Ga naar inhoud

Hersenbloeding


Dollie

Aanbevolen berichten

Ga echt zo snel mogelijk de panacur halen, ja mag hier echt niet te lang mee wachten. Mijn konijn heeft vorig jaar ook e.cuniculli gehad en liep exact als jouw konijn. Ook wat je vertelt dat hij er meer last van heeft wanneer hij opgetild was en weer neergezet wordt, klopt hier helemaal mee. Veel dierenartsen weten hier te weinig van en zijn heel somber gesteld, maar als je verder leest op het internet, zie je dat toch redelijk veel konijnen herstellen wanneer ze maar de goede medicijnen krijgen.

Mijn konijn kreeg panacur en antibiotica, omdat ze aan het konijn niet kunnen zien of het een parasiet is in de hersenen of een middenoor-ontsteking. Voor de zekerheid geven ze het beiden. Dit moet je een week of 6 blijven gebruiken. Na ongeveer een week zie je het konijn opknappen.

Sterkte en op naar de panacur. Groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee het was dezelfde dierenarts. We hebben naar onze normale dierenarts gebeld, waarvan ik vermoed dat ze idd een stuk konijnkundiger zijn, maar die waren alleen maar pissig dat we naar een andere dierenarts zijn geweest en die wouden het konijn eerst zien etc voor ze wat mee wouden geven. Toen zijn we gewoon weer naar die andere gegaan en van hem konden we het zo mee krijgen. Hij geloofde er niet echt in, hij had echt zo iets van: Die mensen op 't internet ook.. Maar hij wou het uiteindelijk wel meegeven, daar ging het om..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschilt per konijn.

Als ik het filmpje zie denk ik meer aan een midden oor onsteking dan e cuniculi.

Het is het totaal plaatje van hoe die loopt, hoe die daarbij zijn poten zet ect.

Uit voorzorg altijd voor beide behandelen als je niet zeker bent.

Maar voor beide geld afhankelijk van hoe erg het aangetast is dat ze er een scheef koppie aan over kunnen houden, maar dat het ook compleet weer goed kan komen.

Zie je al iets verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z'n koppie stond gister vrij recht, maar vandaag valt het weer een beetje tegen. De dierenarts heeft het nog even met een inkonijnen gespecialiceerde dierenarts overlegt maar die vond ook dat e cuniculi 'een mode verschijnsel' is, maar goed. We behandelen hem gewoon met panacur, just to be sure. Hij is wel blij met alle extra aandacht x'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .