Ga naar inhoud

Toën moet vandaag onder het mes


Saf

Aanbevolen berichten

Ah oke.. ja indd dat kost ook weer een hoop geld. Nou, hopen dat dit de enigste knobbeltjes zijn dan.. niet dat ze later weer terug komen.

Ja, logisch dat ie boos is.. wat zou jij doen als je konijn was? :he: Hij ging met jou mee, komt terug met pijn en daar ben jij dan ook weer bij. Maar komt wel weer goed als ie beter is, lekker verwennen met groenvoer en lekker aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben ook niet bang dat het niet meer bij trekt hoor. Aaien wacht ik even mee valt mij hand aan als ik in de buurt kom.

Er zijn niet meer knobbeltjes daar had de DA goed o pgelet. Hopen nu maar dat het niet terug komt anders weet ik het ook niet meer. Als ik wel weet weat het is kan i ker evengoed niets aa ndoen als ze terug komen. Nu hoef ik mij daar geen zorgen over te maken. Wat niet weer wat niet deert. Ga er vanuit dat het nu over is. Voor de rest wachte nwe we lwat de toekomst ons brengen zal.

Eerst zorgen dat hij weer beter word, hij gaat me vanzelf wel weer lief vinden daar ben ik niet zo bang voor. Gun hem zijn boosheid ergens ook wel. Ik zou ook graag iets of iemand hebben om op af te reageren als ze mijn hele rug opengesneden hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saf, ik lees nu pas mee. Wat een akelige wond om te zien zo... brrr.

Mijn Bikkel heeft nog niet zo lang geleden zijn operatie gehad aan een groot abses met ook een flinke wond, alleen was dit onder zijn kin. In de kooi van Toën zie ik stro liggen, dit mocht bij Bikkel niet, maar dat zal wel met de plaats van de wond te maken hebben. Ik verbaasde me erover hoe snel het eigenlijk geneest bij een konijn. Ook Bikkel was behoorlijk flink met het toedienen van de medicatie, maar we hebben doorgezet en hij is er weer bovenop gekomen. Ik hoop dat je verhaal met Toën net zo positief zal verlopen. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt geen stro maar hooi in de reiskooi. Daarin heb ik hem naar de DA gebracht er weer opgehaald. In de kooi waar nu zit. Ligt of een oud dekbedovertrek of nu even niets omdat het dekbedje uitgewassen word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat het alweer zo gaat, en dat de vacht aangroeit. Gelukkig dat het snel heelt!

Misschien een tip voor je:

Als er straks een mooie korst zit op de wond, kan je ook met Calendulan (goudsbloem) erop doen. Dan heelt de wond mooier (lidtekenweefsel) en sneller.

Ik heb dat zelf in zalfvorm op de wondjes van Beau gedaan zodat het sneller heelde.. en deed hem een rompertje aan zodat ie er niet aan kon likken. (Beau had flink lopen krabben en bijten toen die mijt had, dus had hele droge schilferige wondjes aan zn huid)

Maar op de site van konijnenbelangen zag ik dat ze ook met sprayvorm of tinctuur werkten... (http://www.konijnenbelangen.nl/ehbo/gebruiksaanwijzing/index.htm)

Misschien is dat makkelijker omdat een rompertje drukt op de wond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluk is nog dat het precies boven op zijn ruggetje is daar kan hij niet zo makkelijk bij.

Wel erg bedankt voor de tip zal dat spul eens bestellen. Moet ik dat dan doen voor of nadat de hechtingen eruit zijn. H

et is wel als het zo mooi mogelijk heelt het is toch een behoorlijke jaap.

Van de andere kant heeft hij al een vriendenitje dus daar hoeft tie het niet meer voor te doen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, heb hem vandaag de hele dag buiten in de ren bij zijn vriendinnetje gehad zaten heelrij kvan elkaar te genieten Zag tegen de avond dat Jearke aa nde hechting wilde gaan zitten. Heb besloten ze toch nog maar even uit elkaar te halen. Wond oogt redelijk goed nu. Wilde er foto's van maken maar kreeg geen duidelijke foto's helaas. De medicatie toe dienen gaat wat beter. Hij lijkt wat minder boos nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even kleine update, vind het zelf ook altijd fijn dat mensen je na zo'n operatie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en hou het uiteindelijk afloopt.

Midden vorige week alle hechtinge neruit gehaald en hem nog even binnen gelaten, vrijdagmiddag voorzichtig hem weer opnieuw gekoppeld met Jearke. Dat ging met wat horten en stoten en veel sproeien van Jearke kant uit uiteindelijk toch goed.

Op zijn rug begint weer vacht te groeien, ziet er nu raar uit met die zwarte stippen. Hij is wel erg schuw geworden sinds de operatie en het geven van de medicatie. Maar ik hoop dat, dat met veel geduld wel weer bij zal trekken.

saf-5018-albums-toen-picture13843-gaat-alweer-beter-zn-rug.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .