Ga naar inhoud

Chance heeft een probleem met zijn gebit, zijn voortanden gaan eruit.


Claire

Aanbevolen berichten

Dat moet lukken hoor! Mazzel van Vivian (ook lid hier), heeft ook geen voortandjes meer. Zij had ook een topic met vraag naar informatie, misschien even opzoeken? :) Veel succes morgenochtend. Ik zal duimen voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijn heeft ook geen onder en boven voortanden meer.

Hij eet als een dijker en is een heel happy konijn!

Het hooi kun je in stukjes knippen. Dat is makkelijk voor Chance.

Ik he dit in het begin ook gedaan maar mijn meneer moest niks hebben van geknipt hooi en eet het dus gewoon zo...

Groenvoer en wortels moet je ook in reepjes snijden.

Je konijn werkt het eten dan met de tong naar binnen en kauwt met zijn kiezen..

geen enkel probleem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik he dit in het begin ook gedaan maar mijn meneer moest niks hebben van geknipt hooi en eet het dus gewoon zo...

Maar jou konijntje heeft ook wel een heel toegewijde partner:love:

Hij trok toch sprietjes hooi uit de bal en gaf ze aan? :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee we hebben hem na de DA gebracht,

de tanden worden eruit gehaald, voor 66,-.

alleen de kiezen zijn ook niet goed, die slijten ook niet goed af,

er komen haakjes op, en die moeten dus geslijten worden!

dat is of 1 x in 3 maanden of 1 x in half jaar of 1 x in jaar. Dat is verschillend,

het kost 45,- euro per keer, dus we komen een beetje in de problemen met het geld !

maar die meneer houd rekening met ons, en we hebben nog medicijnen van dribbel over, die moeten we er voor gebruiken. Maar anders lenen we van me ouders geld !

maar het word alvast geholpen met de tanden eruit te halen. maar daar is het probleem NIET mee opgelost,

we kunnen hem vanmiddag om 3 uur ongeveer halen. ik hoor het wel.

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Claire: Is het geen idee om met een opvang te overleggen of zij Chance willen opvangen. Niet dat ik een opvang wil opzadelen met dit probleem (absoluut niet), maar dat zij kunnen zoeken naar een geschikt baasje dat bereid is om zijn haakjes elke keer te laten weghalen.

Aangezien hij zowel problemen heeft met zijn snijtanden én haakjes, spreek je hier van een malocclusie van het gebit. Als jullie even realistisch zijn, weten jullie dat jullie dat financieel niet aankunnen.

En een konijn met haakjes laten rondlopen is niet konijnwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb HEEL SLECHT nieuws !

We hebben Chance moeten laten inslapen !!!!!!!

ik en claire wouden het heel erg laten helpen, maar het werd ons te veel. ik had er geen problemen mee, aub word neit boos.

het moest van mama, en word niet boos op mama !!!!!

Het spijt ons heel erg !, dat ik het zo moet zeggen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisjes,

Wordt het eens geen tijd dat jullie een beslissing gaan nemen die eerlijk is voor de konijnen.

Jullie kunnen het aantal dieren dat jullie hebben, financieel niet aan, dat is hier weer eens duidelijk geworden.

Is het geen tijd dat jullie de konijnen die jullie hebben opgevangen en die dus niet al van jullie waren, naar een opvang brengen?

Het verdriet dat jullie er elke keer wel van zullen hebben (van het laten inslapen van een konijn dat eigenlijk geholpen kon worden) is niet nodig, als jullie realistisch zijn en toegeven dat jullie meer dieren hebben dat jullie kunnen bekostigen. Dus begin er alsjeblieft mee om die konijnen naar een opvang te brengen. Zij zullen jullie dankbaar zijn, jullie eigen konijnen zullen de behandelingen kunnen krijgen die ze nodig hebben én jullie zullen geen verdriet moeten hebben dat niet nodig is.

Doe alsjeblieft iets aan jullie situatie en laat dit niet verder uit de hand lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap jullie reactie's HEEEEL ERG GOED. Jullie weten dat wij hem wouden laten helpen. Maar britt en ik zijn ook heeeel erg boos op mama. Ik snap mama ook niet, ons konijn, ONS geld, we mogen niet zo veel uitgeven, maarja, :(:( ik en britt wouden dat wel doen. Echt waar. Maar ik zoek nog steedas voor snibbel en snizzel een huisje. Nog steeds. Maar ik hou ze liever hier en een huisje zoeken. !

aangepast door Claire
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de woorden van zwarte panter heb ik niks toe te voegen..

Zolang jullie zoveel dieren hebben zullen jullie ook zoveel kosten hebben en blijven krijgen.

De kosten zijn te hoog voor jullie.

Hak nu eens een keer een knoop door en neem een beslissing in het belang van jullie dieren....

Breng ze naar een opvang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claire en Britt,

De vorige keer dat dit gebeurde met Champ in februari, zouden jullie een huisje zoeken voor 3 konijnen. Ik heb hier weleens een topic langs zien komen waarin jullie de konijnen aanboden, maar wat doen jullie er verder aan?!

Ik vind het héél erg dat dit nou al het 2e (of 3e?) konijntje is dat ingeslapen wordt omdat jullie het geld niet hebben of het er niet aan uit willen geven. (met jullie bedoel ik jullie gezin)

Ik denk dat jullie heel realistisch moeten zijn. Jullie moeder wil geen geld uitgeven aan de konijnen (qua medische hulp).... Wat is er dan belangrijker? Dat jullie konijnen hebben? Of dat de konijnen in geval van nood geholpen worden?

Jullie vragen of we niet boos willen worden op jullie of je moeder. Maar ik vind het zéér verbazingwekkend dat jullie ouders het wel goed vinden dat jullie zoveel dieren hebben, maar niet dat jullie er geld aan uit geven. Ik kan daar echt niet bij.... En jullie hebben toch nog meer dieren dan alleen de 9 konijnen??? Sowieso Flodder nog... Onbegrijpelijk...

aangepast door Sabbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal waarschijnlijk hard aankomen...

Als jullie echt zoveel om jullie konijnen geven als jullie zeggen, dan nemen jullie nu een beslissing in het belang van de konijnen. En geen egoistische beslissing...

Breng die 2 konijnen alsjeblieft naar een opvang en liever vandaag dan morgen...

Wat als zij iets mankeren en jullie mogen het van je ouders niet laten verhelpen, dan is er weer een konijn dood wat eigenlijk niet zou moeten. Dan zit een konijnen 1000x beter in een opvang waar het de kans heeft op een goed nieuw huisje.

Je kan niet blijven wachten totdat iemand naar jullie komt die die 2 konijnen wilt.... Mensen moeten in het leven zelf moeite doen. Werkzoekende kunnen ook niet thuis blijven wachten en denken dat het werk naar hun toe komt, dat is een omgekeerde wereld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat kost ook weer geld.. en het hok moet dan mee, en daar krijgen we helemaal niks voor ! tog ?

we hadden ook al briefjes opgehangen van konijnen zoeken een huisje..maar ik ga er iets aan doen :(

De opvang kost eenmalig geld ja. Maar dan heb je ook geen kosten meer voor voer, DA-kosten, bodembedekking e.d...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat kost ook weer geld.. en het hok moet dan mee, en daar krijgen we helemaal niks voor ! tog ?

we hadden ook al briefjes opgehangen van konijnen zoeken een huisje..maar ik ga er iets aan doen :(

En al kost dat een beetje geld... het is momenteel de enige oplossing die rechtvaardig is voor de konijnen.

Daarnaast mag dat geld niet de reden zijn om ze geen goed nieuw huisje te gunnen. Het gaat meestal om enorm lage bedragen...als je een tijdje 2 konijnen minder te voeden hebt, heb je het geld er zo uit...

Willen jullie er nu nog geld aan verdienen door het hok te verkopen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me al af waarom het topic in het Vraag en Aanbodforum opeens gesloten was, maar nu begrijp ik het.

Jeetje zeg, ik ben (bijna) sprakeloos. Het lijkt mij het beste als jullie al je konijnen (op twee na) weg doen, want dit kan ècht niet zo! Al vraag ik me met angst en beven af wat er dan gebeurt, als een van die twee iets gaat mankeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .