Ga naar inhoud

Nijn ziek - aan de dunne


Vennetje

Aanbevolen berichten

Donderdag was ons nijn al wat stiller, en hij had van die vieze plakpoep aan zijn pootjes. Hij at wel (niet veel)

Gisteravond zat er hele dunne poep aan zijn pootjes en kontje. Ik ben de dierenarts gebeld, en heb 2 middeltjes gekregen. Eentje tegen de diarree en eentje voor al hij niet zou eten.

Brokjes at hij niet, maar wel de olvarit die ik hem in een spuitje gaf (had de DA gezegd)

Vannacht ben ik er een keertje uitgegaan om hem wat olvarit te geven, en dat at hij weer (2 spuitjes)

Hij is nu wat levendiger da gister, en is ook uit zijn hok geklommen om ergens anders in huis te gaan zitten slapen.

Vraag: hoe lang kan ik doorgaan met die olvarit?

Ik kan event. om 11 uur terecht bij de DA, maar ik denk niet dat dat nodig is, omdat hij wel olvarit eet.

Is mijn conclusie juist?

Ik had gelezen dat je tarwezemelen door de olvarit kan doen. Moet dat?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

maak me zorgen om mijn Nijnenvriend!

Dankje!

Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom de diarree zo lang aanhoud, Nijn hier heeft dat ook wel eens gehad maar was na een dag over... ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is.

Van die tarwezemelen heb ik nooit gehoord, maar wat je wel kan doen, is hooithee maken die hij kan drinken. Gewoon hooi in een bakje doen, kokend water erop schenken, af laten koelen tot het koud is en dan het hooi eruit filteren.

Misschien dat andere meer tips hebben... In ieder geval beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad wat meer hooi proberen te laten eten, het is heel belangrijk dat er nu veel vezeltjes in de darmpjes terecht komen. Wat voor middeltjes heb je gekregen? Heeft je DA je niet aangeraden om ScienceRecovery te voeren ipv de olvarit? Met de olvarit zou ik nu stoppen. Eet hij zijn biks al, of hooi?

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites