Ga naar inhoud

Gucci ziek?


Caitling112

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

ik heb een konijn Gucci. Sinds een paar dagen eet hij niet meer, en hij peopt en plast niet meer. IK was laatst 2 dagen weg en merkte daarna dat hij niet had gegeten en amper drinkt.

Hij eet helemaal geen biks meer. Ik heb een grote groene zak speciaal voer dat een beetje naar spinazie ruikt, normaal eet hij heel veel maar hij eet dit helemaal niet meer.

Hij eet wel een droog koekje. Hij eet sla en hij eet brood. Maar hij eet helemaal geen konijnenvoer meer.

Heeft iemand tips of dezelfde ervaring? Het liefst ga ik niet naar de Dieren arts i.v.m met slechte ervaringen met het vorige konijn.

HELP

Groetjes Caitlin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je zegt dat hij wel eet, maar niet poept. Dat wil zeggen dat het voer op een of andere manier niet doorkan, ik gok op gas of een verstopping, hoewel ik natuurlijk niets kan zeggen.

Ik weet niet of je bij verstopping mag masseren, misschien dat iemand dat kan vertellen? Dan kun je dat doen voor het geval dat het gas is.

En dan heel snel naar de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens dat er dan een bobbel moet zitten. Maar ik dat had hij niet. Hij is heel schoon en likt zich zelke keer, is dat niet een goed teken?

Ik heb ook zijn bekkie na gekeken en zijn tanden zijn gewoon normaal

Eerst en vooral, er moet geen bobbel zitten...

En ook tanden kan jij niet zomaar nakijken... Zelfs een DA kan zonder narcose niet alle tanden goed bekijken.

En hoe spijtig het ook is dat je slechte ervaringen hebt met een DA, sommige DA'en zijn niet konijnkundig genoeg...zit er nu echt niks anders op dan ONMIDDELLIJK de dienstdoende DA te bellen en hopen dat je op een KKDA uitkomt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat hij wel eet, maar niet poept. Dat wil zeggen dat het voer op een of andere manier niet doorkan, ik gok op gas of een verstopping, hoewel ik natuurlijk niets kan zeggen.

Ik weet niet of je bij verstopping mag masseren, misschien dat iemand dat kan vertellen? Dan kun je dat doen voor het geval dat het gas is.

En dan heel snel naar de DA!

Er moet eerst geweten worden wat er met het konijn aan de hand is, dus het moet eerst absoluut een DA zien.

Masseren kan idd ook bij een verstopping. Maar als het konijn in kwestie misschien haakjes heeft en daarom geen biks meer eet en niet keutelen als resultaat, kom je met masseren nergens...

Sorry het klinkt mss cru, maar zonder medische hulp ga je er echt niet komen als hij al een paar dagen niet keutelt...

En eet hij wel hooi? Dit is iets wat ik in het hele verhaal niet terugvind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen dood konijn wilt, ga dan zo snel mogelijk naar de dierenarts. Ik snap trouwens ook niet waarom je dat menseneten geeft want dat is ook enorm slecht voor konijnen ( alhoewel een stukje brood af en toe wel kan, maar koek????!!! ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .