Ga naar inhoud

Hersenbloeding


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even iets anders, maar Joy heeft altijd pech. Onze andere konijnen hadden/hebben echt nooit wat, maar met Joy is het aldoor weer mis. Kan dit komen omdat hij uit een dierenwinkel komt? De andere dieren komen namelijk bij iemand die ze als hobby fokte weg.. Weet niet waarom we dat deze keer niet gedaan hadden eigenlijk, maar het is best opvallend dat juist hij zoveel heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet gevolgd maar ik heb net alles even vluchtig door gelezen.

Ik heb trouwens het idee dat hij geen e cuniculi heeft.. Niet dat ik er verstand van heb, maar het enige teken dat daar op wijst is z'n scheve kop.. Hij heeft geen last van dat urine brand, er is niks met z'n achterpoten (dat is toch ook iets van e cuniculi? dat ze met de achterpote ngaan slepen) en bovendien reageert ie niet op de panacur die ik hem nou al drie week geef geloof ik.. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van.

Maar in dat topic gaat het om haar uitval bij de poten etc, hij heeft haar uitval op z'n kop..

We gaan zo trouwens naar DA.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, bij DA geweest.. Die zei eigenlijk niet veel nieuws maar daar ging het ons ook niet om. Hij zei dat we gewoon door moesten gaan met de Panacur, voor de zekerheid, maar da took hij een hersenbloeding vermoedde, en dan waar het ons voornamelijk om ging: hij heeft geen pijn, hij lijdt niet. De DA zei dat een konijn dat pijn heeft niet meer zoveel vreet. Pff, dat lucht wel op..

M'n achterneefje en nichtje waren er (3&5) en die spelen altijd met de konijntjes, voornamelijk met Joy want die is veel liever en geduldiger dan die andere 2, maar ik dacht nu maar even niet, dus ik zeg Joy is ziek. Toen hebben we hem een appeltje gegeven, ziet Sara dat z'n hoofd scheef staat en ze had net waterpokken, toen werd ze bang dat haar hoofd ook scheef ging staan omdat zij ook ziek was x'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje, mijn ouders willen geen konijnen meer als deze dood gaan (dat gaanz e niet hoor, we hebben afgesproken dat ze 100 worden [: ) maar als ik uit huis ga wil ik wel weer konijnen, waar moet je ze dan weghalen? Ik ga nooit weer naar een dierenwinkel, vind het sowieso zielig, zitten ze daar de hele dag en iedereen staat maar naar ze te loeren en op het glas te tikken en schreeuwende kinderen met friemelhandjes die even willen 'aaien'..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als een konijn pijn heeft, eet hij (zo goed als) niets meer.

Je konijnen kun je bij een fokker halen, of bij een opvang, waar ook genoeg gezonde konijnen zitten. De konijnen die bij dierenwinkels zitten komen vaak bij broodfokkers vandaan, mensen die alleen fokken voor het geld en niet kijken naar wat ze op de wereld zetten... Tsja, daar komen dus ook hele zwakke nijntjes uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jullie misschien wel weten is Joy zaterdag avond overleden en kan het topic dus inprinciepe gesloten worden, maar ik wou eigenlijk nog één ding even weten:

Toen ik hem zaterdag avond in z'n hokje zag liggen was hij heel suf, hij had z'n oogje half dicht en z'n kop stond recht! Hij ademde heel langzaam en z'n hartje klopt ook erg langzaam. Ik had al wel door dat dit waarschijnlijk niet goed ging aflopen, dus ik heb hem mee naar m'n kamer genomen, ik had hem voor geen goud alleen gelaten. Toen heb ik hem dus aldoor in m'n armen gehouden, en na een tijdje begon hij een beetje te piepen en daarna begon z'n lichaampje te schokken. Toen verstijfde hij helemaal en vervolgens was alles opeens slap, en blies hij z'n laatste adem uit.

Ik vond het eerst een beetje onzinnig om hier nog weer over te beginnen maar ik vraag het me toch af: wat kan dit geweest zijn? Heeft ie nog pijn gehad?

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .