Ga naar inhoud

Nieuw hooimerk valt in de smaak


Caroline

Aanbevolen berichten

Ik heb het hooi ook besteld. Ik ben erg benieuwd. Ik koop normaal meestal kruidenhooi bij de Boerenbond of dierenwinkel en dan betaal ik ook € 2,60 - € 2,80 voor 500 gr. dus dan is dit (zonder porto) ongeveer even duur. Daar komt nog bij dat ik af en toe wel eens een zak weg moet gooien omdat het hooi muf is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 190
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hooi eten was hier ook een flink probleem.

Ik moest Kootje op rantsoen zetten en het hooi marineren met appelmoes etc..

Ik heb 4 soorten geprobeerd maar nu na een aantal maanden eet hij ineens het 'gewone' hooi wat we gekocht hebben toen we hem hier kregen.

Naast groenvoer geef ik hem 1x per dag een beetje standaard biks (20 gram) en 1x Sience sellectiv (ook maar weinig).

Hij zit dus dan hele dagdelen zonder vast voer en gaat dan inmiddels meer hooi eten.

Nu gooit hij steeds zijn voerbakje omver, dus mag hij zijn voer uit het stro gaan vissen..

Opnieuw vullen en neerzetten smijt hij ook weer om, dus hij bekijkt het maar HAHa.

Dus als ze geen hooi eten dan moet je ze naar mijn ervaring behoorlijk kort houden met ander voer.

Ze krijgen uiteindelijk meer trek/honger en nemen dan heus hooi.

De DA was met het inenten overigens erg te spreken over zijn gewicht en gezondheid.

De meeste konijnen blijken te dik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn wilde ook niet echt veel 'gewoon' vitakraft hooi eten... nu heb ik een zak puik kruidenhooi (paardenbloem) en die eet ie wel met smaak. Kun je die ook dagelijks geven zodat hij in ieder geval wat hooi eet? Of 'verwen' je hem dan te veel?

Als je nijn dat goed eet zou ik hem dat rustig dagelijks geven. Mijn vorige nijntje wilde ook niets anders dan kruidenhooi. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie het in huis hadden? Ik wil het ook gaan bestellen maar ik heb nog geen ervaring met Zooplus. De een zegt dat ze snel leveren en de andere zegt weer dat ze dagen moeten wachten.

Het heeft hier 8 kalenderdagen geduurd van bestelling (ik had gekozen via overboeking, dat kost sowieso meer tijd met administratie) en er was tussendoor ook nog een feestdag. Uiteindelijk dus 5 werkdagen. Dit hadden er 4 kunnen zijn, want het pakket is vrijdag al aangeboden maar toen was er niemand thuis.

Nijn heeft de eerste dagen het hooi een beetje genegeerd, maar meneer begint nu langzaamaan toch wel hooitje voor hooitje te eten. Hij heeft de afgelopen dagen een aantal slechte buien gehad met eten maar begint nu weer wat te eten gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft hier 8 kalenderdagen geduurd van bestelling (ik had gekozen via overboeking, dat kost sowieso meer tijd met administratie) en er was tussendoor ook nog een feestdag. Uiteindelijk dus 5 werkdagen. Dit hadden er 4 kunnen zijn, want het pakket is vrijdag al aangeboden maar toen was er niemand thuis.

Nijn heeft de eerste dagen het hooi een beetje genegeerd, maar meneer begint nu langzaamaan toch wel hooitje voor hooitje te eten. Hij heeft de afgelopen dagen een aantal slechte buien gehad met eten maar begint nu weer wat te eten gelukkig.

Oké... dank je voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij pets place hebben ze het niet.

Ik vind de prijs best meevallen. Als ik de hoeveelheid vergelijk dan he. Normaal een zak bevat al veel gruis. Ik ben er dan snel doorheen. Deze zak kan ik volgens mij echt lang mee doen, ondanks dat ze er veel van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor bij velen dat de nijnen wel stro eten maar geen hooi. Zou dat zo'n probleem zijn dan? In stro zitten toch ook veel vezels enzo..?

Was vandaag in de dierenwinkel en vroeg hiernaar, omdat mijn nijn ook stro eet in plaats van hooi.. :arf:

En daar vertelden ze me dat ik het stro dan maar weg moest halen (Dit kon, omdat mijn nijn binnen zit en stro alleen maar gebruikt zou worden als warmte..)

Ze vertelde me dat er in stro te veel stof zit ofzo.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het zo: "Als ik 5 zakjes kruidenhooi ben ik ook 15 Euro kwijt en heb ik nog 500 gram minder." Ik ga het binnenkort bestellen. Leuk en gezond verjaardagscadeautje. ;)

Zo heb ik ook gerekend. Toen die baal hier arriveerde dacht ik meteen "dit was de juiste beslissing".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik ook gerekend. Toen die baal hier arriveerde dacht ik meteen "dit was de juiste beslissing".

Noem het idd maar gerust een baal :mdr:

Het is hier net 1min geleden geleverd. Heeft nogal lang geduurd, er was volgens zooplus ergens een foutje gebeurd... dus ik had ondertussen nog hooi bijgekocht...ik denk dat ik dus een tijdje toekom.

Ik ben benieuwd of ze hier even enthousiast zijn als bij jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem het idd maar gerust een baal :mdr:

Het is hier net 1min geleden geleverd. Heeft nogal lang geduurd, er was volgens zooplus ergens een foutje gebeurd... dus ik had ondertussen nog hooi bijgekocht...ik denk dat ik dus een tijdje toekom.

Ik ben benieuwd of ze hier even enthousiast zijn als bij jullie.

Ziet het er niet zo uit dan als op de site van Zooplus? Zou je er anders een foto van kunnen maken? Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt hier een pakje klaar voor Hypoliet , moet alleen nog is op de post geraken...

Merlot heeft er ook een week zijn neus voor opgehaald en nu is hij over de streep...Clicquot at het eerst alleen rechtstreeks uit het zakje, uit de hand zijn gedroogde aardbeien nl ook niet lekker...

oh...ik lees dit nu pas. Heb het net even aan meneer verteld en hij voelt zich vereerd!

En Eufrasie is het volmondig met Clicquot eens :yes: ze vindt gedroogde appelschijfjes uit het zakje ook véél lekkerder dan uit de hand...

Oh ja, ik heb voor de tweeling ook nog iets... moet het alleen nog gaan afhalen :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .