Ga naar inhoud

Morgen castratie voedster,koorts na castratie


zwarte panter

Aanbevolen berichten

fijn dat het weer de goede lkant op gaat ,heb het hele verhaal gevolgd ,en denk reageer pas als het weer helemaal goed gaat

heeft caronline ,van hier op bb je de rekening al gestuurd hihihihihih

nee grapje ,blij dat ze je zo goed heeft kunnen helpen he .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ zwarte panter: beter geen koude compressen of i.d. tegen een wond leggen. Voor een goede, voorspoedige wondgenezing is normale kamertemperatuur van buitenaf het beste. Door koeling kan de bloedvoorziening rondom de wondranden wat afnemen (vasoconstrictie, de bloedvaatjes trekken samen) wat het wondgenezingsproces niet bevorderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eufrasie loopt momenteel rod met een sok om haar buikje...:s

Ze kon maar niet van de wond afblijven.

Ik weet alleen niet hoe lang ze deze zal laten zitten...

@Rian: Het was een beetje een foute vergelijking. Het was toen omdat de zwelling te erg was. Maar de wond deed door het koelen minder pijn. Dus ik dacht daarom te snappen waarom ze de koele bodem verkoos om te liggen i.p.v. de dekentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerst dat ze er enkel aan likte.

Maar na een goede inspectie heeft ze zichzelf toch duidelijk gebeten rond de wond.

Aan de wond zelf is ze gelukkig nog niet geweest, maar er rond dus wel...

Ik weet niet zeker of ze er echt niet aan kan.

Ze heeft haar Metacam gehad. En op zich heeft ze net ook even rondgehuppeld...maar ik heb toch nog wel het idee dat ze wat pijn heeft.

Ik zal even aankijken of de sok blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een sms gekregen van Loes, zij moet nu naar een practicum en een vriendin past op Eufrasie... Loes kan pas vanavond weer online komen.

De wond zelf was ok, ze heeft een verzachtende wondspray gekregen. Ze moet 10 dagen Baytril omwille van de koorts en een week metacam als ontstekingsremmer.

Heeft er hier iemand ervaring met koorts na castratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koorts na castratie, eigenlijk na elke ingreep, wijst op infectie! (Kom ik weer met het infectie verhaal...) Ik zou even bloed laten prikken, want als het een sepsis is ben je verder van huis. Maar verder ben ik niet bekend met dieren en ingrepen, dus even afwachten of er mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van mijn practicum. Bedankt om het al te posten Caroline!

Hoewel ik liever thuis was gebleven…betekent een practicum missen geen examen mogen doen..dus jah…:s

Zoals Caroline al zei heeft Eufrasie ondertussen wel goede zorgen gekregen.

Vannacht merkte ik dat Eufrasie nogal warm was, maar ze had op dat moment geen koorts.

Vanmorgen heb ik haar wond opnieuw gecontroleerd en deze zag er goed uit. Alleen de huid rondom was nog rood en een paar kleine wondjes van het bijten. (De sok is wel de hele nacht aangebleven.)

Omdat ze deze keer nog warmer voelde heb ik voor de zekerheid haar koorts opnieuw gemeten en nu had ze dus 40.1°C. Nog niet heel hoge koorts en ze was eigenlijk nog wel levendig, maar ik heb toch even de DA opgebeld.

Omdat ik Eufrasie ’s middags niet zelf zou kunnen opvolgen, durfde ik niet af te wachten en ben ik voor de zekerheid even onmiddellijk naar de DA gegaan.

Volgens de DA ziet de wond zelf er goed uit, maar ze had duidelijk last rond de wond (waarschijnlijk omdat ze daar pijn had en ook door irritatie van het wegscheren van het haar). Koorts na een operatie hoort niet dus daarom heeft ze ook antibiotica gekregen. Caroline heeft jullie al verteld wat ze precies krijgt.

Normaal zou ze nu sneller moeten opknappen.

@Kelly1986: Ik heb nagevraagd of het een reactie op de hechtdraad zou kunnen zijn, maar dat zou het volgens de DA niet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk hebben jullie de koorts snel onder controle en is ze vlug weer zichzelf!

Onze Fuz heeft na een operatie iid heel erg zitten bijten. Eerst aan de wond en toen een hele grote wond erboven.

Hij beet zijn sok stuk dus moest hij idd een kapje op. Dan zien ze er ongeveer zo uit: 1_10062008053.jpg

Ik wil nog wel 1 tip geven, doe de sok niet uit voordat de wondjes helemaal genezen zijn want dan heb je kans dat ze de wondjes weer opnieuw open bijt. Dat deed Fuz ook.

Succes met Eufrasie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig bijt Eufrasie haar sok niet stuk en krijgt ze hem maar zelden uit. Maar ze zal hem toch een tijdje moeten dragen. De wond is 3-lagig gehecht, maar telkens doorlopend, dus ze zou maar net 1 knoopje moeten doorbijten en er ligt een laag open…en die kans geef ik haar echt niet. Dus momenteel ziet ze er dus zo uit…

eufrasiemetsokrr1.jpg

Vandaag doet ze het wel redelijk. Echt veel eten doet ze nog niet, maar het valt nog mee. Als ik maar veel verschillende keren wat geef, begint ze elke keer toch een beetje te eten. Ze heeft vandaag nog 1 keer een beetje koorts gehad tussen 2 dosissen metacam in, na de nieuwe dosis is de koorts opnieuw weggegaan.

Ze is wel wat actiever, en ze heeft ook al een keer echt gerend.

@ Yvonne: Ik zal proberen om haar haar sok zo lang mogelijk te laten aanhouden. Bedankt voor de tip! (Eufrasie zal de tip minder leuk vinden:$…maar het is voor haar bestwil)

Ik hoop dat ze niet ineens het idee krijgt om haar sok kapot te bijten, want zo’n kapje ziet er helemaal zielig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat er dan doorlopend gehecht wordt, je weet toch dat er kans is dat je dier gaat bijten en dat dus het knoopje doorgebeten gaat worden. Hebben ze oplosbare draad gebruikt of moeten de hechtingen verwijderd worden? Hebben ze de laatste laag niet geplakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .