Ga naar inhoud

Gucci ziek?


Caitling112

Aanbevolen berichten

Waarom zo vijandig? Hij vraagt alleen iets dan hoef je niet meteen aan te vallen en idd de dierenarts kan soms veel geld kosten, vorig x had mijn konijn alleen een paar kale plekken ik wist zo en zo dat het vlooien ofzo was, maar d8 toch ff laten nakijken en dat alleen kostte me 20 eur zonder dat ze medicijnen ofzo geven..Hij doet toch zijn best om zijn konijn te verzorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom zo vijandig? Hij vraagt alleen iets dan hoef je niet meteen aan te vallen en idd de dierenarts kan soms veel geld kosten, vorig x had mijn konijn alleen een paar kale plekken ik wist zo en zo dat het vlooien ofzo was, maar d8 toch ff laten nakijken en dat alleen kostte me 20 eur zonder dat ze medicijnen ofzo geven..Hij doet toch zijn best om zijn konijn te verzorgen?

Heb je het hele topic gelezen of alleen een stukje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een kale plek toch iets minder zorgwekkend dan een konijn wat niet keutelt. Dan is er in de darmen iets niet goed, en daar moet echt een deskundige naar kijken, omdat het anders dodelijk kan zijn voor het konijn. Zeker als een konijn een paar dagen niet gegeten, gedronken en gekeuteld heeft kan dat heel fout aflopen!

Een kale plek zou ook nog een dag kunnen wachten, dat vind ik niet zo urgent dat je er op zondag meteen mee naar de dierenarts moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, een konijn dat niet keutelt, kan zelfs met hulp van de dierenarts nog overlijden.. Als een konijn niet eet kan het héél snel gaan. Als je denkt dat wij overdrijven, moet je je eens in de 'werking' van een konijn gaan verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je slechte ervaringen heb met een dierenarts, kijk dan of er een konijnenkundige dierenarts in buurt te vinden is, bijvoorbeeld op de lijst hier http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Of op konijnen.nl die hebben ook een lijst.

fijn die lijst... als je in drenthe woont :( (zoals ik)

zijn er echt geen konijnenkundige dierenartsen in mijn provincie? P.s. al naar de dierenarts geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een open mond dit bericht gelezen... ik vond het erg vervelend om te lezen dat je zo lang wachtte tot je met het konijn naar de DA ging.

een abses! je konijn zal veel pijn gehad hebben.

er was dus echt goed wat mis, wat iedereen hier al dacht.. ze raadde je niet voor niets aan om per direct naar de DA te gaan..

gelukkig is het goed gekomen. laat dit een les zijn en wacht de volgende keer niet meer zo lang.

hoeveel kostte dat nou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft hij niet zoveel pijn gehad vertelde de dierenarts aangezien de abces sins 1 dag gegroeit is. Eigenlijk wilde ze vandaag pas opereren. Maar omdat ik er op stond is het meteen gebeurd.

De dierenarts prees mij dat hij in een goede conditie binnenkwam. Ze vond het goed dat ik hem toch voedsel had gegeven in plaats van niets geven. Ze vertelde ook dat olvarit helemaal niet zo slecht is om te geven.

Het gaat al iets beter met hem

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..das veel geld, maar dat weet je bij aanschaf van een dier. Wij betalen veel geld voor een goede dekking van ziektekosten, dat bestaat bij dieren helaas (nog) niet. (Toch?)

Het is natuurlijk jammer dat het zo duur was, maar van de andere kant is je nijntje toch goud waard en kun je blij zijn dat het weer goed met hem gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien een rare vraag, en het gaat me eigenlijk niks aan, maar heb je een rekening mee waar alles gespecificeerd opstaat? Veel meer dan onder narcose brengen en het abces draineren en schoonmaken zullen ze niet gedaan hebben lijkt me, daarom vind ik het eigenlijk veel geld. De castratie van een voedster is veel meer werk, en dat is zo'n 100 euro goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..das veel geld, maar dat weet je bij aanschaf van een dier. Wij betalen veel geld voor een goede dekking van ziektekosten, dat bestaat bij dieren helaas (nog) niet. (Toch?)

Het is natuurlijk jammer dat het zo duur was, maar van de andere kant is je nijntje toch goud waard en kun je blij zijn dat het weer goed met hem gaat!

je kunt je kat, hond en ook konijn verzekeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .