Ga naar inhoud

Morgen castratie voedster,koorts na castratie


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Gelukkig is alles goed gegaan!!

Toen Mickey gecastreerd werd, hebben ze haar ook 'in laten slapen' toen ik er nog was, hij ging haar daarna meteen castreren. Toen heb ik haar nog even lekker kunnen kriebelen zodat ze bij mij in de buurt in slaap viel, vond ik in ieder geval een fijn gevoel. Maar inderdaad, het was wel een heel raar gezicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook al gaat het bijna nooit mis, het blijft super spannend….

Ik ben ook erg blij met de DA. Je kan ze gewoon altijd bellen met je vragen.

Als ik twijfel zal ik mijn vragen stellen. Je voelt je idd veel zekerder en geruster als je weet dat anderen hetzelfde zouden doen.

Primperan heb ik nog genoeg in huis, zelfs in verschillende vormen:whistle2:

Nog 4 uur en ik zie haar weer….:bounce:

Iedereen bedankt voor de steun en goede raad!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, maar ik ben alleen nog maar met Eufrasie bezig geweest.

Ik had vanmorgen groenten en hooi meegenomen naar de DA, zodat ze dat bij haar konden zetten na de castratie.

Toen ik haar ging halen zei de DA dat ze al een paar keer had geprobeerd haar wat peterselie, enzo voor te houden, maar dat ze haar nog niet had zien eten. De assistente dacht dat ze haar toch iets had zien eten, dus toen zei de DA dat het wel in orde was. Als ze thuis niets zou eten, moest ik haar dwangvoeren. Volgens mij heeft ze daar toch niet echt iets gegeten, want niets in haar bakje was aangeraakt of weg.

Thuisgekomen heb ik haar eerst rustig en comfortabeler in haar hokje gezet. Daarna heb ik geprobeerd om haar vanalles om te eten voor te houden, maar niets wil ze eten. Ze kijkt zelfs nog niet om naar de ss. Dus daarnet heb ik haar een beetje dwangvoer gegeven. Dit likt ze zelf wel gewoon van het spuitje, dus dat is voor haar iets minder stresserend.

De DA zei ook dat ze vandaag 2x Metacam heeft ingespoten, dus dat ze voor vandaag genoeg pijnstilling heeft gehad. Omdat ze zou gegeten hebben dacht de DA dat ze morgen niet perse nog Metacam moet krijgen. Maar omdat ik me zonder pijnstilling niet gerust voelde (en ze dat volgens mij wel aan mij zag) heeft ze een voorschrift geschreven. Ik heb onderweg onmiddellijk naar de apotheek gebeld om het nog te bestellen, dus morgenvroeg kan ik het gaan halen. (Ook al zou ik het niet nodig hebben, het is altijd handig om in huis te hebben.)

Bij de DA lag ze met 2 kruiken, maar deze waren niet echt warm meer. Als ik het gevoel kreeg dat ze het koud krijgt, kon ik haar thuis nog een kruik geven. Ik heb daarnet een kruik in haar hok gelegd, maar ze krijgt het echt niet warm, haar hele lijfje is koud. Als dat zo meteen niet betert, denk ik dat ik het elektrisch deken ofzo voor een deel over haar hok ga leggen.

Mijn lieve meisje is ook gewoon heel zielig. Ze zit heel de tijd stil en zakt af en toe nog door haar pootjes, ze is nog niet echt van haar plaats geweest waar ik haar neer heb gelegd.

Dus ik denk dat ik een slapeloze nacht tegemoet ga (wat ik natuurlijk wel helemaal voor Eufrasie over heb hoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt me allemaal heeeeel bekend voor...als je haar thuis in haar hokje zet, zit ze daar halfdronken te wiebelen, met dikke oogjes van de zalf...ze wil niet slapen, niet eten, en jij wordt gek van ongerustheid...

Muis begon pas na 1 dag te eten, ze had wel onvoorstelbare dorst en heeft heel veel hooithee gedronken (koud), misschien is dat wel een tip.

Heel veel beterschap, ze komt er bovenop, ook al denk je af en toe dat het slecht met haar gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hoor Loes dit, was bij Clicquot net zo! Ik heb dat vanmiddag nog eens nagelezen en klinkt echt hetzelfde!

Ik zou het toch bij een kruik houden, dat volstaat, een elektrische deken lijkt me niet ideaal, ze moet er ook van weg kunnen. Clicquot was ook koud, komt allemaal overeen.

Ik heb toen gedwangvoerd tot de volgende dag in de namiddag. Toen ging ze weer vanzelf eten. Ik ga elk uur/anderhalfuur ongeveer 3 spuitjes van 1 ml, ik ben ook de hele nacht bijna wakker geweest...denk dat ik 2 uur geslapen heb ofzo...

Ondanks de pijnstillers heeft ze nu gewoon pijn, je arme meisje...ergens normaal ,eens er een bepaalde grens overschreden is,helpt zo'n pijnstiller gewoon niet meer...dat is normaal...

Wanneer mag ze weer bij Hypoliet? En hoe zag de baarmoeder eruit? Heeft Caroline daar iets van gezegd?

Gewoon kordaat zijn nu, doen wat je moet doen, nl dwangvoeren en haar warm houden en je gaat zien, dat komt helemaal in orde!

Een konijn voelt ook heel snel aan dat er veel te doen is rond hem/haar, dus praat lekker tegen haar, dat je weet hoe zielig ze is en dat helpt vast ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel goed dat je hebt aangedrongen tot het meekrijgen van pijnstillers, ze hadden bij mij sowieso nog de volgende dag pijnstilling nodig, volgens mij hebben ze zelfs die dag daarna nog gekregen.

Edit; zie nu het berichtje van Caroline, het klopt toch, dat ze daarna ook nog een aantal keer pijnstiller horen te krijgen?

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Clicquot heeft toen 's nachts zelfs al gehad... ze had teveel pijn, dat zag ik gewoon en ik kon het niet aanzien...

Loes, ken je de dosis die ze vandaag gehad heeft? En het gewicht van Eufrasie? Dan kunnen we aan Esther even vragen of ze uitzoekt wat de max-dosis per dag is... en dan weet je dat morgen alvast ,moest het nodig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijntje moest na haar operatie nog 4 dagen lang pijnstilling, 2 maal daags..

Vreemd dat de dierenartsen daar dan zo verschillend in zijn:yes:

Veel succes vanavond & vanacht, geef je meissie maar een dikke knuffel, en inderdaad veel tegen haar praten, dat voelt voor haar vast en zeker wat geruststellend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de geruststelling!

Oke, dan houd ik het bij een kruik.

Ik heb daaarnet 3 spuitjes van een ml gegeven en een uur daarvoor ook. Ik zal hiermee doorgaan tot ze zelf begint te eten.

Van de DA mag ze gewoon terug bij Hypoliet (tenzij hij voortdurend aan haar buik zou beginnen likken). Ik moest ze even in hun hokken naast elkaar zetten, omdat Eufrasie haar geur anders zou zijn en als Hypoliet normaal op haar reageert mogen ze gewoon bij elkaar. Momenteel loopt Hypoliet gewoon rond binnen en zit Eufrasie in haar hok. Hypoliet is haar net wel al even een paar likjes op haar hoofd gaan geven. Ik weet alleen nog niet helemaal of ik hen vannacht al samen in een hok laat, ik zal het even aankijken.

Oh… ik was nog zo van plan om te vragen of haar baarmoeder er helemaal oke uit zag, maar ben dit toch vergeten. Ik zal het morgen even vragen als ik bel.

Als ik haar aai en tegen haar praat merk ik dat ze daar toch een beetje op reageert.

Ik heb geen idee hoeveel ze vandaag heeft gekregen. De DA zei dat ze 2x Metacam had ingespoten. De dosis die ze heeft voorgeschreven voor de volgende dagen is 0.5ml (metacam kat orale suspensie 0.5mg/ml) en dan 2x daags indien nodig. (Hypoliet kreeg 0.4ml 2x daags en die woog toen de helft van Eufrasie.) Eufrasie weegt 1.300kg. Ik heb nog ongeveer 0.5ml in het flesje zitten van toen met Hypoliet, dus dat heb ik nog wel in huis.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat spannend allemaal. Maar die komt er wel weer bovenop.

Mijn konijn moet vrijdag ook onder narcose voor haakjes op de kiezen. er gebeurd niet zoveel en toch vind ik het eng.

Ik denk dat alle baasjes die om hun konijn geven dit wel hebben.

Heeft ze al wat gegeten ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .