Ga naar inhoud

Chance heeft een probleem met zijn gebit, zijn voortanden gaan eruit.


Claire

Aanbevolen berichten

Beste dierenliefshebbers :

Onze Chance heeft een probleem met zijn gebit, een van zijn ondertanden staat naar voren en daardoor kan zijn boventand niet goed afslijten ( schuin )

we hebben het gisteren moeten laten knippen omdat het in zijn lip groeiden ( klein wondje )

wij laten het nu eruit trekken zodra wij het geld bij elkaar hebben gespaard ( 60 euro )

het knippen kosten eigenlijk 19.50 maar we moesten 2 ijsjes halen zij hij, dat deed hij voor ons,

hoe kun je een konijn aan hooi laten beginnen te eten ?

claire-2267-albums-mijn-konijnen-picture10507-chance.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt de hooitjes klein knippen en hem er regelmatig mee pesten voor zijn neus.

Je zou het hooi ook wat vochtig kunnen maken zodat het sterker gaat geuren.

Goed dat jullie voor het verwijderen van de tanden hebben gekozen. Houd tot die tijd wel zjn ondertanden in de gaten want ze kunnen in drie weken al wel weer groeien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het proberen met het hooi, maar zijn ondertand krijgt nu ook de tijd om te groeien zij de DA.

maar ik hoop zo snel mogelijk 60 euro bij elkaar gespaard te hebben, maar ik en Claire doen telkens als wij geld krijgen van de kranten, doen we ieder 7.50 in een potje, en telkens als we wat over hebben doen we erbij, duss,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat jullie voor het verwijderen van de tanden kiezen, zo heeft Chance er in de toekomst geen last meer van.

Let je wel een beetje op met het knippen van zijn tanden, Bij het knippen bestaat de kans dat er een tand verkeerd afbreekt of dat ze splijten. De meeste DA'en kiezen er voor om de tanden te slijpen i.p.v. te knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat jullie sparen!

Inderdaad kan slijpen beter zijn dan knippen.

Mijn nijn at ook nooit hooi, maar ik heb een kleine zak Nature's Promise / Timothy Hay gehaald op de Berg en Dalseweg in Nijmegen (zie google voor naam vd zaak).

Daar is 'ie helemaal gek van!

Een zakje daarvan is duurder dan gewone hooi, maar met 1 konijn is dat te overzien (prima als je 'm 2 handjes per dag geeft, dat is iig al een begin).

Tandjes trekken incl narcose, is dat €60,-? Hmm, dat valt dan nog best mee of?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij weten jullie al dat Chance problemen heeft met de tanden ?

1 ondertandje staat naar over, en 1 boventandje slijt niet af.

We hebben het 1 x laten knippen, maar ik heb gehoort dat dat problemen kan opleveren. Het kan splijten, en ontstekingen veroorzaken. Dus we laten de tandjes verwijderen. Dan kunnen we ook een sneller een huisje vinden ! we zoeken namelijk nog steeds een huisje voor hem. Vind het zielig als hij alleen zit. Maar we laten over een paar weken de 2 boventandjes verwijderen, en de 2 onderste tandjes verwijderen. Dan zijn de problemen omgelost. Het eet ook geen hooi. Maar dat moet wel, dus de DA zei dat ik heel weinig eten moet geven, en dat hij moet beginnen met hooi te eten. Hij doet af en toe een sprietje hooi eten, maar dat ik niet genoeg, allee konijnen van ons eten heeeel erg veel hooi :) maar de DA zei ook dat chance nog steeds heeel goed kan eten zonder die 4 tandjes :)

ik hoor het wel weer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

uum, de DA zij dat het nu goed was,

en we hebben nu al in totaal : 25.00

en over 4 a 5 weken hebben we het geld bij elkaar, en dan kunnen we het laten doen,

maar hij eet nog perfect !!!

hooi eet hij nog steeds niet, ook niet als ik weinig biks geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie die ontbrekende 35 euro niet even lenen van iemand (jullie ouders?), en diegene dan over 4 of 5 weken terugbetalen? Het lijkt me zo niet echt prettig voor Chance, en hoe eerder hij hieraan geholpen wordt hoe beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .