Ga naar inhoud

Nijn ziek - aan de dunne


Vennetje

Aanbevolen berichten

Heeft je reguliere DA je konijn niet gezien of de vervanger niet? Als je konijn niet onderzocht is door een DA zou ik dat maandag alsnog laten doen. Ik vind dat je over de telefoon geen juiste diagnose kan stellen. Aangezien je konijn nog niet beter is en hij zich soms beter maar ook slechter voelt, zou ik uit laten zoeken bij de DA waar hij last van heeft. Kan allerlei zaken zijn en daar wordt dan de medicatie op afgestemd. Succes en beterschap voor je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Protexin is een middel om de natuurlijke darmbalans te herstellen.

Het middel kan bij diarree ondersteuning bieden, maar het is geen geneesmiddel in de zin, dat het de bacterie of parasiet wegneemt.

Protexin is een biologisch product.

Ik vermoed net als Caroline eerder een bacterie of parasiet.

Ik zou als je morgen naar de dierenarts gaat(wat je zeker moet doen!) alvast een vers hoopje natte poep meenemen van je konijn.

De dierenarts kan deze dan op parasieten onderzoeken!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da vijlt de haakjes gewoon weg. We hoeven Stamper niet achter te laten ofzo, maar hij zet een klemmetje op zijn gebit ( hij wordt goed vastgehouden door de da assistente ) en dan gaat hij vijlen. De vorige keer mocht ik zelfs meekijken hoe het eruit zag. Succes met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal worden haakjes onder narcose weggehaald.

Laatst hebben ze bij onze Kobus ook zonder narcose de haakjes geknipt en bijgevijld terwijl ik hem vasthield maar dat deed ze alleen omdat het spoed was en hij te zwak was voor narcose op dat moment.

Sommige da kiezen niet voor narcose en andere doen het alleen zonder als het konijn te vaak moet of te zwak is (is mij verteld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik met het verlossende antwoord :mdr:

(tromgeroffel)

Nijn heeft een roesje gehad! Hij moest daarom bij de dierenarts blijven, en gisteravond konden we hem weer ophalen.

hij heeft pijnstillers meegekregen, en hij eet alweer prima!

(brokjes gaat niet vanzelf, die weigert hij wel eens als je ze voor zijn neus houd, maar wortel kan hij wel eten!)

Ben blij dat er nu weer een vrolijk konijn door de kamer rent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .