Ga naar inhoud

Cuni Fit van Versele-Laga


Flibberke

Aanbevolen berichten

Voert er hier iemand Cuni Fit van Versele-Laga aan de nijntjes? Hoe bevalt dat? De ss is namelijk nogal erg duur geworden dus ik ga opzoek naar een goedkoper alternatief. Ik zag dat die cuni fit ook enkel uit van die groene staafjes (biks) bestaan, daarom dacht ik dat te proberen.

Of heeft er iemand een ander idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig ben ik aan het overstappen als fokker op Cuni Fit Plus.

Ik heb jaren Kasper Faunafood sportkorrel gegeven, maar mijn tevredenheid is minder geworden. Ik hoor er steeds meer problemen van, van mensen die het geven en nu mijn overstap. Tot nog toe reageren de konijnen er erg goed op en vind ik het een goeie fijne korrel. Ze accepteren het allemaal. Verschil met de gewone Cuni Fit en Cuni Fit Plus is dat bij de laatste een anti-coc stadium is toegevoegd en met de jonge konijntjes hier wil ik dat graag, maar voor jou is dat niet nuttig. Dus ik ben harstikke tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe duur is de SS dan geworden?

Aniek, waardoor ben je minder tevreden over de Faunafood? Ik ben namelijk ook een beetje zoekende.

Ik geef nu Havens, maar heb het idee dat Penotti hier heel dik door wordt terwijl ze niet meer krijgt als van tevoren. Ongeveer 200 gr voor 4 konijnen per dag.

Daarom wil ik eens kijken wat er nog meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ss is in 1 keer van zo'n 34ā‚¬ naar een goede 50ā‚¬ gestegen in prijs (voor een zak van 10 kg), dat begint wat te prijselijk te worden voor mijn portemonee.

Ik zag dan die Cuni Fit, wat enkel biks is, in de winkel en dus vroeg ik me af of dit goed voer zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje de Cuni Complete gevoerd, ook van Versele Lega, was ik tevreden over. Ben overgestapt op SS omdat ze de Cuni vaak niet hadden als ik nieuw voer kwam halen, de SS wel.

Ik heb wel het idee dat ze een mooiere vacht hebben (dikker, glanzender) sinds ik de SS voer, maar of het door het voer komt kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik veel problemen hoor onder mensen die KF voeren, veel zieke en dode dieren. Ik kampte hier de laatste tijd zelf ook met wat rare ontlasting en problemen. Vandaar mijn overstap.

Pff had ik net 6 kilo aangeschaft omdat ik d8 dat het zo goed was.. Meteen in de prullebak gegooi en hope farms aangeschaft.. alleen de biks. Cuni fit is bij ons niet verkrijgbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het een slechte voeder is, maar door dingen die gebeuren ben ik overgestapt. Ik heb het jaren met goed gevoel gegeven, maar mijn gevoel is er zelf gewoon wat minder bij geworden. Het is wel een goeie voeder, maar mijn gevoel is toch naar een andere gegaan.

Die problemen hoor je trouwens veel onder fokkers niet onder particulieren die het ook voeren, maar veelal onder jonge dieren vandaar. Voor particulier voor de fun gehouden is sowieso de hobby korrel van Kasper Faunafood ook beter.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen cuni complete, ik ben hier tot nu toe zeer tevreden over, zelfs mijn konijn die eerst op gemengd voer zat vind het heerlijk!

Op dit moment heb ik een klein zakje hope farms biks erdoorheen gemengd, ze lusten het allemaal! Terwijl de biksstaafjes bij het gemengde voer altijd bleven liggen :D

Oja, Simba is nu ook wat afgevallen en zit nu op een mooi gezond gewicht! Heeft meteen een goede conditie en is nu veel actiever! Dus zeker goed om biks te geven!

aangepast door heidi-77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .