Ga naar inhoud

Morgen castratie voedster,koorts na castratie


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele dag op van de zenuwen, want morgen wordt Eufrasie gecastreerd.

Ik had zo hard gehoopt dat alles deze keer ‘gewoon’ goed zou gaan.

Maar de problemen beginnen al…

Sinds vandaag eet Eufrasie iets minder. Het is niet zo dat ze te weinig eet, maar wel minder dan normaal.

Daarnet zag ik ze keutelen en de keutels waren veel te klein, nog kleiner dan peperbolletjes…

Daarnet zag ik opnieuw keutels, deze keer iets kleiner dan normaal en niet mooi van vorm.

Nu ben ik dus helemaal in paniek…

Haar buik voelt volledig normaal aan.

Een kleine maand geleden is ze nog ontwormd geweest.

En ook tegen coccidiose is ze nog niet zo lang geleden preventief meebehandelt geweest.

Als ik eten geef, begint ze er wel nog gewoon van te eten, maar toch iets minder dan normaal.

Verder gedraagt ze zich ook nog normaal. Ik heb niet het gevoel dat ze ergens pijn heeft.

Ik heb haar ook gemasseerd, maar heb niet het gevoel dat haar buik anders voelt als anders.

Momenteel wordt ik echt zot van de stress en weet ik niet goed wat ik nu moet doen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hey meid,

Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor. Eet ze écht opvallend minder of lijkt het alleen maar zo doordat je zenuwachtig bent? Wat de keutels betreft, af en toe zijn die van Fluf ook kleiner dan normaal maar een dag later is dit dikwijls al weer over.

Zo lang ze wel goed eet zou 'k niet panikeren.

Veel sterkte morgen, 'k denk aan jullie hoor en ik duim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt wel op dat ze minder eet, maar ze eet volgens mij nog wel voldoende.

Bij Hypoliet heb ik wel al eens gemerkt dat zijn keutels kleiner zijn dan normaal. Maar bij Eufrasie nooit en dan net nu wel.

Het is idd zo dat ik enorm zenuwachtig ben…

Ik heb net verschillende soorten hooi en kruiden geprobeerd en in 1 soort lijkt ze toch wel wat meer zin te hebben.

Ik houd het even goed in de gaten en doe een poging om een beetje te ontstressen…:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt minder eet en minder keutelt dan normaal zou ik me toch bedenken of je de ingreep morgen door wilt laten gaan.

Voedster hebben na zo een zware ingreep sowieso al snel moeite met het op gang kmen van de darmen.

Voor zo een zware ingreep moet een konijn echt in een super conditie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar deze avond nog enkele keren gemasseerd. En elke keer na de massage begon ze te keutelen. De keutels zijn ook al groter en het zijn er weer meer.

Ook eet ze terug duidelijk meer dan tijdens de rest van de dag.

Momenteel is ze opnieuw vol overgave van haar nieuwe portie groenten en kruiden aan het eten.

Ik hoop dat het in deze lijn verder beter blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier volle bak te duimen natuurlijk... Als de planning dezelfde was als bij mij is ze om 8.30u binnen gegaan en hebben ze ze meteen voor je neus op tafel in slaap gedaan... ik was je dat nog vergeten te zeggen denk ik...

Alleszins...betekend dat dat ze nu zou wakker moeten zijn... Ik hoop dat alles goed gegaan is en blijf duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moesten inderdaad om 8.30u komen. Iets na negen was het onze beurt.

Ze hebben ze niet voor mijn neus in slaap gedaan, maar zijn haar na haar nog te hebben onderzocht, naar een hokje gaan brengen.

Ik mag rond 12u bellen om te horen hoe het gegaan is. En als alles goed is mag ik ze rond 16.30u weer gaan halen.

Momenteel ben ik nog doodzenuwachtig... Maar om 12u hang ik aan de telefoon:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk heb je hoor! Gewoon bellen! (Ik was zelfs zo erg dat ze gevraagd hebben om alsjeblieft geduld te hebben... Maar Freddie operatie liep zo ontzettend uit, dat ik er helemaal gek van werd! (half 9 gebracht en pas om 18:00 geopereerd...))

Ik duim met je mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe...goed nieuws!!! De rest loopt wel los, je hebt inmiddels ervaring genoeg met dwangvoeren en dat soort zaken...

Zoals ik gisteren al tegen Kimmi zei: de kans dat een gezonde voedster een castratie door een bekwame DA niet overleefd is eigenlijk nihil... Problemen doen zich voor als ze ziek was of een afwijking had die niet gekend is... Daar zit hem dus het risico...stel je hebt een konijn met een hartafwijking,maar je weet het niet... dan is zo'n operatie risicovol natuurlijk... Verder is de nazorg ook erg belangrijk en daar gaat volgens mij veel fout, maar daar maak ik me eigenlijk geen zorgen, je hebt ondertussen genoeg ervaring en een goede DA waar je terrecht kan met vragen... ( voor mensen die het niet door hebben, dit is dezelfde DA waar ik met Clicquot ben geweest vorig jaar)

Ingeval van twijfel vanavond...niet aarzelen je vragen te stellen hé?! Ik vind hte ook altijd makkelijker om anderen raad te geven dan mijn eigen dieren te verzorgen... ook al weet ik vaak de antwoorden, ze bevestigd te zien is altijd een mooie ondersteuning!

Oh ja, ik heb toen primperan meegevraagd voor de zekerheid. Hadden ze niet standaard voorzien... Maar dat heb jij waarschijnlijk nog in huis? Indien niet, vraag dat maar mee, ben je zeker het in huis te hebben, kan morgen helpen met de darmen als ze nog steeds niet eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig! :)

Caroline, bij mij zouden ze haar toch ook niet voor men neus in slaap moeten doen hoor, brrr ..

Eerlijk...? Ik heb ook tranen met tuiten geweend in de auto...:$ Dat was héél erg angstaanjagend... je ziet die hartslag minderen...haar door haar poten gaan... ik heb wel 3 keer gevraagd of ze nog wel ademde...ahum... mijn vriend was er wel gerust is... maar die heeft geen 2 keer in 1 jaar tijd een konijn in zijn armen weten sterven natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de dierenarts van Wilhelmina park zei ook dat inprincipe bijna alle konijnen die gezond onder het mes gaan de operatie overleven, vaak zijn het alleen de al ziekere konijnen die het niet redden.

Dat is wel een steuntje in de rug wanneer ik mijn gezonde konijn Binky weg breng:whistle2:

(Ja ik had er graag wel bij willen zijn, klinkt misschien vreemd haha!, het liefst had ik zelfs bij de operatie gebleven, ik hield het amper vol die 3 dat ik in utrecht rond dwaalde met de vraag of alles goed kwam)

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .