Ga naar inhoud

Chance heeft een probleem met zijn gebit, zijn voortanden gaan eruit.


Claire

Aanbevolen berichten

Britt, ik zie jullie niet als dierenbeul. Claire en jij doen je best voor de konijnen, maar jullie hebben ook te maken met ouders en kunnen nog niet alle beslissingen zelf nemen. En als er geen geld is houdt het inderdaad op. Maar dan is het wel verstandig in zo'n situatie om dan niet gelijk de konijnen in te laten slapen, maar om dan om hulp te vragen. Je weet nu dat de konijnen altijd hier terecht kunnen, dus in zo'n situatie kun je me bellen. Nummer staat op de site. Dus alstjeblieft, laat ze niet meer zo direct inslapen maar neem eerst contact op.

Verder vind ik het natuurlijk ook prima als ze hier over 2 weken eventueel naar toe komen, dat is jullie beslissing. Alleen denk ik dat het steeds moeilijker wordt om afstand te doen, omdat het dan zo lang duurt. Het kan maar beter gebeurt zijn zeg maar. Nu zie je daar misschien nog 2 weken tegenop. Maar jullie moeten dat uiteraard zelf weten.

Uiteraard stuur ik de foto's naar jullie door als ik die ontvangen heb van de eventuele nieuwe baasjes. Of je ze kunt bezoeken hangt af van de nieuwe eigenaren. Ik wil het vragen, en als zij dat prima vinden dan is er geen probleem. Maar als ze dat niet willen kan ik niet het adres aan jullie geven helaas.Wel foto's uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Muffins dat begrijp ik, en Kiwi als ze 1 konijn willen krigjen ze ze niet mee ze moeten bij elkaar blijven, en als ik ze niet mag bezoeken maar wel een goed huisje hebben, dan mogen ze van mij mee, en ook alles wat ze nodig hebben.

Maar ik en claire willen maximaal 5 konijnen houden, want die 7 zijn eigenlijk van ons, maar Champ & Chance waren tijdelijk en Snizzel & Snibbel ook. maar als we geen huisje vonden blezen ze bij ons, maar ik heb nu in de gaten hoeveel het kost een dierenarts, voer,bodembedekking,stro & hooi is niet zo duur ( voer 25 kilo ongeveer 7 euro & bodembedekking 25 kilo geloof ik voor 6.50 stro 1.50 en Hooi 1.50 zo ongeveer, maar als je nog een dierenarts erbij moet tellen dat kost veel, maar wij hebben nu voor Chance 60 euro moeten geven en daar konden wij 7 of 9 maanden voer van kopen !

aangepast door Britt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het makkelijker voor jullie is om het sneller te doen maar ik vind het zoiezo heel goed dat jullie besloten hebben om ze naar Muffins te laten brengen.

Geen makkelijke beslissing maar wel de juiste!

Laat iig nog wel even weten wanneer ze opgehaald kunnen worden dan regelen we dat :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het moeilijk maar het kan gewoon niet anders.

Je moet maar zo denken dat je nu voor je 5 konijnen die jullie kunnen houden veel beter kan zorgen.

Liefde alleen is helaas niet genoeg.

Met het geld wat jullie krijgen als je hokken verkoopt kun je mooi sparen voor als er met de andere nijnen iets mocht gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoelen jullie, wat wij voor het hok krijgen gaat in een potje, en wij doen iedere maan er ieder 10 euro bij, dus als er iets gebeurt hebben wij hopelijk het geld, maar ik wacht 2 weken af, en Snip&Snap gaan alleen maar naar Kenissen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt en Claire.. Alsjeblieft, wordt wakker meisjes! Bedenk nu eerst eens hoeveel je per maand te besteden hebt en hoeveel kosten elk konijn per maand met zich mee brengt. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk konijnen houden, maar als je Ć©cht om je dieren geeft (en dat doen jullie, dat weet ik) gun je ze toch alleen het allerbeste? Op het moment dat jullie meer konijnen houden dan dat jullie kunnen betalen, kunnen ze helaas nooit het allerbeste krijgen. Jullie kunnen ze niet eens normale medische zorg geven. Ik vind het al heel knap dat jullie bereidt zijn om, als de konijntjes over twee week nog geen huisje hebben, ze dan weg te doen, echt waar. Dat moet gigantisch moeilijk zijn. Maar misschien dat je nu ook realistisch moet zijn en het niet nog twee weken uit moet stellen. Twee weken zijn lang, twee weken gekwelt worden met het idee dat ze weg moeten, twee weken de tijd om van gedachten te veranderen terwijl jullie diep van binnen ook wel weten dat dit het allerbeste voor ze is. Doe dat jezelf en je konijntjes niet aan. Bovendien zoeken jullie nu al best lang naar een huisje, als er nog kennissen waren die een koppel wouden, hadden jullie die toch al wel gevonden? Nogmaals, ik begrijp het echt, ik ben ook gek op mijn dieren en als ik ze Ć©cht niet kon verzorgen en ze toch weg moest doen, zou ik dat ook verschrikkelijk vinden en zo lang mogelijk uitstellen. Daarnaast zou ik ze ook alleen aan bekenden meegeven. Maar ik weet niet of jullie op dit moment zoveel eisen kunnen stellen, natuurlijk is een goed huisje en samen blijven een voorwaarde, maar dat is belangrijk voor de konijnen. Een huisje bij jullie in de buurt is alleen belangrijk voor jullie.

Nou ja dames, eigenlijk zijn al die dingen al wel tegen jullie gezegt. Ik denk dat jullie ook wel weten dat dit de grens is, dat je nu actie moet ondernemen om te voorkomen dat er nog zoiets gebeurt. Maar het blijft natuurlijk een moeilijke beslissing, heel veel succes en sterkte ermee nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Britt en Claire.. Alsjeblieft, wordt wakker meisjes! Bedenk nu eerst eens hoeveel je per maand te besteden hebt en hoeveel kosten elk konijn per maand met zich mee brengt. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk konijnen houden, maar als je Ć©cht om je dieren geeft (en dat doen jullie, dat weet ik) gun je ze toch alleen het allerbeste? Op het moment dat jullie meer konijnen houden dan dat jullie kunnen betalen, kunnen ze helaas nooit het allerbeste krijgen. Jullie kunnen ze niet eens normale medische zorg geven. Ik vind het al heel knap dat jullie bereidt zijn om, als de konijntjes over twee week nog geen huisje hebben, ze dan weg te doen, echt waar. Dat moet gigantisch moeilijk zijn. Maar misschien dat je nu ook realistisch moet zijn en het niet nog twee weken uit moet stellen. Twee weken zijn lang, twee weken gekwelt worden met het idee dat ze weg moeten, twee weken de tijd om van gedachten te veranderen terwijl jullie diep van binnen ook wel weten dat dit het allerbeste voor ze is. Doe dat jezelf en je konijntjes niet aan. Bovendien zoeken jullie nu al best lang naar een huisje, als er nog kennissen waren die een koppel wouden, hadden jullie die toch al wel gevonden? Nogmaals, ik begrijp het echt, ik ben ook gek op mijn dieren en als ik ze Ć©cht niet kon verzorgen en ze toch weg moest doen, zou ik dat ook verschrikkelijk vinden en zo lang mogelijk uitstellen. Daarnaast zou ik ze ook alleen aan bekenden meegeven. Maar ik weet niet of jullie op dit moment zoveel eisen kunnen stellen, natuurlijk is een goed huisje en samen blijven een voorwaarde, maar dat is belangrijk voor de konijnen. Een huisje bij jullie in de buurt is alleen belangrijk voor jullie.

Nou ja dames, eigenlijk zijn al die dingen al wel tegen jullie gezegt. Ik denk dat jullie ook wel weten dat dit de grens is, dat je nu actie moet ondernemen om te voorkomen dat er nog zoiets gebeurt. Maar het blijft natuurlijk een moeilijke beslissing, heel veel succes en sterkte ermee nog.

Ik sluit me helemaal bij je aan Dollie, je verwoord precies wat ik ook denk. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook begrepen dat het om vier konijnen zou gaan. Als je 7 konijnen overhoud is dat nog heel veel. 5 is eigenlijk al veel als je niet veel geld hebt voor de dierenarts. Ik vind het jammer als je op je besluit terug komt om 4 konijnen af te staan. Bovendien vraag ik me dan af of mensen daar nog wel zo'n afstand voor willen rijden. Zij rekenen er ook op dat ze dan 4 konijnen helpen, en jullie daarmee uit de moeilijkheden. Maar met 7 konijnen ben je nog niet uit de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij willen ze Snip en Snap perse in de buurt houden, en twee andere konijnen op laten halen om naar Den Haag te laten brengen. :s

Zelfs vijf konijnen vind ik al erg veel als je weinig inkomsten hebt. Er zijn zelfs volwassenen met een goed, vast salaris die een tweede konijn al niet eens aandurven omdat ze dan niet meer kunnen instaan voor alle dierenartsrekeningen als er ooit iets zou gebeuren. Ik snap niet hoe twee meisjes denken met hun krantenwijk zeven of vijf konijnen te kunnen onderhouden (en ze alle zorg te geven die ze nodig hebben, dus Ć³Ć³k het bezoek aan de dierenarts!). En dat alleen maar uit egoĆÆsme... :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al iets gelezen over mijt, daar begint het al. Meiden, wees verstandig en maak een beslissing die het beste is voor de konijnen, niet wat jullie leuker vinden. Als je meer geld overhoudt kun je je andere dieren weer iets extra's bieden en natuurlijk het allerbelangrijkste: in de toekomst wƩl de DA kosten betalen. Ik snap sowieso niet dat jullie ouders het toestaan om zoveel konijnen te houden terwijl ze, wanneer de kosten hoog oplopen, maar gewoon de kop in het zand steken en voor de makkelijkste keuze gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nu weer : jullie mochten 2 konijnen, en Snip&Snap blijven in de buurt, want dat zijn al onze konijnen !!!!!

anders gaan er geen 1 weg, als jullie ze willen ophalen prima, maar je krijgt er maar 2 mee en anders helemaal geen kan ook ! :)

en waarom halen jullie telkens mijn ouders erbij ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nu weer : jullie mochten 2 konijnen, en Snip&Snap blijven in de buurt, want dat zijn al onze konijnen !!!!!

anders gaan er geen 1 weg, als jullie ze willen ophalen prima, maar je krijgt er maar 2 mee en anders helemaal geen kan ook ! :)

Waar slaat dit nou weer op???:grrrrrr: Je doet %#$@%%^ of mensen hier jullie konijnen zo graag willen hebben. Dat doen ze niet voor zichzelf hoor, al lijk je dat wel te denken, dat doen ze om jullie konijnen te helpen, voor er weer een of twee of weet ik hoeveel afgemaakt moeten worden!!! Snap dat nou toch eens een keer!!

En waarom we jullie ouders erbij halen: omdat jullie nog niet oud en wijs genoeg zijn om zelf de verantwoordelijkheid voor al die dieren te dragen. Dat blijkt keer op keer op keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon? Ik vind dit een beetje onbeschoft, zo'n reactie. We willen jullie alleen maar helpen, hebben het beste met jullie konijnen voor. Het is jammer dat je niet inziet dat het zo niet kan. Jullie ouders zijn ook verantwoordelijk, het was overigens je moeders beslissing om Chance in te laten slapen terwijl hij makkelijk geholpen kon worden? Raar trouwens dat jullie daar geen inbreng in hebben als jullie wƩl het geld hadden voor deze ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm Britt, waarom ze jullie ouders er bij betrekken?

Omdat jullie minderjarig zijn en dus niet alle keuzes zelf kunnen en mogen maken, jullie ouders jullie financieel niet helpen waardoor jullie konijnen ingeslapen worden als keuze van jullie ouders en omdat jullie ouders jullie zo veel konijnen laten hebben waarvoor geen verantwoording wordt genomen.

Je reactie van je mag er 2 hebben en anders geen vind ik een hele rare opmerking.

De bbers die hier helpen doen dat niet voor zichzelf hoor... nee die doen het in de eerste plaats voor jullie konijnen en in de 2e plaats voor jullie zodat jullie niet nog meer problemen krijgen en dus meer verdriet.

Dus een wat respectvollere opmerkingen naar deze hulpvaardige mensen toen lijkt me wel op zijn plaats!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging om vier konijnen Britt, dat je besloten hebt dat er twee in de buurt moeten blijven is pas sinds vandaag dat je daar duidelijk over bent.

Dan heb je er nog steeds zeven, en je probeert al een hele tijd om ze te herplaatsen en dat lukt niet. Dus voorlopig heb je er dan nog steeds zeven. Hoe ga je dat oplossen als ze ziek worden. Weer in laten slapen?

Het valt me tegen van je, ik had gedacht dat je nu toch wel voor het belang van je konijnen zou gaan. Je zegt zelf al dat je drie konijnen kwijt bent. Die konijnen ben je niet kwijt omdat ze te ziek waren, maar omdat je geen geld had voor goede medische zorg. En nu wil je nog steeds, na dit alles, niet begrijpen dat je je andere konijnen ook tekort doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg kinderlijke reactie op een heel goed en lief aanbod..jullie nemen liever het risico om NOG een konijntje te moeten laten inslapen dan zorgen dat ze goed terecht komen?

Ook ik vond het vreselijk om te lezen dat er weer een konijntje heel erg snel ingeslapen is, terwijl er hier genoeg waren geweest die dat arme dier hadden willen opnemen om het zelf te bekostigen.

Nu kan dat niet meer en is er weer een dier onnodig het leven ontnomen, die nog een heel lang een fijn leven had kunnen hebben, denken jullie daar wel eens aan?

Dit is puur egoisme en egoisme heeft niks met liefde te maken, alleen met eigen behoefte ten koste van de dieren waarvan er geheid straks weer meer de dupe van zijn.

Applaus voor jezelf hoor, geweldig zoveel liefde als jullie tentoon spreiden, liever dieren dood laten gaan dan doen wat het beste voor ze is. Ja echte liefde spreekt daaruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet zeggen die ultimatum die britt hier stelt is uitermaat onbeschoft en zo verschrikkelijk kinderachtig....als het niet hier om konijnen ging of andere dieren zou ik persoonelijk jou niet echt willen helpen

het boeit je helemaal niet wat hier wordt gezegd of aangeboden, je puberale gedrag overheerst kennelijk de hele situatie

claire zie ik trouwens niet meer reageren...zou best willen weten of zij hier mee eens is? en wat denken de ouders hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nu weer : jullie mochten 2 konijnen, en Snip&Snap blijven in de buurt, want dat zijn al onze konijnen !!!!!

anders gaan er geen 1 weg, als jullie ze willen ophalen prima, maar je krijgt er maar 2 mee en anders helemaal geen kan ook ! :)

en waarom halen jullie telkens mijn ouders erbij ???

Sprakeloos....:bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .