Ga naar inhoud

Morgen castratie voedster,koorts na castratie


zwarte panter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het kan wel 3 dagen duren voor ze uit zich zelf gaat eten.....

zolang ze niet zelf eet heeft ze pijnstilling nodig heel belangerijk.

Daar naast primperite en siseral....

om de darmen op gang te houden.

Naast het dwang voer met ruim water heeft ze ook vocht nodig.

Ze kan alleen uit een water bak drinken nu.

peterselie pakken ze meestal als eerste aan om te eten.

Het is normaal dat je voedster op een kale bodem wil liggen om de warme wond af te koelen.

succes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...vanmidag ging het even niet zo goed en weigerde ze haar dwangvoer volledig en had ze heel veel pijn. Als je haar nog maar aanraakte 'piepte' ze (ik kan het geluid niet zo goed omschrijven, maar het was een soort piepen, maar dan luider).

Ik heb haar toen opnieuw pijnstilling gegeven, hoewel het eigenlijk te vroeg was.

Maar er is ook goed nieuws:party:, want iets na 18u heeft ze eindelijk onder lichte dwang een sprietje wortelloof en een stukje van de gedroogde kruiden gegeten.

Nu hoop ik dat ik jullie snel nog meer goed nieuws kan brengen...:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo! :) Alles komt in orde.

Ik ga morgen ook eens langs Het Ganzenpad voor 'n algemeen nazicht .. Heb net 'n afspraak gemaakt. Ik ga ze dan ook eens helemaal uithoren over 'n castratie :P (maar wellicht plan ik deze toch pas binnen 1 à 2 maanden, wanneer ik nog eens een paar dagen verlof kan nemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dat ik een paar uur mag gaan slapen:bounce:

Ik wacht eerst tot ze uit zichzelf begint te eten. En dan ga ik inderdaad een poging doen om een paar uur te slapen (maar om de zoveel tijd kom ik toch kijken hoor).

Slapen kan ik nog altijd:drunk: (Ik heb niks gedronken hoor...maar zo voel ik me wel een beetje ondertussen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2e nacht de wekker om de 3 uur gezet als ik het me goed herinner en dan altijd vers groen gegeven.

Oh...wilgetakken...al geprobeert?

En de tweeling heeft ook een nieuw favoriet hapje: gedroogde appelschuifjes... vreselijk natuurlijk want teveel suiker, maar ze zouden mijn vingers mee opeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de 3u... dat zie ik wel zitten:yes: ik dacht om om het 1.5u op te staan...

Wilgentakken... Ja hoor, ik ben de afgelopen nacht zelfs takken gaan ontvreemden in een natuurgebied...:angel:

Gedroogde appelschijfjes, klinkt lekker, zal het volgende keer eens meebrengen van de winkel.

Sinds deze week zijn ze hier zot op gedroogde kruiden... ik had alle zakjes gekocht die ze hadden... gelukkig valt het in de smaak;)

Nu nog het grote nieuws:bounce:: Ze heeft iets op eigen initiatief gegeten:party:

Nog niet echt veel, maar toch een beetje gedroogde kruiden, 3 blaadjes ruccola en een brokje ss... Whoehoe:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil nog even wat toevoegen, bunnyranchchanty heeft het over een warme wond, weet niet precies wat je hiermee bedoeld?

Een warme wond, dus een wond die warmer is de normale lichaamstemp, is geen goed teken, das meestal een infectie!

Ik noem het een warme wond omdat ie ook warmer is na de operatie.

Konijnen krabben dan het liefste de bodem kaal en gaan op het koudste gedeelte liggen.

Voedsters met jongen doen dit ook om toch wat verlichting te krijgen wat betreft de borst voeding.....

ja konijnen zijn rare en hele moeilijke dieren :whistle2:

Kwa da dingen maar als je het eenmaal weet .....kun je het ook begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht heeft ze het wel redelijk gedaan… ze is voor het eerst een beetje comfortabel gaan liggen.

Echt veel heeft ze vannacht niet gegeten, maar het ging wel. Een paar sprietjes wortelloof, heel klein beetje hooi en wat gedroogde kruiden.

Maar net heeft ze uit zichzelf een half worteltje opgegeten :party:... en ze is bezig aan het loof:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, prima! Dan is ze er nu echt door dus... Ze zal nog wel een paar dagen niet 100% zijn hoor. Je moet rekenen op een week voordat ze weer de oude is.

Ik hoop dat Hypoliet zich een beetje gedraagd,want die zal nog wel even moeten wachten voordat hij gecastreerd kan worden... hopelijk krijgt hij nu geen last van zijn hormonen en gaat haar niet constant bespringen...

Ik zou trouwens zeker Caroline ook bellen en haar het verhaal doen van gisteren... daar leert ze weer uit, want weinig mensen nemen die moeite...

Heb je geslapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week is eigenlijk nog redelijk snel, ik kijk er al naar uit:love:

Hypoliet moet inderdaad nog een tijd wachten voordat hij gecastreerd kan worden...dat hij maar kalm blijft en even wacht om de man uit te hangen...:whistle2:

Ik zal Caroline vanmiddag eens bellen, is idd wel een goed idee

Ik heb een beetje geslapen hoor... af en toe een uurtje... maar ben eigenlijk verbazend goed wakker:bounce: ( tot ik een bed zie:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .