Ga naar inhoud

Help weet niet wat ik moet doen, konijn eet en drinkt niet!!


suzanne24

Aanbevolen berichten

Update Nijntje:

Helaas Nijntje gaat weer achteruit. Stopte vandaag ineens met vrolijk huppelen op het balkon en zat in een gedoken in een hoekje. Haar aangespoort tot lopen maar ze deed twee stappen en stond weer stil. Aangespoort tot eten maar ze liet weer alles staan,ook drinkt ze weer niet. Ik heb haar opgepakt en ze stribbelde niet tegen wat ze de laatste twee dagen wel weer deed. Haar buikje is weer keihard en ze is weer aan het knarsen tanden. Meteen actie ondernomen, pijnstilling gegeven en masseren en toch maar ananas sap geven omdat ik prozym nog niet binnen heb. Ze krijgt al medicijnen om haar darmen op gang te helpen maar dat blijkt nu dus ook niet te helpen. Daarna water gegeven en een beetje dwangvoer. Daarna even op schoot gezet op fleece deken om goed te kunnen masseren, merkte de eerste keer dat er belletjes onder mijn vingers weg schoten maar dit keer is haar buik kei hard.

Heb haar nu terug in het hok gezet op de fleecedeken. Nu zag ik dat ze aan de kranten had lopen knabbelen, kan dit een verstopping veroorzaken? Zo ja hoe kan ik de verstopping ongedaan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, het kan een verstopping veroorzaken. Het is voor elk konijn verschillend welke hoeveelheid de verstopping kan veroorzaken, bij de een kan dit snel gebeuren, bij de ander kan dit na veel krant eten pas gebeuren.

Je doet eigenlijk alles wat je kunt doen nu, je hebt nog geen prozyme in huis? Het masseren is goed, zorg daarbij dat je nijn veel vocht binnen krijgt nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .