mijn werk naar de DA gesjeest om te kijken hoe en wat. En wie kreeg ik daar te zien een oh zo zielig konijntje met een gigantische snee in zijn rug. Het is allemaal goed gegaan met de operatie was wel erg veel werk geweest. Was een erg grote tumor zei de DA.

Zit nu binnen in een aparte kooi, heb zijn vriendinnetje er we lbijgehad net een paar uurtjes en hij zoch haar meteen op o mtegen haar aan te liggen. Jearke ging echter na een paar uurtjes aan Toën z'n hechtingen zitten. Dus haar maar weer apart gezet.

Hij begint nu wat meer zichzelf geworden was de hele tijd nog wat suf en wankelig van de narcose. Heeft al wat gedronke en ik zag hem net van de witlof knabbelen. Gelukkig das in ieder geval een goed begin.

Voor de mensen met een sterk gestel hier een foto. Ik vind em zo zielig. Hij houd zich wel fier, het is mijn held van de maand. Ons kleine menneke.

DSC07945.jpg

Helaas moet ik nu wel mensen gaan uitleggen hoe je nu 350 euro uit kunt geven aan een operatie voor een beestje wat 12,50 gekost heeft. En als ik er dan bij zeg dat hij er nog geen heel erge last van de bult leek te hebben snappen ze het al helemaal niet. De meeste hadden hem gewoon doorlaten gaan met tumor en ach dan koop je toch gewoon weer een nieuwe nijn als het fout gaat. Tis maar een konijn, Sef...

Tsja toevallig wel mijn konijn.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

och, arm beestje!! Echt sneu maar wel beter dat het nu in elk geval weg is..

En over die andere mensen... tsja, net zoiets als uitleggen waarom je een voedster preventief voor baarmoederkanker laat steriliseren.. Sommige mensen gaan zoiets gewoon nooit begrijpen, vooral niet teveel bij hun je hart luchten voel je je alleen maar opgelaten/gefrustreerd door!

Veel sterkte met het herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saf, je omschrijft precies onze situatie!!! Hoe kun je 300 euro uitgeven aan een konijn die je GRATIS uit de opvang haalt en na 6 dgn ook nog dood gaat!!!

Nou juist ....omdat het toevallig ONZE NIJNEN zijn!

Heel veel sterkte met jullie zieke kip...(konijn) en zorg ook een beetje voor jezelf, ik praat uit ervaring want ik ben er zelf ziek van geweest omdat ik mezelf verwaarloosde met eten, drinken en slaap!

dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, dat is een flinke jaap! Heeft de da nog iets gezegd over de aard van de tumor?

Over dat geld...zo dachten mensen er hier ook over toen ik Nijn liet opereren. Het is ook de emotie rondom een dier, je hecht je eraan, of het nou een dag of 3 jaar bij je is. Ik zou het zo weer doen uit liefde voor mijn konijn. Ik vind dat je super hebt gehandeld en hoop dat Toën weer snel er bovenop is!! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toën (wat een kutnaam om te typen eigenlijk elke keer ctrl C / ctrl V) is ook nog maar een paar weekjes hier vanuit de opvang. Maar wij hebben nu eenmaal de keuze gemaakt dat hij bij ons mocht komen wonen dan zal ik er ook alles in mijn macht aan doen om hem beter te krijgen als hem iets mankeert.

Diegene die dat het hardste riep heeft zelf een puppie (bij broodfokker gekocht, eigenwijze ...) waar hij inmiddels al voor 600 euro DA kosten voor gemaakt heeft .Als ik dan het vergelijk strek tussen zijn puppie die hij ook nog maar een paar weken heeft of mijn konijn dan begrijpt hij me gewoon totaal niet.

Ach ja voor begrip en mijn hart te luchten heb ik in april van dit jaar jullie gevonden :love: Mensen die snappen dat konijnen gewoon volwaardige huisdieren zijn. En geen beestjes waar kleine kinderen 2 jaartje mee kunnen spelen.

Toën krijg nog steeds anti-biotica en pijnstillers. Over 10 dagen moet hij terug op controle en dan mogen de hechtingen eruit. Hoop dan de DA zelf ook te spreken krijgen, had nu een andere DA omdat diegene die de operatie had gedaan geen dienst meer had .Ze kan me dus over de aard van de tumor niets vertellen alleen dat ze dachten dat ze alles eruit hadden gekregen. Was wel een behoorlijke ingreep geweest door de omvang van de tumor. Vandaar ook die grote snee.

Hopen dat onze held snel weer opknapt. Wil wel morgen ofzo weer even zijn vriendinnetje erbij zetten. Ik merk dat Jearke heel eenzaam is in haar eentje en dat Toën erg steun zoekt bij haar. Alleen durf ik ze niet goed alleen te laten bang dat Jearke aan de wond gaat zitten en iets kapot trekt.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb ergens eens gelezen dat ze het konijn een rompertje aantrokken zodat er niks met de hechtingen kon gebeuren, misschien een idee?

en het is wat je zegt, je gaat voor een dier of niet en als ze eenmaal in je huis en in je hart zijn dan doe je er alles aan om het diertje te helpen!!! Je bent een toppertje hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .