Ga naar inhoud

Wat is SS


Axelle

Aanbevolen berichten

is goed voor als nijnen geen hooi willen eten, kost heel duur!

Het is behoorlijk prijzig ja, vooral als je er 4 hongerige magen mee moet vullen. Maar als je één of twee konijntjes hebt, die moeilijke eters zijn of gevoelige darmpjes hebben (komt redelijk vaak voor bij nijntjes), is SS een uitkomst. Ik heb hier twee zakjes staan, en ik gebruik de korrels als snoepjes en beloningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je SS gewoon in de dierenwinkel kopen? Hoe duur is het ongeveer? Misschien dat ik het ook ga kopen :)

In de meeste wel, ik koop het bij de ranzijn. Het is wel prijzig, voor een zak van 3 kilo betaal ik 12-14 euro geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grote zak gekocht van 10 kg en die is €37,50.

Onze konijnen zijn geen grote eters, dus ik denk dat ze er zeker een half jaar tot een jaar mee kunnen doen (geen idee, dit is de eerste zak).

Wel kost zo'n grote zak bij de dierenwinkel tussen de 45 en 50 euro. Dan kun je beter even op internet naar een aanbieding in de buurt zoeken. Ik heb de grote zak bij iemand in (noord)Limburg gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is behoorlijk prijzig ja, vooral als je er 4 hongerige magen mee moet vullen. Maar als je één of twee konijntjes hebt, die moeilijke eters zijn of gevoelige darmpjes hebben (komt redelijk vaak voor bij nijntjes), is SS een uitkomst. Ik heb hier twee zakjes staan, en ik gebruik de korrels als snoepjes en beloningen.

Ik geef Indy die problemen met z'n kiezen heeft (gehad) nu de helft van zijn dagelijke portie SS, dat is 15 gram. Heb nu momenteel een zak van 1,5 kg maar neem aan dat 3 kg naar verhouding ietsje goedkoper is.. Maar goed, 1500 gram gedeelt door 15 is 100 dus ik zou er zo 100 dagen mee kunnen doen, dat zijn nog geen vier zakken per jaar, dus eigenlijk valt het wel mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei mijn nijnen eten SS, dat aten ze al in de dierenwinkel..

Mijn dw heeft zo'n schepbak met SS, hoef ik niet zo'n grote zak te kopen, hihi..

Het is inderdaad prijzig, maar heb het wel voor ze over, want ze zijn er dol op en hebben verder nooit problemen. Ik blijf er dus bij zweren, haha.

Al zijn er genoeg andere goede merken voer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .