Ga naar inhoud

Nieuw hooimerk valt in de smaak


Caroline

Aanbevolen berichten

  • Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe lang doen jullie eigelijk met zo'n zak (voor 2 konijntjes)?

Want ik vind het echt wel enorm veel geld.

Ik heb de zak nu een maand, waarvan ik sinds 2 weken 2 konijnen heb. Zak is nu bijna voor de helft leeg. Het lijkt duur, maar het is kwalitatief goed hooi waar bijna elk sprietje van gegeten word, dus je gooit ook amper wat weg.

JoBoris, ik kijk vanavond voor je, ik heb het op het labeltje zien staan wat erin zat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat valt dan wel mee. Ik moet inderdaad altijd heel heel veel hooi weggooien, ze eten enkel de lekkerste sprietjes.

En ze eten het ook veel liever van de grond dan uit de hooibal ofzo, dus er ligt hier altijd overal hooi in het rond, wat mijn vriend niet zo fijn vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook een beetje te bedenken hoeveel ik hieraan kwijt ga zijn :s

Misschien kan ik het gaan mengen met het kruidenhooi wat ik nu heb, om toch wat goedkoper uit te zijn?

Ik vind het belachelijk veel geld, en heb sinds Zondag een 2e konijntje erbij, dus moet nu alles dubbel rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben razend benieuwd...ben zo gek geweest om voor de tweeling 3 zakken hooi uit de VS mee te brengen...daar zit minder alfalfa in nl en is volgens het koppel van Esther héél erg lekker.... Mijn vriend komt vanavônd met de auto thuis en dan kan ik het testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marielle het is 3 kilo hooi he! Dit hooi is omgerekend 2.50 per 500 gram en omdat je vrijwel niks weggooit vaak nog goedkoper dan kruidenhooi. Bij mij weigeren ze trouwens hun kruidenhooi sinds ik dit hooi heb :$

Hmm ,als je het zo stelt klinkt het beter idd :D

En ben bang dat ze hier hun kruidenhooi ook laten staan haha!

Weet iemand trouwens of dit ooit in winkels zoals bv. discus verkocht gaat worden?

Om het nou elke keer online te bestellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben razend benieuwd...ben zo gek geweest om voor de tweeling 3 zakken hooi uit de VS mee te brengen...daar zit minder alfalfa in nl en is volgens het koppel van Esther héél erg lekker.... Mijn vriend komt vanavônd met de auto thuis en dan kan ik het testen...

Pas daar maar mee op :whistle2:

Binnenkort kan je elke keer naar de VS voor hooi...

Ik heb het hooi van bunny nature nu ook, maar echt super dol zijn ze er niet op, ze verkiezen meer dan duidelijk het thimothy hooi wat werkelijk tot op het laatste sprietje op gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: jaaa....daar vrees ik ook voor...maar dat regel ik dan wel...

Het was daar trouwens ook al redelijk duur hoor Loes. Ik heb 15 dollar voor een zak betaald. Vermits alles daar voor de rest zo enorm goedkoop is, is hooi in verhouding dus duur. Die DA rekent dus eigenlijk niet teveel aan....

Anders moeten we eens bekijken of we een container kunne laten overkomen en verder verkopen? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou nog niet eens zo'n gek idee zijn Caroline!

Ik heb het net toch maar besteld, ben erg benieuwd!

Ik zocht op hun site naar de contact gegevens, omdat ik ze eigenlijk wilde bellen, maar ze zitten in Duitsland toch?

Aangezien ik zeer dicht bij de grens woon, kan ik er misschien ook gewoon even heenrijden, en meteen een paar zakken halen.

Wat is Thimothy hooi dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha...hij verkoopt volgens zijn site ook zakken van 22.72kg en dan wordt het meer dan de helft goedkoper....

Ik weet alleen niet wat ik met zoveel hooi moet doen en waar ik het zou moeten zetten...

Hij wilt zijn producten zowel aan eigenaars als collega's DA'en verkopen....

Anders moeten we Oxbow vragen of wij het niet mogen verdelen :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hay is dried versions of timothy grass (P. Pratense), which is thought to have originated on the European continent. Early colonists to the New World brought grass seeds accidentally, inspiring significant wild growth of the grass in the US too. It was noted by the early 18th century that the grass was appreciated by grazing animals.

Although Timothy Hansen is credited with the idea of actually cultivating the grass for ha, he didn’t actually name the hay after himself. Records suggest that Ben Franklin was actually responsible for naming the hay, and praised its hardiness after planting several hundred acres of it in Vermont.

Many people who raise horses and cattle find timothy hay to be ideal as part of animal feed. It may be mixed with other ingredients, especially alfalfa and red clover. Certain domestic animals like rabbits and guinea pigs may also enjoy it as well. It is especially noted for a relatively low protein content, low moisture (which can help keep the dried grass from rotting), and high fiber content. Many animal care experts recommend it due to its seeming ease on various animals’ digestive systems and its promotion of bowel regularity.

Another reason that timothy hay may be preferable to other forms, especially legume based forms of hay like alfalfa, is because of its low calcium content. Certain animals, especially rabbits, may be prone to bladder stones and crystallization of the urine, which can lead to early death or discomfort. Vets often recommend timothy hay to avoid these problems.

Early versions of timothy hay did best on the East Coast, but there are now variants that can be grown across the US, which include “western” timothy hay. For allergy sufferers, this isn’t necessarily terrific news. Many find they are strongly allergic to the pollen of timothy grass and don’t particularly appreciate its cultivation and growth.

This doesn’t mean that timothy hay doesn’t have practical and medicinal qualities. While it may make allergy sufferers sniffle and sneeze, it does prove to be a healthy part of feed for many grazing animals. Additionally, a medicine called Grazax® is made up of extract of timothy hay and is used to help people build up a certain amount of immunity to the grass. Grazax® is taken orally, and some people do find improvement in allergy symptoms as a result of taking this medication. Others find side effects like itching of the mouth to be just as bad as the allergic reaction, and stop taking the product

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een idee natuurlijk. Je zou ook zo'n zak van 22 kg. met een aantal mensen uit dezelfde omgeving kunnen kopen en dan onderling verdelen, als dat zoveel scheelt. Hmm, misschien moet ik het ook maar eens proberen, als ze het ècht zo lekker vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas daar maar mee op :whistle2:

Binnenkort kan je elke keer naar de VS voor hooi...

Ik heb het hooi van bunny nature nu ook, maar echt super dol zijn ze er niet op, ze verkiezen meer dan duidelijk het thimothy hooi wat werkelijk tot op het laatste sprietje op gaat.

En dat zou ze erg vinden.......NOT!

Kan ze mooi meteen voor mij een paar slippertjes meenemen hahaha!

Maar ik ben om! Ik ga het ook eens bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Caroline! Weer wat wijzer :)

Ik zal eens op internet wat meer info zoeken, ook over de prijzen van thimothy hooi, en waar ik het kan verkrijgen.

Misschien is het idd een optie, zoals Kiwi al zei, om met mensen uit jou omgeving de 22 kg te bestellen, het bedrag delen door de hoeveelheid mensen die het willen hebben, en dan delen maar!

En dan hoef je dus ook niet bang te zijn dat je het te lang moet laten liggen, als je genoeg animo hebt, en dus genoeg mensen die ervan zouden willen hebben, dan zit je zelf ook niet met alsnog 10 kg ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf al eens een beetje uitgezocht op dat vlak, en als persoon alleen is dat idd niet te betalen.

Bijvoorbeeld 12 kg bij 'The Hay experts' daar betaal je 60 euro verzendkosten voor...

Anders moeten we oxbow zelf eens aanschrijven...misschien kunnen we het dan wel goedkoop krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij misschien vertellen hoeveel eiwit in dit hooi zit en hoeveel ruwe vezels? Ik zit met smart te wachten op mijn zak maar ik heb geen idee wanneer die bezorgd gaat worden. Een fokker wil dit nl. graag weten.

Rohprotein:12% Rohfett: 2% Rohfasser:23% Rohasche: 7%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .