Ga naar inhoud

Konijn lust geen hooi


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het eten van hooi is bij ons ook altijd een heet hangijzer. die van mij eten het alleen als ze echt honger hebben en er niks anders te eten is...maar aangezien mijn nijntjes nog maar 12,5 week zijn wil ben ik steeds bang dat ze te weinig krijgen als ik ze minder biks geef. Wel eten ze veel groente en een beetje fruit waar ze goed tegen kunnen en ze keutelen ook prima. dat zijn dan in ieder geval weer wat vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook het gevoel dat ze altijd honger hebben, ze eten echt veel hooi sinds hun dieet en de biks worden echt letterlijk met mijn vingers erbij opgegeten...

Maar, dat is alleen maar toneelspel denk ik dan. Ze krijgen echt genoeg, en hooi vult net zo goed! Biks zijn natuurlijk lekkerder...Denk maar aan kleine kindjes, die willen hun avondeten niet maar toetjes, daar hebben ze altijd wel een plekje voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik heb hem net 25 gram ss gegeven. Hij kwam nog even bedelen om z'n oude eten, maar dat hield hij al snel voor gezien. Hij zit nu vrolijk zijn bakje met alleen ss te eten. Nu maar hopen dat ik morgenochtend minder hooi zie liggen dan dat er nu ligt.

@rian

Het is echt toneelspel lijkt het wel ja. Hij nam net niet gelijk een hapje van zijn voer maar kwam eerst naar mij en ging kauwbewegingen maken en met z'n tong een beetje raar doen. Zo doet hij altijd als hij om eten komt vragen. Toen hij doorhad dat er iet meer z'n hok binnenkwam is hij toch maar gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik heb toevallig pas geleden een zak hooi met alpenkruiden (o.i.d.) gekocht, en dat vinden ze inderdaad een stuk lekkerder dan hun gewone hooi! Sterker nog; als ik die twee soorten een beetje probeer te mengen vissen ze gewoon de lekkere soort er als eerste uit! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik heb toevallig pas geleden een zak hooi met alpenkruiden (o.i.d.) gekocht, en dat vinden ze inderdaad een stuk lekkerder dan hun gewone hooi! Sterker nog; als ik die twee soorten een beetje probeer te mengen vissen ze gewoon de lekkere soort er als eerste uit! :mdr:

inderdaad, bij mijn konijntjes is dit juist hetzelfde. Als ze horen dat ik de zak met hooi open dan beginnen ze al rondjes te lopen in hun hok :)

Een heel verschil dan toen ik hen gewoon hooi gaf. Dat aten ze enkel als ze echt niets anders meer hadden om te eten. Nu zullen ze zelfs eerst aan het hooi beginnen voordat ze hun biks opeten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dan heb ik nu eiglk ook een vraag

ik gaf eiglk gewoon stadaard 25 gram ss voor 2 konijnen

dit doe ik dus verkeert?

mijn konijn woog de laatste keer dat hij bij de da is geweest en dat was op 20 maart 2009 woog hij 1.750 kg hoeveel ss zou ik dan moeten geven ik heb inmiddels nog een konijn bij en ik weet niet hoeveel zij weegt maar neem aan dat zij iets zwaarder is ..

van mij krijgen ze geen groen voer..

groetjes marijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even ik heb even in zijn proffies boekje gekeken (paspoort) die ik mee kreeg bij de opvang zij weegt 1.83 kg ze zitten samen dus ben graag benieuwd hoeveel ss ik ze dan eiglk had moet geven ze krijgen dus sochtends en savonds ss 25 gram en dus niet per kilo van de nijnen

bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er ook problemen mee, nul hooi eten..

Dan maar minder hard voer (ik geef 2x per dag, 1x biks en 1x SS).

En dan echt niet veel.

Inmiddels gaat hij wel op zoek en eet hooi. Het heeft niet zijn voorkeur, want als ik hard voer neerzet dan knalt ie er in alsof hij 3 weken niks gehad heeft.

Toch streng zijn, gewicht in de gaten houden en dan neemt ie uiteindelijk hooi.

Veel konijnen zijn verwend met makkelijk voedsel (biks) en moeten dan overschakelen.

In het begin moest ik het hooi marineren met appelmoes, maar dat doe ik niet meer.

Vers ruikend hooi regelmatig geven en minderen met biks.

Hoe zielig het ook lijkt te zijn.

Een konijn is soms net een mens en neemt je in de maling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanhouder wint! Echt, ze proberen je gewoon uit. Ze zijn heel slim. Eenmaal toegegeven, weten ze dat ze door hardnekkig "nee te zeggen" hun zin krijgen.

Ik trap er hier niet meer in haha, hoe zielig ze me ook aan zitten te kijken 's avonds en rondjes beginnen te springen (doen ze als ze biks krijgen), ik geef ze dan extra hooi en... ze zijn stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ghehehe :P konijnen :P

wist je terouwens dat konijnen ook kunnen zeuren :P

ze zitten namelijk t liefst de hele tijd bij de kast waar de brokjes liggen:P

en als ik aan het eten ben kijken ze je aan zo van eej en wij dan :P lol

konijnen zijn zo lieeff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn krijgt nu al een aantal dagen 25 gram biks en een bakje groenten per dag. Hij eet nog steeds geen hooi (of in ieder geval niet merkbaar). Hij heeft vandaag wel heel de dag gras zitten eten. Ik merk dat hij minder keutels heeft nu hij minder biks eet. Is dat normaal? lijkt mij wel, maar het is wel bijna de helft minder denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En sommige konijnen weigeren gewoon pertinent hooi te eten wat je ook doet.

Ik heb er hier 3 zitten die het nooit hebben gegegeten en ook weigeren te eten.

Ze hebben nog nooit last gehad van haakjes en zijn net zo gezond en fit als de andere konijnen.

Haakjes heeft ook gedeeltelijk te maken met aanleg, stand van de tanden, als die fout is en ze eten te weinig om dat af te slijten ben je wel aan de beurt.

Bij die 3 blijf ik stug hooi ophangen in het hok maar dat ze al jaren geen hooi hebben gegeten daar zie ik absoluut geen nadelige gevolgen van in hun terug.

Overigens krijgen de konijnen hier alleen maar kruidenhooi.

aangepast door Mireille
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier 2 die geen hooi eten die zitten op ss.Daar daar meer vezels in zitten en daar doen ze het goed op.

Ik hoor hier diverse mensen 25 gram bix per kilo konijn prima maar wel een soep bord groen er naast dan.....voor dat wederom mensen hier dieren te weinig gaan geven.

het hollander konijntje waar dit toppic om begon doet het prima op 75 gram bix en groen.Hij is prima op zijn gewicht mijn complimenten!!!

En het heeft te maken zijn ze groot gebracht met hooi of niet......

eten ze het wel of niet.Ze kunnen zonder als ze het niet willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .