Ga naar inhoud

Vraagje......


Iren

Aanbevolen berichten

Een virus dat berucht is vanwege zijn vermogen om snel zijn kapsel te veranderen is HIV. Dat verandert zelfs zo snel dat het immuunsysteem er geen antwoord op heeft. Normaal gesproken verandert een eiwitkapsel van een virus niet erg snel.

Ehm het kan best zijn dat er niks van klopt wat ik denk hoor, want wat weet ik er nou van :he: maar zoals ik dat lees en opvat is het dus vrijwel onmogelijk om een vaccin tegen HIV te 'ontwerpen'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een virus kan je net wel inenten! Zoals Petra al gezegd heeft.

Maar ik wil gewoon even melden, dat tetanus niet door een virus wordt veroorzaakt, maar door een bacterie, Clostridium Tetani. Er wordt bij tetanus ingeënt tegen de tetanus-toxines ipv tegen de bacterie zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sabbie en lianne...ik weet ook wel dat ik me er niks van aan moet trekken....maar ze treiteren me er meer mee in de term van dat ze heel nonchalant het nummer "Flappie" gaan zingen enzow....

En ik heb wel een manager bij mij te pakken genomen want ze vroeg woensdag ( een dag nadat ik droppie in had laten slapen) heel nonchalant van jah maar je hebt je konijn dus in laten slapen ....en hoe doen ze dat dan???

Nou die opmerking kwam dus heel hard aan...want ik vind niet dat zoiets vraagt.

Toen heb ik gewoon gezegd van nou ik zal morgen wat chemische middeltjes meenemen en dan zal ik het bij jou doen!!! weet je ook meteen hoe het voelt!!!!..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petra ik zou het anders wel verrekte ideaal vinden als er een vaccin tegen HIV werd uitgevonden, in mijn beroep bijv. is een besmetting niet bepaald vrij makkelijk te voorkomen, ik moet ook mee HIV patienten doen en een vuile naald of scherpe haak hangt zo in je vinger! Vervelende toestanden zijn dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijsneus :P

Tja, er zijn natuurlijk altijd enkele situaties te bedenken waarbij je het niet zelf in de hand hebt, maar daarvoor kun je niet echt een hele vaccinatiecampagne opzetten. Vaccineren is niet helemaal zonder risico, dat doe je dus alleen als het gevaar van niet vaccineren groter is dan het gevaar van wel vaccineren.

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .