Ga naar inhoud

-update: Eufrasie blind


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Jeetje Loes.... ben even helemaal bijgelezen en wat een toestand weer!

Bewonderenswaardig!

Toen Floes blind is geworden heeft ie 2 keer een injectie met dexamethason en 2 keer een injectie met vitamine B gehad.

Nadien heb ik m nog drie maanden vitamine B in tablet vorm moeten geven.

De eerste dagen merkte ik dat hij vooral heel rustig was... Je zag gewoon dat hij zoekende was en alles met zijn kin markeerde.

Inmiddels kan ie goed met zijn beperking leven. Hij springt ook op hun huisje en rent door het hok.

Belangrijk is om niet teveel in het hok te leggen en niet vaak de indeling te veranderen.

In zijn eigen omgeving kan Floes zich heel goed redden, maar als hij bijvoorbeeld naar de dierenarts moet en hij dus in een voor hem vreemde omgeving geplaatst word, dan zie je gelijk dat ie geen klap ziet...

Heel veel succes en beterschap voor Eufrasie! Nogmaals Petje af voor jou en je nijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt Kelly!

Ze heeft vandaag haar 3e en laatste injectie corticosteroiden gehad (waarschijnlijk dexamethason, maar daar ben ik niet meer zeker van).

Je merkt wel dat ze zoekt en ze markeert ook heel duidelijk.

De eerste 2 dagen was ze nogal 'gefrustreerd', maar nu is ze weer wat rustiger.

Niet veel in het hok leggen is nogal moeilijk aangezien ze gewoon loslopen.

Momenteel loopt ze ook enkel rond in de keuken (waar ze dag en nacht zitten) in de rest van het huis heb ik ook het idee dat ze een beetje verloren is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De langverwachte uitslag...

Eufrasie is positief voor EC.

En ik heb nog mooi nieuws ook...

Volgens mij ziet Eufrasie echt terug iets.

Ze is vanmorgen uit de keuken 'ontsnapt' en ze lijkt binnen haar weg toch terug redelijk goed te vinden (toch zeker te goed voor een volledig blind konijn). Dit weekend lukte het haar binnen duidelijk niet.

Ze loopt wel nog tegen dingen aan en soms lijkt het of ze dingen nog niet (goed) ziet, maar hier ben ik al echt blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Ik heb deze avond nog met mijn DA gebeld.

Als ik soms twijfel of ze terug ziet, is er een mogelijkheid dat haar zicht al dan niet gedeeltelijk hersteld. 2/3 weken na de start van de behandeling zou duidelijk moeten zijn in welke mate haar zicht hersteld is en dus ook wat de blijvende schade aan haar zicht zal zijn.

Het is dus nog even afwachten. Binnen een paar weken wordt ze helemaal gecontroleerd door de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eufrasie doet het wel goed.

Volgens mij ziet ze, maar geen idee in welke mate, dat zal binnenkort duidelijk worden. Op sommige momenten is het duidelijk dat ze iets ziet, op andere momenten is het dan weer duidelijk dat ze niet goed ziet.

In het algemeen doet ze het wel duidelijk veel beter.

Ze eet goed en is ook al terug lichtjes aangekomen (wat wel mocht).

En ook haar vacht staat terug mooi.

Oh ja…ze is ook terug in staat om dingen te vernielen:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .